مهاجرت به ترکیه

هزینه‌های زندگی در استانبول

متوسط هزینه‌های زندگی در استانبول، ماهانه ۸۶۶ دلار برای یک نفر است. استانبول در مقایسه با بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا شهر ارزانی محسوب می‌شود. اما در مقایسه با شهرهای داخل ترکیه، باید بگوییم که هزینه زندگی در استانبول بسیار بالا است. جدا از اینکه این شهر مشهورترین و بزرگ‌ترین شهر ترکیه است، بزرگ‌ترین مرکز فرهنگی و مالی ترکیه نیز محسوب می‌شود. این شهر ۱۵ میلیون نفر را در خود جای داده است و یکی از ۲۰ شهر مشهور جهان است که گردشگران زیادی را به سوی خود جلب می‌کند. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به ترکیه، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را ترجمه کنید. دارالترجمه ترکی ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

هزینه‌های زندگی در استانبول یکی از مواردی است که قبل از مهاجرت به این شهر باید به آن دقت کنید.

 قیمت مسکن در استانبول

بیشترین هزینه‌های زندگی در استانبول مربوط به هزینه مسکن است. البته قیمت مسکن در استانبول به انواع مختلفی از عوامل بستگی دارد از جمله موقعیت و کیفیت ملک. در حقیقت، گران‌ترین آپارتمان‌های استانبول در مرکز شهر قرار گرفته‌اند، درحالیکه ارزان‌ترین خانه‌ها را می‌توانید در حاشیه شهر بیابید.

با کمی جستجو در تبلیغات اینترنتی، روزنامه‌های محلی یا وب‌سایت‌های مشاوران املاک می‌توانید بفهمید که هزینه اجاره منزل و یا حتی خرید خانه در استانبول چقدر است. اگر بخواهید در استانبول خانه‌ای اجاره کنید، علاوه‌بر اجاره منزل باید هزینه‌های برق، آب، گاز و دیگر هزینه‌های استارت‌آپی مانند هزینه اینترنت را نیز پرداخت کنید. اجاره خانه در مناطق خاصی از استانبول مانند بشیکتاش، شیشلی، ساری یئر می‌توانند هزینه زیادی برای شما داشته باشند. مناطقی مانند آتاشِهیر و باکیرکوی هزینه‌های پایین‌تری برای اجاره خانه دارند.

 

هزینه تاکسی و مترو در استانبول

یکی از هزینه‌های زندگی در استانبول، هزینه‌های حمل‌ونقل است. هزینه حمل‌ونقل بستگی به بودجه‌تان دارد. ممکن است در روز ۵۰ دلار و یا کمتر صرف هزینه‌های حمل‌ونقل کنید. می‌توانید به جای استفاده از وسیله نقلیه خودتان (به خاطر ازدحام ترافیک) از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید.

 

هزینه زندگی در استانبول به مدت یک ماه

اگر یک دانشجو و یا یک فرد جوان باشید، می‌توانید با کمتر از ۶۰۰ دلار در ماه در استانبول زندگی کنید. ممکن است با پیش‌بینی‌تان در مورد هزینه‌های زندگی در استانبول متوجه شوید که ماهانه حدود ۱۰۰۰ دلار نیاز دارید. اگر حقوق بالایی داشته باشید می‌توانید به راحتی در این شهر زندگی کنید. حتی اگر زیاد خرج می‌کنید، زندگی در استانبول به شما یاد خواهد داد که در حد توان‌تان خرج کنید.

 

متوسط هزینه‌های زندگی در استانبول

  • اگر بخواهیم همه هزینه‌های زندگی در استانبول را به‌صورت دقیق محاسبه کنیم، می‌توانید انتظار داشته باشید که هر ماه باید ۵۲۵ الی ۴۴۹۴ دلار (۱۰۵۰۰ لیر تا ۱۰۰۳۸۰ لیر ترکیه) نیاز خواهید داشت.
  • متوسط حقوق ماهانه (قبل از مالیات) در استانبول حدود ۴۲۰ ال ۱۰۵۰ دلار است که تقریباً برابر با ۸۴۰۰ تا ۲۱۰۰۰ لیر ترکیه است.
  • اجاره ماهانه خانه، هزینه غذا، هزینه‌های مسکن و هزینه‌های حمل‌ونقل را هم باید به‌عنوان هزینه‌های زندگی در استانبول در نظر بگیرید.
  • برای اینکه زندگی استانداردی در استانبول داشته باشید، تخمین زده است که حدود ۲۳۱۰ دلار (۵۷۱۵۰ لیر) در ماه نیاز خواهید داشت.
  • به‌طور متوسط، هزینه‌های زندگی در استانبول ۸۲ درصد ارزان‌تر از نیویورک است.
  • هزینه اجاره خانه در استانبول بین ۲۱۰ تا ۱۵۷۵ دلار در ماه است.
  • برای هزینه خوراک باید ۱۰۵ تا ۱۵۷ دلار در ماه در نظر بگیرید.
  • متوسط هزینه ماهانه استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی ۲۱ تا ۳۱ دلار در ماه است.
  • متوسط هزینه‌های برق، وسایل گرمایشی و قبض آب برای یک آپارتمان ۸۵ متری حدود ۶۳ دلار است.
  • ۱۵ تا ۳۱ دلار برای هزینه اینترنت و برقراری ارتباط تلفنی در نظر بگیرید.
  • ویزیت دکتر: ۲۱ تا ۴۲ دلار است. در واقع متوسط هزینه بیمه سلامت در ماه ۵۲ تا ۱۰۵ دلار است.
  • هزینه استفاده از امکانات تفریحی در استانبول ۲۱ تا ۴۲ دلار در ماه است.

 

بهترین مناطق استانبول برای اجاره

برخی از بهترین مناطق استانبول برای اجاره خانه عبارتند از:

بِی اوغلو  

بی اوغلو یکی از محله‌های بافرهنگ و مشهور ترکیه است. در این محله می‌توانید به انواع امکانات تفریحی از جمله رستوران و گالری به راحتی دسترسی داشته باشید. از این محله به راحتی می‌توانید به مکان‌های مشهور استانبول از جمله میدان تاکسیم دسترسی داشته باشید. متوسط اجاره خانه در این محله ۴۰۰ تا ۸۰۰ دلار (۸۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰ لیر ترکیه) است.

کادی کوی

کادی کوی به خاطر بازار، کافه‌های متنوع و تفرجگاه‌های ساحلی مشهور است. اگر به‌دنبال یک زندگی آرام در استانبول هستید این منطقه برای شما بهترین منطقه است. هزینه اجاره خانه در این منطقه ۳۵۰ تا ۷۰۰ دلار (۷۰۰۰ تا ۱۴۰۰۰ لیر ترکیه) است.

 

کلام آخر

هزینه‌های زندگی در استانبول به سبک زندگی، منطقه زندگی، بودجه و وضعیت اقتصادی استانبول بستگی دارد. اگر دانشجو هستید و یا درآمد کمی دارید، ممکن است با پیدا کردن منزل کم هزینه‌تر، غذاهای ارزان و تفریحات رایگان بتوانید از هزینه‌هایتان کم کنید. اگر هم پول زیادی دارید، می‌توانید به راحتی در استانبول زندگی کنید و از زندگی در این شهر لذت ببرید. در کل، هزینه زندگی در استانبول نسبت به شهرهای دیگر ترکیه بسیار بیشتر است.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن