مهاجرت به ترکیه

زندگی در استانبول: همه چیز در مورد استانبول

زندگی در استانبول می‌تواند رویای بسیاری از افراد مهاجر باشد. اگر به‌دنبال تنوع فرهنگی هستید، استانبول دقیقاً همان جایی است که باید بروید. استانبول به خاطر موقعیتی که دارد باعث شده است تا فرهنگ شرق و غرب به یکدیگر پیوند بخورد که همین باعث ایجاد حس عالی این شهر شده است. جذابیت استانبول آنقدر زیاد است که در چند کلمه نمی‌توان آن را گنجاند. اگر می‌خواهید همه چیز در مورد استانبول را بدانید در ادامه مقاله با ما همراه باشید. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به ترکیه، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را ترجمه کنید. دارالترجمه ترکی ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

 زندگی در استانبول

یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای زندگی در استانبول این است که ابتدا به‌عنوان گردشگر وارد استانبول شوید. سپس به‌عنوان گردشگر تقاضای مجوز اقامت داشته باشد (که برای مدت یک سال صادر می‌شود). دلایل دیگری که می‌توانید اقامت دریافت کنید می‌تواند به خاطر کار، تحصیل، خرید ملک، راه‌اندازی یک کسب‌وکار و یا ازدواج با یک شهروند ترکیه‌ای باشد.

زندگی روزمره در استانبول چگونه است؟

خوب شاید تصورتان از زندگی در استانبول چیز دیگری باشد. اما ما مجبور هستیم شما را با حقیقت زندگی در این شهر آشنا کنیم. زندگی در استانبول دقیقاً مشابه با همه شهرهای بزرگ دیگر دنیا است. البته خیلی زود متوجه تفاوت فرهنگی و سبک معماری این شهر خواهید شد. افراد بسیاری برای کار کردن از سراسر دنیا به استانبول می‌آیند، بچه‌هایشان را به مدرسه می‌فرستند، باشگاه می‌روند، کنار ساحل قدم می‌زنند.

بسیاری از ساکنان استانبول افراد مدرن هستند. بهتر است در محله‌هایی که افراد بسیار مذهبی در آنجا ساکن هستند، زندگی نکنید. همچنین از زندگی در محله‌هایی که پناهندگان از کشورهای مختلف در آنجا زندگی می‌کنند و یا جزو مناطق غیر قانونی هستند پرهیز کنید.

مهم‌ترین نکته‌ای که برای زندگی در استانبول باید به آن دقت کنید این است که اکثر مردم استانبول نمی‌توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند. اگر به زبان ترکی مسلط نباشید در روزهای اولیه باید از زبان اشاره و زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط با شهروندان استانبولی استفاده کنید. اگر می‌خواهید به مدت طولانی در استانبول زندگی کنید باید صبر داشته باشید تا حداقل کمی ترکی استانبولی را یاد بگیرید. این زبان بسیار ساده است و اکثر مهاجران حتی با وجود صدها اشتباه تلاش می‌کنند تا این زبان را یاد بگیرند.

طرز فکر مردم استانبول چگونه است؟

در استانبول هر کسی بر این باور است که در مورد کسب‌وکار خودش همه چیز را می‌داند. در بسیاری از فرهنگها در نقاط دیگر دنیا پرسیدن سوال شخصی در اولین ملاقات خوب نیست. اما در استانبول این طور نیست و ممکن است در اولین ملاقات سوالات خصوصی از شما پرسیده شود.

 هزینه زندگی در استانبول

شاید فکر کنید که زندگی در استانبول نسبت به شهرهای دیگر هزینه پایینی دارد. اما اینطور هم نیست و نمی‌توان گفت که استانبول شهر ارزانی است. البته هزینه‌های زندگی در استانبول به نوع سبک زندگی‌تان بستگی دارد. در کل، اگر بخواهید زندگی راحتی در استانبول داشته باشید، احتمالاٌ باید بیشتر از شهرهای دیگر اروپا خرج کنید. به‌طور متوسط هر ماه به ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار برای هزینه‌های معمولی زندگی نیاز دارید. البته برخی از افراد با ۵۰۰ دلار در ماه هم می‌توانند هزینه‌های زندگی در استانبول را پرداخت کنند. کیفیت زندگی‌تان در استانبول به درآمدتان بستگی خواهد داشت. در حقیقت می‌توان گفت که استانبول گران‌ترین شهر ترکیه است.

مزایای زندگی در استانبول

با اینکه ترکیه یکی از کشورهای اسلامی است، اما استانبول یک شهر اروپایی محسوب می‌شود. با این حال، در این شهر می‌توانید زنانی را بیابید که حجاب خود را رعایت می‌کنند. در ادامه شما را با مزایای زندگی در استانبول آشنا می‌کنیم.

مزایای زندگی در استانبول

  1. یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های زندگی در استانبول، آب‌وهوای عالی آن است. این شهر در زمستان پر از برف است و در اواخر پاییز می‌توانید انتظار باران را داشته باشید، اما هرگز هوای استانبول به شدت سرد نمی‌شود.
  2. یکی دیگر از مزیت‌های زندگی در استانبول، مردم مهربان آن است. اکثر مردم استانبول افرادی مهمان‌نواز، صمیمی و آماده کمک به یکدیگر هستند. مطمئن باشید اگر با مشکلی مواجه شدید همیشه یک نفر هست که به شما کمک کند.
  3. ارتباط خوب دولت ترکیه با دیگر کشورها و قیمت‌های قابل قبول برای پرواز هواپیما یکی دیگر از مزیت‌های زندگی در استانبول محسوب می‌شود. استانبول دارای دو فرودگاه است که از استانبول به هر نقطه جهان می‌توانید سفر کنید.
  4. استانبول یک شهر چند فرهنگی است که در این شهر با افراد بسیاری از سراسر جهان می‌توانید ملاقات کنید. اگر بخواهیم مقایسه کنیم استانبول شبیه به لندن و یا نیویورک است فقط هزینه‌های زندگی در آن نسبت به این شهرها کمتر است.

حرف پایانی

زندگی در استانبول به معنای احساس زندگی در نیویورک است. بدون شک در استانبول همان زندگی را می‌توانید برای خود خلق کنید که در آرزوی آن هستید. با این وجود، این شهر برای هر کسی مناسب نیست. خیلی‌ها ممکن است از زندگی کردن در شهر شلوغی مانند استانبول احساس راحتی نداشته باشند. اگر قصد مهاجرت به استانبول را دارید، توصیه می‌شود حداقل چند هفته را در این شهر بگذرانید.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن