مهاجرت به ترکیه

ترکیه برای زندگی بهتره یا ایران

ترکیه برای زندگی بهتره یا ایران؟ اگر بین ماندن در بین این دو کشور دچار تردید شده‌اید، قبل از هر چیزی باید همه امکانات این دو کشور را با یکدیگر مقایسه کنید و سپس تصمیم درستی بگیرید. رتبه ایران در آموزش عالی نسبت به ترکیه بیشتر است. متوسط هزینه زندگی در ایران ۶۵۷ دلار است. درحالیکه متوسط هزینه زندگی در ترکیه ۶۵۰ دلار است. بنابراین هزینه زندگی در ایران یک درصد نسبت به ترکیه گران‌تر است.لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به ترکیه، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را ترجمه کنید. دارالترجمه ترکی ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

ترکیه برای زندگی بهتره یا ایران

برای اینکه بدانیم ترکیه برای زندگی بهتره یا ایران، ابتدا باید به مقایسه این دو کشور در همه زمینه‌ها بپردازیم:

مقایسه قیمت‌ها در ایران و ترکیه

طبق تحقیقاتی که از ۱۰۲ شهر ایران و ۱۲۸ شهر ترکیه به عمل آمده است، هزینه زندگی در اکثر شهرهای بزرگ هم در ایران و هم در ترکیه معمولاً بالا است. برای اینکه بتوانید در استانبول زندگی استانداری داشته باشید ماهانه حدود ۲۸۶۶ دلار نیاز خواهید داشت، در حالیکه برای زندگی استاندارد در تهران به ۲۲۰۰ دلار نیاز خواهید داشت.

مقایسه اقتصاد ایران و ترکیه

امروزه مهم‌ترین ویژگی هر کشوری، قدرت اقتصادی آن کشور است. به همین دلیل در پاسخ به این سوال که ترکیه برای زندگی بهتره یا ایران، تصمیم گرفتیم اقتصاد این دو کشور را با یکدیگر مقایسه کنیم.

ترکیه یک کشور توریستی است که هزینه‌های زندگی در آن نسبت به ایران بیشتر است، اما اکثر افراد برای مهاجرت و سفر، کشور ترکیه را انتخاب می‌کنند.

همچنین مهاجرت به ترکیه پلی برای مهاجرت به کشورهای دیگر است. با این وجود، ایران از نظر سیاسی تحریم شده است و اگر بخواهیم با ترکیه مقایسه کنیم، برای زندگی کردن ترکیه بهتر از ایران است.

فرض کنید که می‌خواهیم ایران و ترکیه را به‌لحاظ اقتصادی مقایسه کنیم. در این مورد باید بگوییم که ارزش پول ترکیه بسیار بیشتر از ارزش پول ایران است. برای همین است که باید بگوییم که در چهارچوب هزینه‌ها می‌توا گفت که هزینه غذا خوردن در رستوران‌های ایرانی بسیار کمتر از ترکیه است. اگر بخواهید در ترکیه به رستوران بروید، قطعاً هزینه بیشتری نسبت به ایران پرداخت خواهید کرد.

افرادی که در ایران کار می‌کنند درآمد کمتری نسبت به افرادی که در ترکیه کار می‌کنند دارند. به همین دلیل هزینه زندگی در ایران نسبت به ترکیه بسیار بیشتر است.

همچنین افرادی که در ایران مشغول به کار هستند به ندرت می‌توانند پول پس انداز کنند و خانه بخرند، در حالیکه خرید خانه برای مردم ترکیه بیشتر امکان‌پذیر است. مردم ترکیه پس از چند سال کار به راحتی می‌توانند خانه بخرند.

باید بدانید که هزینه حمل‌ونقل در ترکیه بسیار بیشتر از ایران است. وضعیت ایران در حمل‌ونقل بسیار بهتر از ترکیه است. همچنین بنزین در ترکیه بسیار گران‌تر از ایران است. البته بهتر است بدانید که امکانات حمل‌ونقل ترکیه بسیار بهتر و پیشرفته‌تر از ایران است، از این رو بالا بودن هزینه حمل‌ونقل در ترکیه قابل قبول است.

در ترکیه بیشتر مردم در طبقه متوسط به بالا قرار دارند. این بدین معنا است که شرایط اقتصادی و هزینه‌ها در ترکیه خوب و قابل قبول است. اگرچه شرایط فعلی در ایران باعث شده است اکثر مردم ایران در حد متوسط به پایین هستند.

آیا ایران بزرگ‌تر از ترکیه است؟

ترکیه یکی از مهم‌ترین کشورهای هم مرز ایران است که در شمال غرب ایران قرار گرفته است. مرز بین ایران و ترکیه تقریباً ۳۳۲ مایل است که یکی از مرزهای بین‌المللی با سابقه طولانی است. همچنین این مرز یکی از قدیمی‌ترین مرزها در دنیا شناخته شده است. مساحت ترکیه تقریباً ۷۸۳۵۶۲ کیلومتر مربع است، در حالیکه مساحت ایران تقریباً ۱۶۴۸۱۹۵ کیلومتر مربع است. با در نظر گرفتن مساحت این دو کشور، ایران بزرگ‌تر از ترکیه است.

مقایسه آب‌وهوای ترکیه و ایران

وقتی بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که ترکیه برای زندگی بهتر است یا ایران، بهتر است کمی هم آب‌وهوای این دو کشور را با هم مقایسه کنیم. مانند ایران، ترکیه هم دارای ۴ فصل است و می‌توانید آب‌وهوای مختلف را در قسمت‌ها و مناطق متفاوت ترکیه  تجربه کنید. شهرهای استانبول، ازمیر، آنکارا و شهرهای ساحلی ترکیه زمستان سرد و تابستان‌های داغ دارند. در ایران، شهرهایی مانند تهران دارای تابستان‌های داغ و زمستان‌های سرد است، اما شهرهای ساحلی مانند گیلان و مازندران دارای زمستان ملایم و تابستان‌های رطوبتی و گرم هستند.

با در نظر گرفتن مقایسه آب‌وهوای ترکیه و ایران، باید بگوییم که هوای ترکیه تمیزتر است و به‌طور کلی طبیعت بهتری دارد. اما شمال ایران منظره بی‌نظیری دارد.

کلام آخر

در این مقاله، در این مورد توضیح دادیم که ترکیه برای زندگی بهتر است یا ایران و این دو کشور را با هم مقایسه کردیم. اگر بخواهیم نتیجه‌گیری کنیم اگر هزینه زندگی پایین‌تر برایتان مهم است، قطعاً ترکیه بهتر از ایران است. اما مهاجرت یکی از چالش‌های بزرگ زندگی هر انسانی است و تصمیم گرفتن برای مهاجرت برای هر کسی آسان نیست. بنابراین، اگر قصد دارید بین این دو کشور یکی را انتخاب کنید، بهتر است مزایا و معایب زندگی در هر دو کشور را به دقت بررسی کنید.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن