مهاجرت به ایتالیا

قوانین عجیب ایتالیا که حتی ایتالیایی‌ها هم از آن بی‌خبر هستند!!

شاید شما هم در مورد قوانین عجیب ایتالیا چیزهایی شنیده‌اید. قطعاً هر کشوری قوانین عجیب و غریب خودش را دارد و ایتالیا هم یکی از این کشورها است. اما نگران نباشید اگر قصد سفر به این کشور را دارید، کافی است این قوانین را بدانید تا در ایتالیا دچار مشکل نشوید. البته نباید شهرت مردم ایتالیا را در رعایت قوانین فراموش کرد. بسیاری از شهروندان ایتالیایی هم از این قوانین بی‌خبر هستند.  لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به ایتالیا، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را به زبان ایتالیایی ترجمه کنید. دارالترجمه ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی فارسی به ایتالیایی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

 

قوانین عجیب ایتالیا

قبل از اینکه به هر کشوری سفر کنید، بهتر است در مورد قوانین آن کشور اطلاعات کسب کنید. شاید با شنیدن قوانین عجیب ایتالیا تعجب کنید.

  1. قانون نمردن

یکی از قوانین عجیب ایتالیا که فقط در شهر فالچیانو دل ماسیکو اجرا می‌شود این است که در این شهر حق ندارید بمیرید. این شهر کوچک قبرستان ندارد، برای همین در سال ۲۰۱۲، شهردار این شهر تصمیم گرفت این مشکل را با غیر قانونی کردن مرگ در این شهر حل کند. ظاهراً دو تن از ساکنان مسن شهر قبل از پایان سال ۲۰۱۲ از این قانون سرپیچی کرده بودند.

  1. لبخند همیشگی در میلان

اگر می‌خواهید به شهر میلان ایتالیا سفر کنید، باید هر لحظه در این شهر لبخند بزنید. شاید فکر کنید این قانون به این خاطر وضع شده است که حال مردم میلان خوب باشد، اما در واقعیت این قانون روشی برای برتر نشان دادن این شهر وضع شده است. البته لازم نیست در مورد این قانون نگران شوید و فکر کنید که با ورود به شهر میلان جریمه خواهید شد. به نظر می‌رسد لغو این قانون در گذشته فراموش شده است. اما اگر وارد میلان شوید چرا اخم کنید، لبخند بزنید و از دیدن این شهر زیبا لذت ببرید.

 

  1. پیاده‌روی سگ‌ها روزی ۳ بار

یکی از قوانین عجیب ایتالیا در شهر تورین این است که روزی سه بار باید سگ‌ها را برای پیاده‌روی به بیرون ببرید. اگر این قانون را رعایت نکنید، ۵۰۰ یورو جریمه خواهید شد. پس اگر سگ داشته باشید حداقل روزی سه بار باید به پیاده‌روی ببرید. در این شهر حتی رنگ کردن موی حیوانات هم ممنوع است. از سال ۲۰۰۵ این قوانین در بسیاری از شهرهای ایتالیا اجرا شدند، برای همین اگر سگ‌تان را به پیاده‌روی هم نبردید، تحت هیچ شرایطی موی حیوان خانگی‌تان را رنگ نکنید.

 

  1. نگهداری از ماهی قرمز ممنوع

اگر عاشق ماهی قرمز هستید متاسفم. یکی از قوانین عجیب ایتالیا این است که نگهداری از هرگونه ماهی قرمز در ایتالیا ممنوع است. در سال ۲۰۰۵، چند قانون در مورد خشونت علیه حیوانات در ایتالیا وضع شد و دولت ایتالیا تصمیم گرفت به فکر ماهی قرمز هم باشد. کسانی که این قانون را وضع کردند معتقد هستند نگهداری از ماهی قرمز در تنگ ماهی باعث می‌شود اُکسیژن کافی به ماهی نرسد و باعث مرگ ماهی قرمز می‌شود.

 

  1. ممنوع بودن ساخت قلعه‌های شنی در سواحل

شهر اراکلیا یکی از شهرهایی است که حق ندارید در سواحل آن قلعه شنی درست کنید. ممنوع بودن ساخت قلعه شنی از سال ۲۰۰۸ شروع شد. ماموران اراکلیا بر این باور هستند که خطرات قلعه‌های شنی برای کسانی که می‌خواهند در ساحل قدم بزنند بسیار زیاد است. اما واقعاً چرا قلعه شنی می‌تواند این همه خطرناک باشد که برای آن قانون ممنوعیت وضع شود. خوب این هم یکی دیگر از قوانین عجیب ایتالیا محسوب می‌شود.

 

  1. تجمع بیشتر از دو نفر ممنوع

رَم یکی از شهرهای معروف دنیا است که مردم آن بیشتر شب نشین هستند، اما اگر به این شهر سفر کنید باید مراقب رفتارتان باشید. در شهر رُم، اگر تجمع سه نفره یا بیشتر داشته باشید، اگر ۵۰۰ یورو جریمه شدید تعجب نکنید.

اگر از این قانون تعجب می‌کنید، باید به شما حق بدهیم. این قانون در سال ۲۰۰۸ زمانی وضع شد که هزاران سرباز مجبور بودند به خیابان‌های شهرها بروند تا با جرم و جنایت مبارزه کنند. دولت ایتالیا با وضع این قانون توانسته است از هرگونه تظاهرات و اعتراضات پیشگیری کند. همچنین با وضع این قانون از آسیب به پارک‌های عمومی و باغ‌ها نیز پیشگیری شده است.

 

  1. تقلب در ونیز ممنوع

در شهر ونیز هیچ گونه محصول تقلبی نمی‌توانید پیدا کنید. حتی اگر در حین خرید یک کیف تقلبی پلیس شما را بگیرد ۱۰۰۰ یورو جریمه خواهید شد. این یکی از قوانینی است که بسیاری از توریست‌ها از آن اطلاعی ندارند. در ونیز هر گونه تجارت خیابانی ممنوع است، بنابراین با خرید از آنها خودتان هم جریمه خواهید شد.

 

  1. پیک‌نیک در سواحل ممنوع

اگر به‌دنبال بساط پیک‌نیک در یکی از شهرهای کاپری، پوزیتانو یا راولو هستید، لطفاً به این شهرها سفر نکنید. نگران نباشید، این قانون تنها برای کسانی اجرا می‌شود که از شب قبل به ساحل می‌روند و چادر می‌زنند.

 

  1. پوشیدن کفش‌های صدادار ممنوع

قانون دیگری که یکی از قوانین عجیب ایتالیا محسوب می‌شود، قانون ممنوع بودن پوشیدن کفش‌های صدادار است. ساکنان شهر کاپری به سکوت و آرامش ارزش زیادی قائل هستند. متاسفم در این شهر نمی‌توانید با دمپایی انگشتی بگردید.

اما یک دمپایی مگر چقدر می‌تواند سروصدا داشته باشد که برای آن قانون وضع شده باشد؟ خوب، ساکنان کاپری معتقد هستند این کفش‌ها سروصدا ایجاد می‌کنند.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن