مهاجرت به اسپانیا

تحصیل رشته آشپزی در ایتالیا و معرفی ۷ دانشکده برتر آشپزی در ایتالیا

اگر عاشق غذاهای ایتالیایی باشید جای تعجب نیست که بخواهید به تحصیل رشته آشپزی در ایتالیا فکر کنید. ایتالیا به خاطر غذاهای خوشمزه‌ای که دارد بسیار مشهور است و بسیاری از گردشگران به خاطر خوردن این غذاها به ایتالیا مسافرت می‌کنند. ایتالیایی‌ها به فرهنگ آشپزی خود افتخار می‌کنند. در حقیقت با تحصیل رشته آشپزی در این کشور با فرهنگ و تاریخ این کشور نیز آشنا خواهید شد. روش‌های زیادی برای پذیرش در دانشگاه‌های آشپزی در ایتالیا وجود دارد که برای انتخاب آنها باید توانایی مالی‌تان، زمانی که می‌خواهید برای آن صرف کنید، مهارت‌های آشپزی‌تان و همچنین اهداف‌تان از آشپزی را مشخص کنید. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به ایتالیا، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را ترجمه کنید. دارالترجمه ایتالیایی ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

 

تحصیل رشته آشپزی در ایتالیا

برای تحصیل رشته آشپزی در ایتالیا بهتر است با دانشگاه‌های آشپزی آشنا شوید:

  1. آموزش آشپزی حرفه‌ای غذاهای ایتالیایی در دانشکده آشپزی فلورانس

این رشته برای کسانی مناسب است که می‌خواهند به عنوان صاحب رستوران ایتالیایی و یا آشپز ایتالیایی فعالیت کنند. این رشته به زبان ایتالیایی ارائه می‌شود، با این وجود در کلاس درس از مترجمان انگلیسی و اسپانیایی نیز برای کمک به درک بهتر مطالب استفاده می‌شود. این دوره یک الی دو ماه است و در انتهای دوره مدرک دیپلم آشپزی به شما داده می‌شود.

 

  1. مطالعات مواد غذایی در موسسه آمبرا

موسسه آمبرا در شهر پروجای ایتالیا قرار گرفته است. در این رشته در مورد مطالعات فرهنگی، کسب‌وکار، جامعه شناسی، علوم، سیاست‌ها، کشاورزی و پایداری مواد غذایی یاد خواهید گرفت. برای تحصیل رشته آشپزی در ایتالیا می‌توانید در طیف وسیعی از کلاس‌های آشپزی ایتالیایی در این موسسه با بازه زمانی متفاوت از سال تحصیلی شرکت کنید.  این دوره هم به زبان ایتالیایی و هم به زبانی که انتخاب می‌کنید تدریس می‌شود. با شرکت در کلاس‌های این رشته از مکان‌های تاریخی و فرهنگی مرتبط با رشته‌تان نیز بازدید خواهید کرد.

 

  1. دوره یک هفته‌ای در دانشکده بین‌المللی آشپزی ایتالیایی

دوره یک هفته‌آی آشپزی ایتالیایی در دانشکده بین‌المللی آشپزی ایتالیایی در پاییز یا تابستان برگزار می‌شود. این دوره در پارمای ایتالیا در قلعه دوکال کولورنو ارائه می‌شود. در این دوره نه تنها با انواع مزه غذاهای ایتالیایی آشنا خواهید شد، بلکه در تورها و فعالیت‌های راهنمایی در اطراف پارما نیز شرکت خواهید کرد.

 

  1. دانشکده بین‌المللی صنعت مهمان‌نوازی وزوو

دانشکده بین‌المللی مهمان‌نوازی وزوو یک موسسه آشپزی در ایتالیا است که شهرت بسیاری در برگزاری دوره‌های خود دارد. این دانشکده انواع برنامه‌های آشپزی را ارائه می‌کند از جمله تحصیل رشته آشپزی در ایتالیا در مقاطع کارشناسی و کارشناس ارشد. این دانشکده در استان ناپل قرار گرفته است که به خاطر پیتزا بسیار مشهور است. دانشکده وزوو دوره‌هایی را در مقطع دیپلم برای دریافت دیپلم درست کردن پیتزا برگزار می‌کند که توسط بهترین آشپزهای پیتزا در استان ناپل ارائه می‌شود.

 

  1. دانشکده بین‌المللی صنعت مهمان‌نوازی آپیکیوس

 این دانشکده در شهر فلورانس ایتالیا قرار گرفته است که دانشجویان بین‌المللی بسیاری را از سراسر جهان برای تحصیل رشته آشپزی در ایتالیا به سوی خود جلب می‌کند. این دانشکده انواع برنامه‌های آشپزی را ارائه می‌کند. با این وجود، تمرکز اصلی این دانشکده بر روی آشپزی ایتالیایی است. دانشجویان با تحصیل در این دانشگاه این فرصت را دارند تا از بهترین آشپزهای ایتالیایی آموزش ببینند.

 

  1. کوردون بلو: دانشکده آشپزی فلورانس

در این دانشکده ترکیبی از غذاهایی ایتالیایی و فرانسوی آموزش داده می‌شود. همچنین طیف وسیعی از برنامه‌های آشپزی از جمله کارشناسی آشپزی ارائه می‌شود. این دوره به مدت سه سال برگزار می‌شود و پس از سه سال می‌توانید مدرک کارشناسی آشپزی ایتالیایی را دریافت کنید. در این سه سال توسط آشپزهای باتجربه ایتالیایی آموزش داده خواهید شد که پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانید مطمئن شوید که به مهارت‌های عملی و تئوری آشپزی ایتالیایی مسلط باشید.

  1. ALMA: دانشکده هنرهای آشپزی ایتالیایی

این دانشکده در کولورنو، پارمای ایتالیا قرار دارد که نماد آشپزی ایتالیا محسوب می‌شود. تمرکز این دانشکده بر روی تکنیک‌های آشپزی ایتالیایی است. در این دانشکده می‌توانید هر چیزی را در مورد آشپزی آموزش ببینید از پاستا گرفته تا تخصص‌های آشپزی برای هر منطقه.

این دانشکده انواع برنامه‌های آشپزی را ارائه می‌کند از جمله برنامه پیشرفته یکساله و دوره‌های کوتاه مدت آشپزی. ALMA تنها دانشکده آشپزی در جهان است که دارای مرکز تحقیقات و توسعه است. این مرکز برای مطالعه در مورد آشپزی ایتالیایی اختصاص یافته است و برای توسعه روش‌ها و دستور تهیه جدید استفاده می‌شود.

 

حرف پایانی  

در این مقاله تلاش کردیم تا بهترین برنامه‌ها برای تحصیل رشته آشپزی در ایتالیا را به شما معرفی کنیم. بدون شک یکی از بهترین کشورهایی که می‌توانید برای تحصیل در رشته آشپزی انتخاب کنید کشور ایتالیا است. با گذراندن دوره‌های آشپزی در ایتالیا و استفاده از تجربیات آشپزهای حرفه‌ای نه تنها از آشپزی لذت خواهید برد بلکه خود شما هم تبدیل به یک آشپز حرفه‌ای خواهید شد. شرکت در این دوره‌ها بلیطی برای موفقیت شما در رشته آشپزی محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن