مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به ترکیه یا کانادا؟ کدام یک بهتر است!

مهاجرت به ترکیه یا کانادا؟ به نظر شما کدام بهتر است؟ برای شروع باید بگوییم که کانادا و ترکیه دو کشور کاملاً متفاوت هستند. اگر فردی هستید که آب و هوای سرد را دوست ندارید، متاسفانه کانادا کشور مناسبی برای زندگی نیست. چون حتی در فصل بهار هم شاهد بارش برف خواهید بود. اگر اهل فعالیت‌های اجتماعی هستید، بهتر است ترکیه را برای زندگی کردن انتخاب کنید. در این مقاله قصد داریم دو کشور ترکیه و کانادا را با یکدیگر مقایسه کنیم. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به ترکیه، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را ترجمه کنید. دارالترجمه ترکی ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

برای اینکه در مورد مهاجرت به ترکیه یا کانادا تصمیم درستی بگیرید باید همه مزایا و معایب زندگی در این دو کشور را با یکدیگر مقایسه کنید:

هزینه‌های زندگی در ترکیه

اگر بخواهیم هزینه‌های زندگی در ترکیه را محاسبه کنیم، به غیر از هزینه کرایه خانه، هر خانوار ترکیه به‌طور متوسط ماهانه ۱۰ میلیون ۹۷۴ هزار لیر ترکیه نیاز دارد (حدود ۱۲۶۶ دلار). اما یک فرد اگر بخواهد به تنهایی در ترکیه زندگی کند ماهانه حدود ۳ میلیون و ۱۷۰ هزار لیر نیاز خواهد داشت (معادل ۳۶۵ دلار).

در کانادا حداقل هزینه ماهانه برای زندگی کردن حدود ۱۷۰۸ دلار است، البته با این پول فقط می‌توانید نیازهای اولیه‌تان را برآورده کنید و برای یک زندگی راحت‌تر باید بیشتر از این مقدار داشته باشید. به‌طور متوسط یک خانواده دو نفره در کانادا باید انتظار داشته باشند که ماهانه ۳۵۰۰ دلار برای داشتن یک زندگی راحت نیاز خواهند داشت.

مقایسه نظام آموزشی ترکیه و کانادا

یکی از شرایط پذیرش در دانشگاه‌های کانادا معمولاً شامل فارغ‌التحصیلی با حداقل معدل و نمرات آزمون استاندارد مانند SAT یا ACT است. اما برای ورود به دانشگاه‌های دولتی ترکیه باید از آزمون ورودی (YGS/LYS) قبول شوید و برای پذیرش در یک رشته خاص باید دارای نمره قبولی بالایی باشید.

دانشگاه‌های کانادا به‌طور معمول بر یادگیری تجربی و متمرکز بر دانشجو تاکید دارند و روش‌های آموزش دروس دانشگاهی به‌صورت تعاملی است. در حالیکه دانشگاه‌های ترکیه بر روش آموزش سنتی تاکید دارند و فرصت‌های کمتری برای یادگیری تجربی دانشجویان فراهم است.

مقایسه درآمد در ترکیه و کانادا

پیدا کردن شغل در ترکیه مخصوصاً در شهرهای بزرگ این کشور مانند استانبول راحت نیست و باید صبر داشته باشید. اما پیدا کردن شغل در ترکیه و دریافت اقامت ترکیه کار غیر ممکنی نیست، مخصوصاً اگر دارای مهارت باشید و مهارت شما مورد تقاضای بسیاری از کارفرمایان باشد. برای اینکه از طریق کار در ترکیه اقامت بگیرید، باید بتوانید مجوز کاری این کشور را دریافت کنید. با دریافت این مجوز می‌توانید به صورت قانونی در ترکیه مشغول به کار شوید.

کشور کانادا نیز هر ساله به نیم میلیون مهاجر، مجوز کار صادر می‌کند تا افراد مهاجر خارجی بتوانند به صورت موقت در سراسر این کشور مشغول به کار شوند. فرصت شغلی در کانادا بسیار بیشتر از ترکیه است و با کار کردن به صورت موقت در کانادا می‌توانید اولین قدم برای مهاجرت دائمی به این کشور را بردارید.

شرایط مهاجرت به کانادا

اولین چیزی که برای مهاجرت به کانادا به آن نیاز دارید این است که باید ببینید آیا برای ورود به کانادا به ویزای این کشور نیاز دارید یا نه. برخی از افراد می‌توانند بدون ویزا وارد کشور کانادا شوند. سپس به دنبال یک روش مهاجرتی مناسب خودتان باشید. کانادا دارای چندین برنامه مهاجرتی است که انتخاب این برنامه‌ها به شرایط‌تان بستگی دارد. وقتی نوع برنامه و ویزای مورد نظرتان را انتخاب کردید، می‌توانید فرآیند تقاضای ویزای کانادا را شروع کنید. ابتدا باید در وب‌سایت مهاجرتی کانادا یک حساب آنلاین باز کنید و سپس به چند سوال پاسخ دهید تا مشخص شود که آیا واجد شرایط دریافت ویزای کانادا هستید یا خیر. اگر واجد شرایط دریافت ویزای کانادا باشید، باید لیستی از مدارک مورد نیاز به شما ارائه می‌شود و همچنین کد مرجع را دریافت خواهید کرد. پس از این مراحل باید هزینه تقاضای ویزا را پرداخت کنید. این نکته را به یاد داشته باشید که هزینه ویزای کانادا ممکن است بر طبق نوع ویزایی که تقاضا می‌کنید متغیر باشد.

بعد از ارسال تقاضا باید چندین هفته منتظر بمانید تا پاسخی دریافت کنید. این مدت زمان می‌تواند حدود شش ماه طول بکشد.

شرایط مهاجرت به ترکیه

یکی از آسان‌ترین و بهترین روش‌های مهاجرت به ترکیه، خرید ملک است. با خرید خانه در ترکیه علاوه بر اینکه می‌توانید اقامت دائم ترکیه را دریافت کنید، بلکه سرمایه‌گذاری پرسودی نیز خواهید داشت. اگر نمی‌خواهید از طریق خرید خانه به ترکیه مهاجرت کنید، می‌توانید با سرمایه‌گذاری در بانک‌های ترکیه، اقامت ترکیه را دریافت کنید. برای این کار باید حداقل ۵۰۰ هزار دلار در بانک‌های ترکیه سرمایه‌گذاری کنید و یا بتوانید با مبلغ ۵۰۰ هزار دلار در ترکیه کسب‌وکار ایجاد کنید و برای ۵۰ نفر شغل ایجاد کنید.

 

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا در مورد مهاجرت به ترکیه یا کانادا با شما صحبت کردیم و این دو کشور را با یکدیگر مقایسه کردیم. اگر به دنبال فرصت‌های شغلی بی شمار هستید و دوست دارید در کشوری زندگی کنید که نرخ بیکاری بسیار پایینی دارد، کانادا می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. اما اگر به دنبال یک روش مهاجرتی سریع همراه با سرمایه‌گذاری هستید می‌توانید به ترکیه مهاجرت کنید.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن