مهاجرت به ایتالیا

هزینه زندگی در رُم چقدر است؟

اگر بخواهیم در مورد هزینه زندگی در رُم با شما صحبت کنیم در همین ابتدا باید بگوییم که رُم شهر چندان ارزانی نیست و حتی کمی گران‌تر از بسیاری از دیگر شهرهای بزرگ اروپایی مانند پاریس یا لندن است. افرادی که به رم مهاجرت می‌کنند به‌طور کلی با اقتصاد ثابتی روبه‌رو می‌شوند. این بدین معنا است که قیمت‌ها چندان دچار نوسان نمی‌شوند. در سال ۲۰۲۳، رم از بین ۲۲۷ شهر، ۵۹ اُمین شهر در بررسی هزینه زندگی مرسر قرار گرفته بود. این نشان می‌دهد که رم نسبت به خیلی از شهرهای دنیا از جمله هنگ کنگ و نیویورک بسیار ارزان‌تر است. شهر میلان ایتالیا در این بررسی در رتبه ۴۹ قرار گرفته بود. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به ایتالیا، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را ترجمه کنید. دارالترجمه ایتالیایی ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

 

هزینه زندگی در رم

رم بزرگ‌ترین شهر اروپا و پایتخت ایتالیا است. این شهر یکی از مشهورترین مقاصد تحصیلی برای مهاجرت تحصیلی دانشجویان بین‌المللی است. اگر نگران هزینه زندگی در رم هستید در ادامه با ما همراه باشید تا با همه این هزینه‌ها آشنا شویم.

هزینه خوابگاه و هتل در رم

اگر بخواهید برای یک شب به رم سفر کنید و شب را در هتل بمانید باید ۱۵۰ دلار برای یک شب اقامت در هتل در نظر بگیرید. البته هتل‌های ارزان‌تر نیز در رم وجود دارند. اما اگر می‌خواهید خانه کرایه کنید و یا در خوابگاه بمانید، بخش زیادی از بودجه‌تان را باید برای خوابگاه در نظر بگیرید. قیمت اجاره خانه به منطقه‌ای بستگی دارد که می‌خواهید انتخاب کنید. به‌طور طبیعی خانه‌هایی که به مرکز شهر نزدیک هستند کرایه بالاتری نیز دارند.

افراد مهاجر باید به این نکته مهم توجه داشته باشند که قبل از امضای قرارداد برای اجاره منزل مطمئن شوند که آیا استفاده از تجهیزات و امکانات منزل مانند برق و گاز جزو اجاره منزل محسوب می‌شوند یا نه. برخی از صاحبخانه‌ها در رم اصرار دارند که هزینه تسهیلات منزل به‌صورت جداگانه پرداخت شود.

 

 هزینه حمل‌ونقل در رم

هزینه زندگی در رم با در نظر گرفتن قیمت سوخت در رم نسبتاً بالا است. خوشبختانه ماشین‌های اروپایی سوخت کمی مصرف می‌کنند. بهتر است تا می‌توانید از حمل‌ونقل عمومی برای رفت‌وآمدتان استفاده کنید چرا که هزینه حمل‌ونقل عمومی در رم کمی ارزان‌تر است.

سیستم حمل‌ونقل عمومی  رم روش مقرون‌به‌صرفه‌ای برای هدایت شهر است. علاوه‌براین، شهر رم به‌خاطر اینکه دارای مکان‌های نمادین بسیاری است مسیر پیاده‌روی زیادی در شهر وجود دارد که با پیاده‌روی در این مسیرها می‌توانید هزینه حمل‌ونقل‌تان را تا مقدار زیادی کاهش دهید.

 

هزینه خوراک در رم

یکی از بهترین تجربیاتی که هر فردی که به ایتالیا مهاجرت می‌کند، لذت بردن از همه غذاهای ایتالایی است. افراد مهاجر برای کاهش هزینه زندگی در رم باید محصولات محلی را برای تهیه غذاهای ایتالیایی خریداری کنند که بسیار ارزان‌تر هستند. قیمت مواد غذایی در رم در مقایسه با بسیاری از شهرهای جهان مانند نیویورک و تورنتو بسیار ارزان‌تر است. قهوه و نان تازه جزو محصولاتی هستند که در لیست محصولات ارزان در رم قرار دارند.

خرید از مغازه‌های خواربارفروشی می‌تواند تجربه خوشایندی را از خرید برای شما فراهم کند. در این مغازه‌ها می‌توانید محصولات تازه با قیمت‌های معقول پیدا کنید. اگرچه خرید از سوپرمارکت‌های رم می‌تواند هزینه زیادی برای شما داشته باشد، اما خرید از این فروشگاه‌ها نیز طیف وسیعی از انتخاب‌ها را برای شما فراهم خواهد کرد.

 هزینه تحصیل در رم

آموزش در رم از ابتدایی تا دانشگاه رایگان است، اگرچه از سن ۱۶ سالگی باید برای ثبت‌نام در مدارس مالیات پرداخت کنید. این مالیات یک بار در هر سال در هنگام ثبت‌نام در مدارس ایتالیا دریافت می‌شود. هزینه تحصیل در مدارس خصوصی رم متغیر است. برخی از مدارس ‌خصوصی توسط دولت حمایت می‌شوند. برخی از مدارس رم نیز خدمات منحصربه‌فردی از جمله خدمات سرویس مدرسه، ناهار در مدرسه و یونیفرم نیز ارائه می‌کنند که بستگی به خدماتی که ارائه می‌کنند هزینه تحصیل در این مدارس گران‌تر است.

 جدول هزینه زندگی در شهر رم

هزینه زنگی در رم به خدماتی که از آنها استفاده می‌کنید و همچنین موقعیتی که در آن قرار دارید بستگی دارد. در جدول زیر می‌توانید برخی از این هزینه‌های مهم را مشاهده کنید.

هزینه خوابگاه (نرخ ماهانه)

آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر ۲۱۰۰ یورو
آپارتمان سه خوابه در خارج از مرکز شهر ۱۲۳۰ یورو
آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر ۱۰۹۰ یورو
آپارتمان تک خوابه در خارج از مرکز شهر ۶۹۰ یورو

 

هزینه خوراک و نوشیدنی

۱۲ عدد تخم‌مرغ ۳٫۸۰ یورو
یک لیتر شیر ۱٫۴۲ یورو
برنج (۱ کیلوگرم) ۲٫۴۶ یورو
قرص نان سفید ۱٫۸۵ یورو
سینه مرغ (یک کیلوگرم) ۴٫۹۸ یورو

 

 

هزینه حمل‌ونقل

کرایه تاکسی /کیلومتر ۱٫۳۰ یورو
کرایه حمل‌ونقل عمومی به مرکز شهر ۱٫۵۰ یورو
هر لیتر بنزین ۱٫۸۳ یورو

 

کلام آخر

به‌طور معمول هزینه زندگی در رم بین ۸۵۰ تا ۱۵۵۰ یورو در ماه است. اگر زندگی دانشجویی داشته باشید هزینه شهریه دانشگاه را باید به این مبلغ اضافه کنید. البته هزینه زندگی هر فردی به سبک زندگی‌اش بستگی دارد. شهر رم در مقایسه با دیگر شهرهای ایتالیا برای تحصیل هزینه پایین‌تری دارد. اگر بتوانید برای تحصیل بورسیه بگیرید، می‌توانید هزینه‌هایتان برای اقامت در ایتالیا تا حدود زیادی کاهش دهید.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن