مهاجرت به ترکیه

قوانین خرید ملک در ترکیه برای ایرانیان

به خاطر ساده بودن قوانین خرید ملک در ترکیه برای ایرانیان، بسیاری از ایرانیان برای مهاجرت به ترکیه این روش را انتخاب کنند. اگر بخواهیم این قوانین را با قوانین خرید ملک در اروپا مقایسه کنیم متوجه خواهید شد که خرید خانه در ترکیه بسیار آسان و سریع است. در حال حاضر، ایرانی‌ها هم می‌توانند با خرید خانه در ترکیه شهروند این کشور محسوب شوند. البته برخی از کشورها مانند آلمان، آمریکا و برزیل برای خرید خانه در ترکیه نیاز به مجوز ندارند و به راحتی می‌توانند در این کشور صاحب ملک شوند.  لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به ترکیه، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را ترجمه کنید. دارالترجمه ترکی ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

قوانین خرید ملک در ترکیه برای ایرانیان در سال ۲۰۲۳ همراه با تغییراتی بوده است که در ادامه مقاله قصد داریم شما را با این قوانین آشنا کنیم.

 

قوانین کلی برای خرید ملک در ترکیه

قوانین خرید ملک در ترکیه برای ایرانیان یکی از مهم‌ترین مواردی است که خریداران ایرانی  باید به آن دقت کنند.

این قوانین عبارتند از:

  • املاکی که ایرانیان قصد خرید از آن را دارند نباید در مناطق مرزی و امنیتی ترکیه قرار گرفته باشند.
  • ایرانیان مجاز هستند تا ۳۰ هکتار از املاک و مستغلات را در ترکیه خریداری کنند.
  • با خرید یک ملک به ارزش ۴۰۰ هزار دلار می‌توانید مجوز اقامت دو ساله را دریافت کنید که هر سال می‌توانید آن را تمدید کنید. بعد از این مدت وارد پروسه دریافت اقامت دائم می‌شوید.
  • با خرید یک ملک به ارزش ۴۰۰ هزار دلار در ترکیه، ایرانیان می‌توانند برای شهروندی ترکیه تقاضا کنند.
  • ایرانیان و همه افراد خارجی مجاز هستند تا ۱۰ درصد از املاک و مستغلات را در هر شهر و یا منطقه دیگری در ترکیه خریداری کنند.
  • اگر در ترکیه زمینی بخرید که بخواهید در آن خانه بسازید، ساخت خانه باید حداکثر تا دو سال تمام شود.
  • قراردادها و توافقات بین طرفین باید به‌طور رسمی باشد.
  • اگر قصد دارید برای هدف مهاجرت در ترکیه خانه بخرید، باید از یک شخص ترکیه‌ای خانه بخرید.

قوانین جدید خرید خانه در ترکیه

حالا که با قوانین خرید مک در ترکیه برای ایرانیان آشنا شده‌اید، بهتر است با قوانین جدیدی که دولت ترکیه برای خرید خانه وضع کرده است نیز آشنا شوید.

در دوازدهم آوریل ۲۰۲۳، دولت ترکیه بر طبق احتمال به دست آوردن شهروندی ترکیه به وسیله خرید ملک، مبلغ ارزش خانه‌ای که افراد مهاجر باید برای هدف مهاجرت بخرند از ۲۵۰ هزار دلار به ۴۰۰ هزار دلار افزایش داد.

این نکته را باید بدانید در منطقه اسنیورت ترکیه فقط می‌توانید طبق شرایط خاصی خانه بخرید و قوانین خرید خانه برای دریافت اقامت خانه در این منطقه متفاوت از مناطق دیگر ترکیه است. بنابراین اگر بخواهید بدون رعایت قوانین از این منطقه ملکی خریداری کنید  ممکن است برای دریافت اقامت دائم ترکیه با مشکل مواجه شوید.

با خرید ملک در منطقه فاتح ترکیه امکان ندارد بتوانید اقامت ترکیه را دریافت کنید. این منطقه در حال حاضر برای اجاره خانه ممنوع است. فقط دانشجویان می‌توانند در این منطقه زندگی کنند.

پروسه اصلی خرید خانه در ترکیه

بعد ازآشنایی کامل با قوانین خرید ملک در ترکیه برای ایرانیان نوبت به آشنایی با پروسه خرید خانه در ترکیه می‌رسد.

  1. اولاً باید خانه‌ای را که می‌خواهید بخرید را انتخاب کنید. به این نکته توجه داشته باشید که برای خرید ملک در ترکیه باید واجد شرایط قانونی باشید.
  2. سپس باید یک حساب بانکی در ترکیه افتتاح کنید و بودجه‌ای که برای خرید خانه در نظر گرفته‌اید را در این حساب ذخیره کنید.
  3. در اولین مرحله، خانه مورد نظرتان باید مورد ارزیابی قرار گیرد و توسط کارشناسان ترکیه مور تایید واقع شود.
  4. پس از این مراحل نوبت به انتقال سند ملک می‌رسد که این کار باید در دفاتر اسناد رسمی ترکیه که نوتر نامیده می‌شود انجام گیرد.
  5. در مرحله بعد، پول خانه به حساب فردی که خانه را خریداری کرده‌اید واریز شود.
  6. در انتها باید سند مالکیت خانه را دریافت کنید.
  7. در نهایت، بر اساس ارزش خانه‌ای که خریداری کرده‌اید می‌توانید برای اقامت موقت و شهروندی ترکیه از اداره مهاجرت ترکیه اقدام کنید.

 

مدارک مورد نیاز برای خرید ملک در ترکیه

در ادامه توضیح در مورد قوانین خرید ملک در ترکیه برای ایرانیان باید به مدارکی اشاره کنم که برای خرید خانه به این مدارک نیاز خواهید داشت:

  • دو قطعه عکس ۳ در ۴
  • پاسپورت
  • مدارکی که نشان می‌دهند در کشور خودتان ساکن هستید
  • افتتاح حساب بانکی در ترکیه
  • کد مالیاتی محلی

 

کلام آخر

آشنایی با قوانین خرید ملک در ترکیه با ایرانیان به شما کمک می‌کند تا این روش را به آسان‌ترین روش ممکن طی کنید. در کل، با خرید ملک به ارزش ۴۰۰ هزار دلار می‌توانید خیلی سریع شهروندی ترکیه را دریافت کنید، اما اگر ارزش ملکی که خریداری کرده‌اید کمتر از ۴۰۰ هزار دلار باشد و می‌خواهید اقامت دائمی ترکیه را دریافت کنید، باز هم می‌توانید با رعایت برخی شرایط مانند ثبت ملک در سیستم املاک و مستغلات ترکیه، برای شهروندی ترکیه اقدام کنید.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن