مهاجرت

ارزان‌ترین راه مهاجرت به ترکیه

مهاجرت از طریق کار ارزان‌ترین راه مهاجرت به ترکیه محسوب می‌شود. با در نظر گرفتن شرایط و هزینه دانشگاه‌های خصوصی در ترکیه به قطعیت نمی‌توان گفت که مهاجرت تحصیلی هم ارزان باشد. اما بعد از مهاجرت از طریق کار می‌توانیم بگوییم که مهاجرت تحصیلی نیز جزو روش‌های ارزان برای مهاجرت به ترکیه است. بر همین اساس تصمیم گرفتیم در مورد این دو روش مهاجرتی که جزو ارزان‌ترین روش‌های مهاجرتی محسوب می‌شوند صحبت کنیم. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به ترکیه، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را ترجمه کنید. دارالترجمه ترکی ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

 ارزان‌ترین راه مهاجرت به ترکیه

در این مقاله می‌خواهیم دو روش مهاجرتی به شما معرفی کنیم که هر کدام در نوع خود ارزان‌ترین راه مهاجرت به ترکیه محسوب می‌شوند.

 

مهاجرت تحصیلی

ترکیه یکی از کشورهایی است که اقتصاد آن به سرعت در حال پیشرفت است. هزینه تحصیل در ترکیه بدون مقایسه کردن کیفیت آموزشی در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر بسیار پایین است. بنابراین می‌توان گفت با دریافت ویزای تحصیلی ترکیه، ارزان‌ترین راه مهاجرت به ترکیه را انتخاب کرده‌اید. دولت ترکیه بورسیه‌های متعددی را هم برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته است. این بورسیه‌ها نه تنها شهریه دانشگاه را پوشش می‌دهند، بلکه هزینه خوابگاه، بیمه و هزینه سفر را نیز شامل می‌شوند. این کشور به‌طور پیوسته در حال افزایش تعداد رشته‌های دانشگاهی به زبان انگلیسی در دانشگاه‌های ترکی است. اگر به زبان ترکی مسلط نباشید، می‌توانید در یکی از دانشگاه‌هایی که دروس را به زبان انگلیسی ارائه می‌کنند ثبت‌نام کنید.

تحصیل در ترکیه برای دانشجویان بین‌المللی هزینه زیادی ندارد. شهریه دانشگاه به نوع دانشگاه و همچنین رشته‌ای که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. شهریه دانشگاه‌های خصوصی ترکیه بسیار بیشتر از دانشگاه‌های دولتی است. به‌طور متوسط می‌توانید انتظار داشته باشید که شهریه دانشگاه‌ها به‌صورت زیر باشد:

  • مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی: ۳۵۰۰ تا ۱۲۰۰۰ لیر ترکیه برای هر سال تحصیلی
  • مقطع کارشناسی به زبان ترکی: ۱۸۶۰ تا ۶۰۰۰ لیر ترکیه برای هر سال تحصیلی
  • مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی: ۴۵۰۰ الی ۷۰۰۰ لیر ترکیه برای هر سال تحصیلی
  • مقطع کارشناسی ارشد به زبان ترکی: ۲۳۰۰ تا ۵۰۰۰ لیر ترکیه برای هر سال تحصیلی

 

دیگر هزینه‌های زندگی در ترکیه

  • دیگر هزینه‌های زندگی در ترکیه به‌صورت ماهانه: ۲۷۰۰ تا ۳۹۰۰ لیر
  • هزینه کتاب‌های درسی در هر ترم: ۷۷۵ تا ۱۲۰۰ لیر
  • بیمه سلامت در هر سال: ۳۱۰ تا ۵۵۰ لیر.

  مهاجرت کاری به ترکیه  

همه شهروندان کشورهای دیگر به جز شهروندان قبرس شمالی برای کار کردن در ترکیه نیاز به مجوز کار دارند. این روش ارزان‌ترین راه مهاجرت به ترکیه محسوب می‌شود، چرا که با پیدا کردن کار در ترکیه با کمترین هزینه می‌توانید به این کشور مهاجرت کنید. فرآیند تقاضا برای ویزای کاری ترکیه کمی با فرآیند تقاضا برای دیگر ویزاهای ترکیه متفاوت است. فرآیند تقاضا برای ویزای کاری ترکیه دو نوع است: کارفرما و متقاضی کار.

به این نکته توجه کنید که اگر می خواهید‌ برای دریافت ویزای کاری ترکیه باید دارای یک جاب آفر یا قرارداد کاری باشید. بدون داشتن جاب آفر در ترکیه نمی‌توانید برای ویزای کاری اقدام کنید.

 

از کجا و چگونه تقاضا کنیم؟

به محض دریافت جاب آفر برای کار در ترکیه باید برای دریافت ویزای کاری ترکیه تقاضا کنید. با این وجود، اولین زمانی که می‌توانید برای دریافت ویزای کاری تقاضا کنید، دو ماه قبل از تاریخ ورود به ترکیه است.

برای شروع باید فایل تقاضا را به سفارت یا کنسولگری ترکیه ارسال کنید. در طی ده روز بعد از تقاضا برای دریافت ویزای کاری، فرد متقاضی کار باید برخی از اسناد و مدارک مورد نیاز را به وزارت کار  امنیت اجتماعی ترکیه (MLSS) ارسال کند. اگر کارفرمای شما مدارک‌تان را به موقع تحویل ندهد، درخواست ویزای کار شما به دلیل تکمیل نشدن مدارک رد خواهد شد.

 

مدارک مورد نیاز برای تقاضای ویزای کار ترکیه

برای درخواست ویزای کاری ترکیه که به عنوان ارزان‌ترین راه مهاجرت به ترکیه در نظر گرفته‌ایم به مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

  • تکمیل فرم تقاضا برای ویزای کاری ترکیه.
  • پاسپورت معتبر که حداقل دارای شش ماه اعتبار بعد از ورود به ترکیه باشد.
  • گواهی عدم سوء‌پیشینه که ثابت کند فرد متقاضی کار هیچ گونه جرمی تاکنون مرتکب نشده است.
  • یک جاب آفر یا قرارداد رسمی همراه با اطلاعات مرتبط با موقعیت شغلی مانند حقوق ماهانه و دوره کار.
  • کپی مدرک تحصیلی.
  • ترجمه رسمی مدرک تحصیلی.
  • بیمه پزشکی که تمام مدت اقامت شما در ترکیه را پوشش می‌دهد.
  • کپی از قرارداد اجاره منزل یا اثبات داشتن محل اقامت در کشور ترکیه.
  • اثبات وسیله معیشت: این بدین معنا است که فرد متقاضی کار باید به مقامات ترکیه مدرکی ارائه کند که نشان دهد فرد متقاضی کار حداقل ۵۰ یورو برای امرار معاش روزانه دارد.

 

حرف پایانی

با توصیفاتی که در این مقاله ارائه کردیم، ارزان‌ترین راه مهاجرت به ترکیه را می‌توانیم مهاجرت کاری در نظر بگیریم. در این روش می‌توانید با داشتن یک شغل در ترکیه هم درآمد داشته باشید و هم هزینه زیادی را برای مهاجرت به ترکیه پرداخت نکنید. اما قوانین استخدام نیروی خارجی در ترکیه بسیار سخت‌گیرانه است و ممکن است با موانع زیادی روبه‌رو شوید. در صورت داشتن شرایط دریافت ویزای تحصیلی هم می‌توانید به ترکیه مهاجرت کنید.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن