مهاجرت به ترکیه

معرفی بهترین بانک‌های ترکیه

در این مقاله می‌خواهیم به معرفی بهترین بانک‌های ترکیه بپردازیم تا افراد مهاجری که می‌خواهند در کشور ترکیه سرمایه‌گذاری کنند با این بانک‌ها آشنا شوند. در طول دهه گذشته، سیستم بانکداری ترکیه دستخوش تغییرات زیادی شده است که باعث شده است افراد خارجی به‌راحتی بتوانند در این کشور سرمایه‌گذاری کنند. برخی از این بانک‌ها، بانک‌های دولتی هستند و برخی دیگر جزو بانک‌های خصوصی محسوب می‌شوند. همه این بانک‌ها به اقتصاد ترکیه و تشویق افراد خارجی برای سرمایه‌گذاری کمک می‌کنند. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به ترکیه، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را ترجمه کنید. دارالترجمه ترکی ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

 معرفی بهترین بانک‌های ترکیه

بانک‌های ترکیه ستون سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف محسوب می‌شوند. با معرفی بهترین بانک‌های ترکیه می‌توانید با این بانک‌ها آشنا شوید و تصمیم بهتری بگیرید.

 

ایش بانک ترکیه

ایش بانک ترکیه یکی از اولین بانک‌های جمهوری ترکیه است که در زمان مصطفی آتاتورک در سال ۱۹۲۴ در استانبول تاسیس یافته است. این بانک به عنوان یکی از بهترین بانک‌های ترکیه در رتبه ۱۸ اُمین بانک بزرگ جهان قرار دارد. ایش بانک دارای بیش از هزار شعبه در ترکیه و ۲۱ شعبه در خارج از ترکیه است که خدمات متنوعی را در زمینه حساب‌های بانکی هم به صورت داخلی و هم به صورت بین‌المللی فراهم می‌کند. این بانک دارای چندین شراکت جهانی در آلمان، روسیه و گرجستان دارد. با افزایش پلتفرم‌های دیجیتالی به دلیل شیوع بیماری کرونا، تعداد مشتریان دیجیتالی به بیش از ۱۰ میلیون نفر رسیده است.

 

زراعت بانک

در معرفی بهترین بانک‌های ترکیه نوبت به زراعت بانک ترکیه می‌رسد که یکی از قدیمی‌ترین بانک‌های ترکیه محسوب می‌شود. این بانک در سال ۱۸۶۳ تاسیس یافته است و کار خود را با حمایت از کشاورزان شروع کرده است. این بانک‌ با تامین وام بانکی برای ارائه تسهیلات برای خرید تجهیزات کشاورزی خدمات خود را ارائه می‌کرد. این بانک در آنکارا پایتخت ترکیه قرار دارد. زراعت بانک ترکیه به خاطر انعطاف‌پذیری بالا در انجام معاملات بانکی  تسهیل افتتاح حساب بانکی برای افراد خارجی بسیار مشهور است.

واکیف بانک

بانک واکیف ترکیه در سال ۱۹۵۷ تاسیس یافته است و یکی از بانک‌های اسلامی مشهور در ترکیه است. این بانک خدمات بانکداری و راه‌حل‌های نوآورانه بانکداری را برای افراد و شرکت‌ها ارائه می‌کند. این بانک اولین و تنها بانک ترکیه است که توانسته است گواهی بانکداری را در قطر به دست آورد. واکیف بانک برای قوی ماندن در سطح مالی در این منطقه روش مخصوص به خودش را دارد. همچنین این بانک دارای شعب مختلف در سراسر جهان از جمله نیویورک، اربیل عراق، ساحل بحرین، استرالیا و آلمان دارد.

 

گارانتی بانک

در این قسمت از معرفی بهترین بانک‌های ترکیه نوبت به معرفی گارانتی بانک می‌رسد. این بانک در سال ۱۹۴۶ تاسیس یافته است و دومین بانک خصوصی بزرگ در ترکیه است. دارایی این بانک تقریباً ۶۵٫۵ بیلیون دلار آمریکا است. این بانک خدمات بانکداری را به شرکت‌های تجاری بزرگ و کوچک ارائه می‌کند و تاکنون برای بیشتر از ۲۰ میلیون مشتری خدمات خود را ارائه کرده است. تعداد شعب این بانک به بیش از ۸۶۹ شعبه داخلی و ۸ شعبه بین‌المللی است.

 

دنیز بانک

دنیز بانک در سال ۱۹۳۸ به عنوان یک بانک دولتی تاسیس یافته بود که در سال ۱۹۹۷ این بانک از بخش دولتی خریداری شده و به بخش خصوصی انتقال بافته بود. سپس بزرگ‌ترین بانک امارات NBD با این بانک شریک شد و ارزش سهام این بانک به ۳٫۲ بیلیون دلار آمریکا رسید. همین امر دلیل خوبی اعتماد سرمایه‌گذاران خارجی در بخش بانکداری و آینده اقتصاد ترکیه است. دنیز بانک ترکیه به عنوان پنجمین بانک خصوصی بزرگ ترکیه با ۷۰۸ شعبه در داخل ترکیه و ۴۳ شعبه در خارج از ترکیه در نظر گرفته شده است.

هالک بانک ترکیه

هالک بانک در سال ۱۹۳۳ در آنکارا پایتخت ترکیه تاسیس یافته بود و به عنوان یکی از مطلوب‌ترین بانک‌ها برای کسب‌وکارها هم در داخل ترکیه و هم در خارج از ترکیه در نظر گرفته شده است. طیف وسیعی از خدمات بانکداری از جمله پرداخت قبوض، انتقال وجه در داخل و خارج از ترکیه، انجام معاملات در خارج از ترکیه، صدور کارت اعتباری و وام در این بانک انجام می‌شود.

افتتاح حساب در این بانک راحت است و به راحتی میتوانید حساب‌تان در این بانک را کنترل کنید. این بانک بیش از هزار شعبه در ترکیه و ۵ شعبه در خارج از ترکیه دارد.

 

یاپی کردی بانک

یاپی کردی بانک در سال ۱۹۴۴ توسط کاظم تاشکنت به‌عنوان اولین بانک خصوصی ترکیه تاسیس شد و بیش از ۱۰ میلیون مشتری و بیش از هزار شعبه دارد. این بانک یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های سرمایه‌گذاری و مالی ترکیه است.

 

کلام آخر

قطعاً با معرفی بهترین بانک‌های ترکیه می‌توانید با این بانک‌ها در ترکیه آشنا شوید. در همه بانک‌ها افراد خارجی می‌توانند به راحتی حساب افتتاح کنند. با این وجود ممکن است افتتاح حساب در هر کدام از این بانک‌ها متفاوت باشد. بهتر است همه این بانک‌ها را مورد ارزیابی قرار دهید و بانکی را انتخاب کنید که متناسب با نیاز شما است. قبل از افتتاح حساب در هر بانکی باید هدف خودتان از افتتاح حساب در آن بانک را بدانید و تبدیل به یک مشتری خاص در آن بانک شوید.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن