مهاجرت به ترکیه

لیست دانشگاه های آنکارا برای دانشجویان بین‌المللی

اگر قصد ادامه تحصیل در ترکیه را دارید، بررسی لیست دانشگاه‌های آنکارا باید اولین الویت شما باشد. در آنکارا ۱۰ دانشگاه مشهور قرار گرفته است که فرصت‌های یادگیری عالی را برای دانشجویان فراهم می‌کنند. در این لیست تلاش کرده‌ایم تا هم به دانشگاه‌های خصوصی و هم به دانشگاه‌های دولتی آنکارا اشاره کنیم. با مطالعه این مقاله می‌توانید با دانشگاه‌های آنکارا آشنا شوید تا برای ادامه تحصیل در ترکیه تصمیم بهتری بگیرید.  لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به ترکیه، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را ترجمه کنید. دارالترجمه ترکی ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

در ادامه به لیست دانشگاه‌های آنکارا و همچنین شرایط تحصیل در این دانشگاه‌ها اشاره می‌کنیم.

دانشگاه کانکایا

دانشگاه کانکایا یکی از دانشگاه‌های خصوصی در شهر آنکارای ترکیه است که نویدبخش آموزش استاندارد جهانی با هدف القای ارزش‌های اساسی نظم، آزادی همراه با رویکرد علمی است. چیزی که در این دانشگاه قابل انتظار است، تلفیقی از فرهنگ و سنت‌های ترکیه همراه با آموزش برابر و عادلانه است. در این دانشگاه می‌توانید تا مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل کنید. مهم‌ترین رشته‌های این دانشگاه عبارتند از مدیریت، روابط عمومی و تبلیغات، علوم اقتصادی، ترجمه و تفسیر و ریاضیات.

دانشگاه فنی خاورمیانه

دانشگاه فنی خاورمیاه که در لیست دانشگاه‌های آنکارا قرار دارد به خاطر تولید منابع نیروی انسانی در بخش‌های مختلف صنعت به ویژه در زمینه‌های علوم طبیعی و اجتماعی بسیار مشهور است. این دانشگاه جزو اولین موسساتی است که روش‌های جدید و نوآورانه‌ای برای تدریس و تحقیق معرفی کرده است. مشهورترین رشته‌های این دانشگاه عبارتند از معماری، فسلفه، روابط بین‌المللی، مهندسی عمران و مدیریت بازرگانی.

دانشگاه حاجت تپه

در سومین لیست دانشگاه‌های آنکارا می‌خواهیم دانشگاه حاجت تپه را معرفی کنیم که با تحصیل در این دانشگاه می‌توانید انتظار داشته باشید که یکی از بهترین‌ها در رشته خود باشید. دانشگاه حاجت تپه با ارائه دوره‌های تحصصی برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد تلاش دارد تا طیف وسیعی از دانش و مهارت را برای دانشجویان خود فراهم کند. برخی از مشهورترین رشته‌های دانشگاه حاجت تپه عبارتند از علوم ارتباطات، فیزیوتراپی، آموزش زبان فرانسوی، مهندسی هوش مصنوعی.

دانشگاه بیلکنت

دانشگاه بیلکنت یکی از دانشگاه‌های خصوصی آنکارا است که در سال ۱۹۸۴ تاسیس یافته است. دهه‌ها بعد موسس این دانشگاه تصمیم گرفت این دانشگاه‌ها را تبدیل به یک دانشگه بین‌المللی کند. برخی از مهم‌ترین رشته‌های این دانشگاه عبارتند از معماری، اقتصاد، مهندسی کامپیوتر، شیمی و موسیقی.

دانشگاه اقتصاد و فناوری TOBB

دانشگاه اقتصاد و فناوری TOBB یک دانشگاه خصوصی در آنکارا است که در سال ۲۰۰۳ تاسیس یافته است. هدف این دانشگاه، تقویت ارتباطات بین دانشگاه و صنعت و آماده‌سازی دانشجویان برای مشاغل خود در آینده هستند. رشته‌های پزشکی، حقوق و فناوری از مهم‌ترین رشته‌های این دانشگاه محسوب می‌شوند.

دانشگاه آنکارا

یکی از مهم‌ترین دانشگاه‌ها در لیست دانشگاه‌های آنکارا، دانشگاه آنکارا است که اولین دانشگاه ترکیه است که به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر ترکیه و جهان محسوب می‌شود. این دانشگاه توسط مصطفی آتاتورک تاسیس یافته است. این دانشگاه طیف وسیعی از رشته‌های دانشگاهی را در خود جای داده است که از کشاورزی گرفته تا علوم مرتبط با سلامتی متغیر هستند. این رشته‌ها توسط استاتید معتبر تدریس می‌شوند. برخی از مهم‌ترین رشته‌های دانشگاه آنکارا عبارتند از فیزیک، مهندسی غذا و تئاتر.

دانشگاه آتیلیم

این دانشگاه در سال ۱۹۹۷ تاسیس یافته است و یکی از دانشگاه‌های خصوصی آنکار محسوب می‌شود. این دانشگاه به خاطر رشته‌هایی که در آن تدریس می‌شود و همچنین پروژه‌هایی که در آن ارائه می‌شود مشهور است. رشته‌های این دانشگاه در سطح جهانی تدریس می‌شوند که مهم‌ترین آنها عبارتند از معماری، طراحی محصول صنعتی، روابط بین‌المللی.

دانشگاه قاضی

دانشگاه قاضی یکی از دانشگاه‌های دولتی آنکارا است که در سال ۱۹۲۶ در موسسه آموزش معلم قاضی تاسیس یافته بود. این دانشگاه دارای چندین دانشکده است که در سراسر شهر آنکارا مستقر هستند. هدف اصلی این دانشگاه، تحقیقات در سطح بین‌المللی و پرروش دانشجویانی است که برای جامعه مفید هستند. از بهترین رشته‌های این دانشگاه می‌توان به بیولوژی، معماری، برنامه‌ریزی شهری و منطقه‌ای و مهندسی مکانیک اشاره کرد.

دانشگاه ییلدیریم بیازیت

دانشگاه ییلدیریم بیازیت یک دانشگاه دولتی آموزشی است که دوره‌های بسیار متنوعی را در رشته‌هایی مانند مهندسی، مدیریت، پزشکی، علوم طبیعی و علوم انسانی برگزار می‌کند. اکثر رشته‌های این دانشگاه به زبان انگلیس تدریس می‌شود و هر ساله پذیرای ۲۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی است.

دانشگاه باشکنت

دانشگاه باشکنت یک دانشگاه دولتی است که در سال ۱۹۹۴ تاسیس یافته است و در آنکارا واقع شده است. این دانشگاه برنامه‌های مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را برای دانشجویان بومی و بین‌المللی ارائه می‌کند. این دانشگاه دارای دانشکده فنی و واحدهای تحقیقاتی برای یادگیری هر چه بیشتر است. از مهم‌ترین رشته‌های این دانشگاه می‌توان به فرهنگ و ادبیات آمریکا، معماری، جامعه‌شناسی و روانشناسی اشاره کرد.

کلام آخر

همه ما می‌دانیم که تحصیل در بهترین دانشگاه‌های دنیا آرزوی بسیاری از افراد در جهان است. در این مقاله لیست دانشگاه‌های آنکارا را به شما معرفی کردیم. برای تحصیل در این دانشگاه‌ها بهتر است عوامل دیگری مانند هزینه تحصیل، پیش زمینه تحصیلی و میزان رقابت برای رشته‌ها در نظر بگیرید.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن