مهاجرت به ترکیه

کارت فیروزه ای ترکیه

کارت فیروزه‌ای ترکیه چیست؟ اگر بخواهیم این کارت را در یک جمله خلاصه کنیم باید بگوییم که کارت فیروزه‌ای ترکیه همان اقامت دائم ویژه است که برای سرمایه‌گذاران، بازرگانان، دانشمندان، ورزشکاران و هنرمندان صادر می‌شود. نحوه دریافت کارت فیروزه‌ای با مجوز اقامت متفاوت است و مزیت‌های و روش‌های تقاضای مخصوص به خود را دارد. همچنین افرادی که حداقل به مدت ۲ سال در ترکیه مشغول به کار می‌شوند می‌توانند از مزیت‌های این کارت بهره‌مند شوند. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به ترکیه، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را ترجمه کنید. دارالترجمه ترکی ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

 

در ادامه می‌خواهیم به شما توضیح دهیم که کارت فیروزه‌ای ترکیه چیست. در واقع، کارت فیروزه‌ای نوعی مجوز کار است که برای مدت نامشخصی دارای اعتبار است. با این وجود، این کارت به افراد مهاجر در ترکیه کمک می‌کند تا به‌صورت دائمی در ترکیه مشغول به کار شوند و زندگی کنند. همچنین با داشتن این کارت، افراد مهاجر می‌توانند به صورت قانونی در ترکیه ازدواج کنند و صاحب فرزند شوند.

 

کارت فیروزه‌ای برای سرمایه‌گذاران خارجی در ترکیه

در ادامه بحث در مورد اینکه کارت فیروزه‌ای چیست باید به این نکته اشاره کنیم که کارت فیروزه‌ای فرصتی را برای شهروندی ترکیه فراهم می‌کند. بنابراین، بسیاری از افرادی که توانایی یا دانش خاصی دارند می‌توانند این کارت را دریافت کنند. افرادی که سرمایه‌گذاری مهمی را در ترکیه انجام داده‌اند نیز می‌توانند از مزایای این کارت بهره‌مند شوند. با داشتن این کارت، فرصتی برای کار کردن در ترکیه و استفاده از حقوق شهروندی ترکیه فراهم است.

مزیت‌های کارت فیروزه‌ای  

در این بخش از مقاله «کارت فیروزه‌ای ترکیه چیست؟» نوبت به معرفی مزیت‌های این کارت می‌رسد. افرادی که توانسته باشند این کارت را دریافت کنند برای دریافت شهروندی ترکیه در الویت خواهند بود. همچنین همسر و فرزندان دارنده این کارت می‌توانند به‌صورت قانونی در ترکیه زندگی کنند. برخی از مزیت‌های داشتن کارت فیروزه‌ای عبارتند از:

  • برخورداری از حقوق شهروندی از جمله اقامت، سفر، اشتغال، کسب‌وکار، سرمایه‌گذاری، مالکیت و جبران خسارت.
  • دارندگان این کارت از خدمت سربازی اجباری معاف هستند.
  • دارندگان کارت فیروزه‌ای در پروسه تقاضا برای شهروندی ترکیه در الویت هستند.

چه کسانی کارت فیروزه‌ای ترکیه را دریافت می‌کنند؟

همه افراد مهاجری که در ترکیه زندگی و کار می‌کنند می‌توانند این کارت را دریافت کنند. اگر هنوز می‌پرسید که کارت فیروزه‌ای ترکیه چیست باید بگوییم که این کارت تنها برای افرادی صادر می‌شود که از شرایط دقیق‌تری برخوردار هستند. بنابراین تنها افراد زیر می‌توانند این کارت را دریافت کنند:

  • افرادی که از دانش و تجربه حرفه‌ای برخوردار هستند به علم و فناوری کشور ترکیه کمک می‌کنند.
  • سرمایه‌گذارانی که سرمایه‌گذاری آنها به پیشرفت علم و فناوری و معیارهای مشابه آن کمک می‌کند.
  • محققان و دانشمندانی که درابعاد صنعتی و فناوری برای منفعت کشور ترکیه در حال فعالیت هستند.
  • افراد ورزشکار حرفه‌ای و هنرمندان در سطح جهانی.

 

نحوه درخواست برای کارت فیروزه‌ای

برای ارسال تقاضای اولیه برای درخواست کارت فیروزه‌ای دو گزینه دارید: یا از طریق وزارت کار و امنیت اجتماعی ترکیه به‌صورت مستقیم و یا از طریق سفارت و یا کنسولگری ترکیه در کشوری که در حال حاضر در آن اقامت دارید اقدام کنید. وقتی مقامات مربوطه تقاضای شما را دریافت کردند، تقاضای شما مورد بررسی قرار می‌گیرد. در صورت پذیرفته شدن تقاضایتان، به مدت سه ماه وقت دارید تا بقیه مراحل دریافت این کارت را طی کنید.

 

مدارک مورد نیاز برای تقاضای کارت فیروزه‌ای ترکیه

برای درخواست کارت فیروزه‌ای ترکیه به مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

  • فرم تقاضا
  • کپی از پاسپورت متقاضی
  • اسنادی که نشان دهند واجد شرایط کار در ترکیه هستید مانند مدرک تحصیلی و رزومه
  • اسنادی که نشان دهند واجد شرایط سرمایه‌گذاری در ترکیه هستید.

نحوه غیر فعال شدن کارت فیروزه‌ای ترکیه

به دلایل زیر ممکن است کارت فیروزه‌ای‌تان غیر فعال شود:

  • اگر دارنده کارت فیروزه‌ای تا شش ماه بعد از شروع تاریخ کارت فیروزه‌ای وارد ترکیه نشود یا بدون هیچ دلیلی به مدت ۲ سال در خارج از ترکیه اقامت داشته باشد.
  • اگر پاسپورت دارنده کارت فیروزه‌ای یا دیگر اسناد و مدارک وی منقضی شده باشد به جز در مواردی که وزارت امور خارجه ترکیه از این امر رضایت داشته باشد.
  • فرد دارنده به‌صورت غیر قانونی در ترکیه مشغول به کار باشد.
  • دارنده کارت فیروزه‌ای حداقل به مدت یک سال در ترکیه بدون شغل باشد.

کلام آخر

در این مقاله در این مورد توضیح دادیم که «کارت فیروزه‌ای ترکیه» چیست؟ و به مواردی اشاره کردیم که از طریق آنها می‌توانید از مزایای این کارت بهره‌مند شوید. افرادی که دارای این کارت باشند به‌طور نامحدود فرصت اشتغال در ترکیه را دارند. با این وجود، دارندگان کارت فیروزه‌ای دارای برخی از حقوق شهروندی ترکیه از جمله حق رای دهی در انتخابات و پیوستن به خدمات دولتی را ندارند. البته کارت فیروزه‌ای را می‌توان بعد از سپری کردن سه سال بدون مشکل به شهروندی ترکیه تبدیل کرد. در سالهای اخیر مهاجرت به ترکیه به شدت افزایش یافته است. برای همین با سیاست کارت فیروزه‌ای دولت ترکیه تلاش کرده است تا از افرادی استقبال کند که از شرایط علمی و یا سرمایه‌گذاری خوبی برخوردار هستند.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن