مهاجرت به ترکیه

واقعیت‌های زندگی در ترکیه که باید بدانید

ممکن است واقعیت‌های زندگی در ترکیه شما را مثل خیلی از افراد مهاجر دیگر شگفت‌زده کند. فراهم کردن استاندارد زندگی، پایین بودن هزینه زندگی، پیچیده نبودن فرآیند دریافت مجوز کار یا مجوز اقامت، نرخ ارز لیر ترکیه و دریافت شهروندی ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری، ترکیه را تبدیل به یک کشور ایده‌آل برای مهاجران کرده است. اما به هر حال هر کشوری دارای مشکلاتی است که بهتر است قبل از مهاجرت با این مشکلات و واقعیت‌ها آشنا شوید.  لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به ترکیه، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را ترجمه کنید. دارالترجمه ترکی ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

 واقعیت‌های زندگ در ترکیه

بسیاری از مردم به خاطر مشهور بودن ترکیه به‌عنوان یک مقصد مهاجرتی ایده‌آل برای مهاجران می‌خواهند با واقعیت‌های زندگی در ترکیه آشنا شوند.

 

هزینه زندگی و مسکن در ترکیه

یکی از واقعیت‌های زندگی در ترکیه این است که هزینه زندگی و مسکن در ترکیه نسبت به برخی از کشورها گران نیست. بسیاری از مهاجران، خانه و هزینه زندگی در ترکیه را در مقایسه با کشور خودشان بسیار ارزان می‌دانند. اگرچه تفاوت‌های منطقه‌ای بر زندگی، متوسط هزینه کرایه‌ها، هزینه حمل‌ونقل، هزینه غذا تاثیر می‌گذارد، اما باز هم هزینه زندگی در ترکیه در مقایسه با کشورهایی مانند آمریکا و انگلیس بسیار پایین‌تر است. همچنین هزینه خرید یا کرایه منزل از ویلا گرفته تا آپارتمان‌ها، بسیار قابل قبول است.

 

مجوز اقامت و کار

افراد مهاجری که قصد دارند در ترکیه زندگی کنند باید بدانند که برای ماندن در این کشور بعد از ۹۰ روز دوره ویزا باید مجوز اقامت یا مجوز کار دریافت کنند. مهاجران به ترکیه قبل از مهاجرت باید با ارائه مدارک مورد نیاز از کنسولگری جمهوری ترکیه در کشور خودشان تقاضای مجوز کار را داشته باشند. بعد از تقاضای اولیه، تقاضای آنلاین باید از طریق پورتال دولت الکترونیکی ترکیه انجام گیرد. در طی ۱۰ روز باید تقاضا به‌صورت مستقیم به وزارت کار و امنیت اجتماعی ترکیه ارسال شود. تقاضای مجوز اقامت نیز باید از طریق سیستم اقامت الکترونیکی اداره کل مدیریت و مهاجرت انجام گیرد. در ادامه تقاضای آنلاین، افراد مهاجر باید اسناد و مدارک مورد نیاز را به اداره کل مدیریت و مهاجرت ارسال کنند.

 

نرخ ارز لیر ترکیه

افرادی که از اروپا و یا آمریکا به ترکیه مهاجرت کنند، نرخ ارز لیر ترکیه یک مزیت عالی برای آنها محسوب می‌شود. یکی از واقعیت‌های زندگی در ترکیه این است که در سالهای اخیر، فروش خانه در ترکیه به دلیل کاهش نرخ ارز در ترکیه افزایش یافت. اکثر خریداران خانه افراد مهاجری بودند که می‌خواستند از طریق سرمایه‌گذاری در ترکیه در این کشور اقامت داشته باشند.

همچنین نرخ ارز ترکیه باعث شد تا صاحبان کسب‌وکارها از نزدیک‌ترین کشورها به ترکیه و همچنین از کشورهای اروپایی مانند هلند، انگلستان، اسپانیا و همچنین آمریکا جذب این کشور شوند. یکی از شرایط دریافت شهروندی ترکیه این است که بتوانید در ترکیه سرمایه‌گذاری کنید. اگر بتوانید یک کسب‌وکار در ترکیه راه‌اندازی کنید که حداقل ۵۰ نفر در آن مشغول به کار شوند یا حداقل مبلغ ۵۰۰ دلار در ترکیه سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید به‌راحتی شهروندی ترکیه را دریافت کنید.

 مناطق مشهور ترکیه برای زندگی کردن

ترکیه گزینه‌های بسیار زیادی را برای مهاجرانی که می‌خواهند خانه بخرند یا کسب‌وکار راه‌اندازی کنند و در این کشور زندگی کنند فراهم می‌کند. اکثر مناطق مشهور ترکیه برای مهاجران عبارتند از استانبول  شهرهای منطقه اژه و شهرهای ساحلی دریای مدیترانه. در حالیکه بسیاری از سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند در شهرهایی مانند استانبول سرمایه‌گذاری کنند، اما افراد مهاجری که می‌خواهند در ترکیه زندگی کنند و ملک بخرند، مناطقی مانند آنتالیا، بودروم، مارماریس و یا دیدیم را انتخاب می‌کنند.

 

نظام بهداشت ترکیه در حد خوب است نه عالی!

در سال ۲۰۰۶، دولت ترکیه بیمه سلامت را راه‌اندازی کرد که طیف وسیعی از خدمات را برای همه شهروندان ترکیه فراهم کرد. با این وجود، اگر همسرتان شما را بیمه کرده باشد، نمی‌توانید یک سال بعد از ورودتان به ترکیه از خدمات عمومی مراقبت از سلامت استفاده کنید. اگر زیر ۶۵ سال داشته باشید به‌طور قانونی مجبور به داشتن پوشش بیمه خواهید بود، بنابراین قبل از مهاجرت نوع بیمه سلامتی‌تان را برای اقامت در ترکیه انتخاب کنید.

 

ترکیه به‌صورت رسمی یک کشور سکولار است

این کشور توسط مصطفی کمال آتاتورک بنیان‌گذاری شده بود که سوکلاریسم، مدرنیزیسم و دموکراسی را در این کشور اصلاح کرد. مردم ترکیه این آرمان‌ها که به کمالیسم معروف هستند را تحسین می‌کنند. اگر مردم ترکیه احساس کنند که رهبران این جامعه به آرمان‌های کشور خود پایبند نیستند و برای حفظ این آرمان‌ها به اندازه کافی تلاش نمی‌کنند با احساسی قوی کودتا می‌کنند.

 

 

کلام آخر

خوشحال بودن بسیاری از افراد مهاجر به ترکیه و پشیمان نبودن بسیاری از آنها یکی از مهم‌ترین حقایق زندگی در ترکیه محسوب می‌شود. با این وجود، ترجیح و الویت‌های هر کسی متفاوت است. اگر قصد دارید به عنوان نیروی کار وارد ترکیه شوید، باید بتوانید به زبان ترکی صحبت کنید. متاسفانه بسیاری از افراد مهاجر به ترکیه بدون دانش زبانی این کشور وارد ترکیه می‌شوند و با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شوند. با این وجود، حتی اگر روزی یک کلمه ترکی یاد بگیرید، شانس خودتان را برای دریافت اقامت دائمی ترکیه افزایش می‌دهید.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن