مهاجرت به ترکیه

خرید خانه در ترکیه بهتر است یا گرجستان؟

روش‌های بسیاری برای اقامت در ترکیه با گرجستان وجود دارد که خرید خانه یکی از این روش‌ها است. اما ممکن است این سوال پیش بیاید که خرید خانه در ترکیه بهتر است یا گرجستان؟ اکثر افرادی که قصد دارند به‌صورت قانونی و از طریق خرید ملک مهاجرت کنند بستگی به شرایط‌شان یکی از کشورهای ترکیه و یا گرجستان را انتخاب می‌کنند. در این مقاله قصد داریم این دو کشور را از نظر خرید خانه با یکدیگر مقایسه کنیم تا بتوانید در مورد خرید خانه در یکی از این دو کشور تصمیم بهتری بگیرید. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به ترکیه، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را ترجمه کنید. دارالترجمه ترکی ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

اگر قصد دارید مجوز اقامت در گرجستان یا ترکیه را به دست آورید، یکی از راههای مهاجرت قانونی به این دو کشور خرید خانه است. اما خرید خانه در ترکیه بهتر است یا گرجستان؟

مقایسه خرید خانه در ترکیه و گرجستان

اگر می‌خواهید مجوز اقامت در گرجستان را برای خودتان و اعضای خانواده‌تان بگیرید، باید خانه‌ای به قیمت ۱۰۰ هزار دلار خریداری کنید. در حالیکه اگر بخواهید از طریق خرید ملک در ترکیه اقامت بگیرید، باید خانه‌ای به قیمت ۲۵۰ هزار دلار خریداری کنید. اما این سوال پیش می‌آید که خرید خانه در ترکیه بهتر است یا گرجستان؟

در گرجستان، شما باید ۱۰۰ درصد مالکیت خانه برای شما باشد و همه اسناد و مدارک مرتبط با ملک به نام شما ثبت شده باشد، اما در ترکیه اینطور نیست.

در حال حاضر، گرجستان توسط اتحادیه اروپا پذیرفته شده است و به زودی عضوی از اتحادیه اروپا خواهد شد. با زندگی در این کشور می‌توانید از مزیت‌های بسیار این کشور استفاده کنید.

ترکیه علیرغم تلاش‌های زیادی که در سالهای اخیر انجام داده است متاسفانه برای پیوستن به اتحادیه اروپا ممنوع شده است. البته در ترکیه، اختلافات سیاسی و مشهور بی‌تاثیر نبوده است.

به‌عبارت دیگر، فرآیند به دست آوردن اقامت گرجستان از طریق خرید ملک بسیار راحت‌تر از ترکیه است.

در هر دو کشور، باید پنج تا شش سال دارای مجوز اقامت موقت باشید تا بتوانید اقامت دائمی این کشورها را دریافت کنید.

هزینه‌های زندگی در هر دو کشور تقریباً به یک اندازه است، اما هزینه‌های سالانه گرجستان به نسبت ترکیه بسیار کمتر است.

 مزیت‌های خرید خانه در گرجستان

با خرید خانه در گرجستان از مزیت‌های زیر برخوردار خواهید شد:

اقتصاد قوی

یکی از مزیت‌های زندگی در گرجستان این است که این کشور دارای نرخ مالیاتی متوسطی است. همچنین نرخ بیکاری در این کشور به‌طور چشمگیری نسبت به اکثر کشورها بسیار پایین است.

هزینه پایین زندگی

هزینه زندگی در گرجستان در هر استان متفاوت است. برای مثال، نرخ کرایه خانه در تفلیس پایتخت گرجستان دوبرابر شهرهای دیگر این کشور است. بنابراین هزینه خرید خانه هم در این شهر دوبرابر خواهد بود. اما به هر حال هزینه زندگی در این کشور نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر پایین‌تر است.

سرمایه‌گذاری ارزان‌تر در املاک و مستغلات

گرجستان کشوری است که می‌توانید خانه ارزان‌تری نسبت به اکثر کشورهای دیگر مخصوصاً کشورهای اروپایی بخرید. بنابراین با بودجه پایین می‌توانید یک خانه سه خوابه همراه با حیاط بخرید.  

مزیت‌های خرید خانه در ترکیه

دلایل بسیار زیادی برای خرید خانه در ترکیه وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

موقعیت جغرافیایی عالی

ترکیه کشور بزرگی است و یکی از بزرگ‌ترین شهرهای اروپا در این کشور قرار گرفته است. این کشور به چهار دریا متصل است: دریای سیاه و دریای مارمارا، دریای اژه و دریای مدیترانه. همه این عوامل باعث شده‌اند که ترکیه تبدیل به یک کشور جالب برای گردشگران شود.

قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه

یکی از مزیت‌های خرید خانه در ترکیه این است که قیمت املاک و مستغلات در ترکیه بسیار مقرون‌به‌صرفه است. بنابراین، اگر به‌دنبال یک فرصت سرمایه‌گذاری هستید که زمان و پول زیادی را از شما نگیرد، ترکیه می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

هزینه پایین زندگی

یکی از مزیت‌های خرید خانه در ترکیه این است که هزینه‌های زندگی در این کشور بسیار کمتر از کشورهای دیگر است. معمولاً هزینه خورد و خوراک در ترکیه بسیار کمتر از بسیاری از کشورهای اروپایی است.

مشکلات خرید خانه در ترکیه و گرجستان

برای اینکه بتوانید در این مورد تصمیم بهتری بگیرید که خرید خانه در ترکیه بهتر است یا گرجستان، بهتر است با مشکلات خرید خانه در هر دو کشور آشنا شوید.

یکی از اولین مشکلاتی که در خرید خانه در ترکیه ممکن است با آن مواجه شوید، کلاهبرداری برای خرید خانه در ترکیه باشد. فقدان دانش کافی در این زمینه ممکن است شما را با مشکلات زیادی روبه‌رو کند. این مشکل ممکن است برای گرجستان نیز صدق کند.

تغییر در نرخ ارز و ارزش پول هر دو کشور یکی از مسائل مهمی است که در هنگام خرید خانه در هر دو کشور باید دقت کنید.

کلام آخر  

در این مقاله تلاش کردیم به این سوال شما پاسخ دهیم که خرید خانه در ترکیه بهتر است یا گرجستان و این دو کشور را با یکدیگر مقایسه کردیم. بسیاری از کارشناسان معتقد هستند گرجستان مزیت‌های بیشتری برای خرید خانه دارد و گزینه بهتری است. در این زمینه می‌توانید با مشاوران باتجربه مشورت کنید.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن