مهاجرت

بهترین شهر سوئد برای زندگی کدام است؟

با جمعیتی کمتر از ۱۰ میلیون نفر، سوئد یکی از بهترین کشورها برای زندگی شناخته شده است. از نظر مساحت پنجمین کشور پهناور قاره اروپا محسوب می‌شود که نه تنها بخاطر مسائل بهداشتی و سلامت در جهان زبانزد است بلکه از نظر استانداردهای بالای زندگی نیز در بین کشورها حرف اول را می‌زند. اگر کشور سوئد را بعنوان مقصد خود انتخاب کرده‌اید، احتمالا می‌خواهید بدانید که بهترین شهر سوئد برای زندگی چه شهری است؟ پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به کشور سوئد، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را به زبان انگلیسی ترجمه کنید و مهر نوتاری را نیز دریافت کنید. دارالترجمه ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی فارسی به انگلیسی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

 

بهترین شهر سوئد برای زندگی

اگر به‌خاطر طبیعت بکر و استانداردهای بی‌نظیر جذب سوئد شده‌اید، موضوع بعدی که ممکن است ذهن شما را درگیر کند انتخاب بهترین شهر سوئد برای زندگی است. در این مقاله تعدادی از بهترین شهر‌های سوئد را به شما معرفی خواهیم کرد که پیش از آنکه بار سفر را ببندید (یا شاید هم تاکنون بسته باشید) می‌توانید آن‌ها را در فهرست گزینه‌های مدنظر خود قرار دهید.

استکهلم

پایتختی زیبا که یک و نیم میلیون نفر را در دل خود جای داده است. این شهر که در میان چهارده جزیره قرار گرفته است، هم به دریاچه مالارن و هم به دریای بالتیک راه دارد. استکهلم به فرهنگ، فروشگاه‌های مد روز، غذا و دلفریبی شهرت دارد. این شهر که در ساحل جنوب شرقی واقع شده در تابستان بین ۱۴ – ۲۳ درجه و در زمستان دمای منفی چهار درجه را تجربه می‌کند. یکی دیگر از چیزهایی که این شهر را در رتبه اول فهرست بهترین شهر سوئد برای زندگی قرار می‌دهد دانشگاه‌های آن، موزه‌های بسیار تماشایی و بازارکار پر رونق آن است. مترو این شهر یکی از بهترین طراحی‌ها را دارد و اگرچه ممکن است برای زندگی کمی گران باشد اما مطمئناً نمای ساحل در مقابل خانه‌تان ارزش این سرمایه‌گزاری را خواهد داشت.

سولنا

سولنا در سواحل جنوب غربی و درست بالای استکهلم قرار دارد. معمولاً از این شهر به عنوان بهترین شهر سوئد برای زندگی یاد می‌شود. نزدیکی این شهر به پایتخت بدین معنا است که مهاجرین خیلی ساده می‌توانند به استکهلم رفت و آمد داشته باشند. سولنا به‌خاطر نرخ پایین مالیات‌هایش معروف است که باعث جلب توجه صنایع و استارت‌آپ‌ها شده است. این شهر با هشتاد هزار سکنه نسبت به استکهلم جنب و جوش کمتری دارد. دمای این شهر هم در تابستان چیز ما بین ۱۴-۲۲ درجه و زمستان هم از منفی دو تا سه درجه است. این شهر می‌تواند یک گزینه عالی برای آغاز یک زندگی خانوادگی در سوئد باشد.

مالمو

با جمعیتی بالای سیصد هزار نفر این شهر در جنوب کشور واقع شده است. مالمو بیشتر به دلیل فرهنگ و سبک زندگی دوستدار طبیعت شناخته می‌شود. ب‌دنبال ساختمان‌های آجری و خیابان‌های سنگ فرش هستید؟ مالمو برای شما ساخته شده است! این شهر به دلیل مهمان‌نوازی و دوستی با بازدیدکنندگان خارجی نیز شناخته شده است. بیشتر از استکهلم به کپنهاگ (پایتخت دانمارک) نزدیک است و بیشتر دانش‌آموزان و دانشجویان، استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های فناوری را به خود جلب می‌کند.

این شهر نسبت به استکهلم جو جوان‌پسندانه‌تری دارد. به‌جز پارک‌ها و ساختمان‌ها، می‌توانید شاهد جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی بی‌شماری در مالمو باشید. دمای این شهر هم فرق زیادی با سولنا ندارد و در همان محدوده قرار می‌گیرد. مالمو فرهنگ و رستوران‌های بسیار مجذوب‌کننده‌ای را در دل خود جای داده است و با تمام این دلایل می‌توان فهمید که چرا مالمو در فهرست بهترین شهر سوئد برای زندگی قرار گرفته است.

اومئو

با جمعیتی کمتر از نود هزار نفر به مراتب از استکهلم کوچک‌تر است. اومئو در ساحل شمال شرقی واقع شده و دارای دانشگاه، فرهنگ غنی و موقعیتی عالی در ورودی خلیج بوتنی و رودخانه اومه است. اومئو شهری است که بیشتر توجه مهاجرین، دانشجویان و بومیان را به خود جلب می‌کند. این شهر هر ساله میزبان جشنوازه موسیقی جاز، جشنواره فیلم  و موسیقی است. اومئو تعداد زیادی موزه نیز در خود جای داده است. اومئو یکی از بهترین نقاط برای ورزش‌های زمستانی است و فرهنگ ورزشی بسیار غنی دارد. در سال ۲۰۱۴ اومئو به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شده بود.

گوتنبرگ

شهر بندری گوتنبرگ چیزی حدود ششصد هزار سکنه دارد. دارای کافه‌های بسیار عالی و ساختمان‌های نئوکلاسیک، کانال‌های آب و پارک‌های سرسبز است. زیست شبانه در رگ‌های این شهر جریان دارد. دانشجویان بسیاری در این شهر حضور دارند و طبیعتاً کلاب‌ها، موسیقی زنده و … همه روزه در دسترس هستند. دومین شهر پر جمعیت سوئد پس از پایتخت دو دانشگاه بزرگ و بازار کار پویایی دارد. چطور می‌شود از گوتنبرگ گفت و اشاره‌ای به بزرگ‌ترین جشنواره فیلم اسکاندیناوی نکرد؟ معماری این شهر در یک کلام فوق العاده است! کمتر از ۲۰٪ جمعیت این شهر در خارج از سوئد متولد شده‌اند که باعث شده این شهر به معنای واقعی کلمه شهری بین المللی باشد.

این فهرست با معرفی شهر گوتنبرگ به عنوان بهترین شهر سوئد برای زندگی به پایان می‌رسد اما بهترین شهرهای سوئد تنها به موارد فوق ختم نمی‌شوند؛ اوپسالا، واستراس، اوربرو، هلسینگبورگ، لوند و مارستراند از دیگر شهرهای جذاب سوئد برای زندگی به شمار می‌آیند که هر یک با ویژگی‌های خاص خود توجه بازدیدکنندگان، مهاجران و … را به خود جلب می‌نمایند.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن