مهاجرت به ایتالیا

بهترین موزه‌ های ایتالیا کدام‌ها هستند؟

ایتالیا به عنوان کشوری با مناظر متعدد و انبوه کارهایی که می‌توان در آن انجام داد شناخته می‌شود. یکی از آن کارها بازدید از موزه‌های معروفی است که در این کشور قرار دارند؛ شاید اگر از شما بپرسند ترجیح می‌دهید چه کاری در ایتالیا انجام دهید احتمالا به غذاهای آنجا اشاره می‌کنید. اما در کنار آن حتما درباره بهترین موزه‌های ایتالیا که به آن‌ سر زده‌اید صحبت خواهید کرد. لازم به ذکر است که شما برای سفر به ایتالیا، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را به زبان ایتالیایی ترجمه کنید. دارالترجمه ایتالیایی ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی فارسی به ایتالیایی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

بهترین موزه‌های ایتالیا

حال در این قسمت می‌خواهیم فهرستی از بهترین موزه‌های ایتالیا را به شما معرفی کنیم که اگر روزی به این کشور زیبا سفر کردید حتما باید یکبار از آنها دیدن کنید.  اگر به این فهرست دقت کنید متوجه می‌شوید که مشهورترین موزه‌های ایتالیا به روم یا فلورانس محدود نمی‌شوند؛ بلکه شما می‌توانید موزه‌ها و گالری‌های بسیار زیبایی را در گوشه گوشه این کشور زیبا و تاریخی مشاهده کنید.

  1. موزه واتیکان

اگر کمی واقع بینانه نگاه کنیم مشهورترین موزه ایتالیا در خود کشور ایتالیا نیست و درون واتیکان قرار دارد. این موزه بیشتر بخاطر کلیسای سیستین مشهور است که می‌شود آن را یکی از عجایب هنری نامید. در این موزه می‌توان ترکیبی عجیب از فرهنگ و تمدن‌های گوناگون نظیر اتروسک‌ها (تمدنی که از ۷۰۰ سال پیش از میلاد تا سده اول پیش از میلاد در شبه جزیره ایتالیا وجود داشت)،  یونانی‌ها، رومی‌ها، مصری‌ها یا مسیحیان را مشاهده کرد. هر انسان شیفته تاریخ و فرهنگ به سادگی خود را در تار و پود فضای آن موزه گم می‌کند. مکانی که تکه‌های مختلفی از تاریخ، مذهب و هنر را گرد هم آورده تا با خلق محیطی سورئال شما را در زیبایی‌های دنیای باستان غرق کند.

  1. قلعه سنت آنجلو

یکی دیگر از بهترین موزه‌های ایتالیا که تحت هیچ شرایطی نباید از آن چشم پوشید قلعه سنت آنجلو یا کاستل سنت آنجلو است. موزه ملی قلعه سنت آنجلو (در ترجمه لغوی به نام قلعه فرشته مقدس نیز خوانده می‌شود) یکی از نفس‌گیر‌ترین موزه‌های ایتالیا است که در نزدیکی موزه‌های واتیکان واقع شده است. این موزه یک شاهکار هنری و یکی از زیباترین محیط‌های باستان شناسی شهر رم است. در میان دیوارهای آن طرح‌ها، نقاشی‌ها و مجسمه‌هایی قرار دارند که تاریخ قلعه سنت آنجلو را برای بازدید کنندگان بازگو می‌کنند. قلعه سنت آنجلو در سال ۱۳۵ میلادی به عنوان آرامگاه امپراتور هادریان ساخته شد. هرچند که رفته رفته این آرامگاه به دژ نظامی تغییر یافت اما در طول اعصار میانی از رم محافظت می‌کرد. پس از آن به عنوان اقامتگاه پاپ مورد استفاده قرار گرفت، در دوران رنسانس به عنوان یک زندان کاربرد داشت و حالا تبدیل به یکی از بهترین موزه‌های ایتالیا شده است.

  1. گالری برگسه

گالری برگسه که در پارک بزرگی در قلب رم واقع شده، میزبان چند صد نقاشی و آثار باستانی است که حتی توجه ناپلئون بناپارت را نیز به خود جلب کرده بود. این موزه بیشتر بخاطر آثار برجسته مجسمه‌ساز و معمار بزرگ ایتالیایی، جان لورنتسو برنینی، در طبقه همکف شهرت دارد. این مجموعه خارق العاده بخاطر علاقه وسواس‌گونه کاردینال برگسه جمع آوری شد. او فردی ثروتمند، دارای نفوذ و بی‌رحم بود که برای رسیدن به آنچه می‌خواست از هیچ کاری فروگذار نبود؛ تا آنجا که حتی برای دزدیدن آثار هنری هنرمندان آنان را به زندان می‌انداخت، او حتی تابلوی «استشهاد مسیح» اثر رافائل را از محراب پروجا پایین کشید تا در خانه خودش به نمایش بگذارد.

  1. پمپی

در ادامه این فهرست تصمیم گرفتیم تا نام یکی از بهترین موزه‌های ناپل را نیز درج کنیم. شهر پمپی در حقیقت شهری متروکه است که چندین جریب وسعت دارد. با ورود به این شهر مرده شما می‌توانید در زمان سفر کنید و به دل تاریخی بزنید که برای قرن‌ها زیر خاکستر آتشفشان مدفون بوده است.

  1. موزه ملی باستان شناسی ناپل

از دیگر موزه‌های بی‌نظیر شهر ناپل می‌توان به موزه ملی باستان شناسی این شهر اشاره کرد که لبریز از مجسمه‌ و کاشی‌کاری است. این موزه نه تنها بخشی از فهرست بهترین موزه‌های ایتالیا بلکه یکی از مهم‌ترین موزه‌های باستان شناسی در دنیاست. در این موزه حتی می‌توانید بخشی از ویرانه‌های تمدن روم را ببینید. با این حال یکی از مهم‌ترین و شاید جذاب‌ترین بخش‌های این موزه قسمت مصرشناسی آن است. این موزه یکی از کامل‌ترین موزه‌هایی است که بدون شک هرگز دلتان نمی‌خواهد تماشای آن را از دست بدهید.

  1. گالری آکادمیا فلورانس

اگر روزی گذرتان به شهر فلورانس افتاد، گالری آکادمیا یکی از نقاطی است که تحت هیچ شرایطی نباید بازدید از آن را فراموش کنید! این مکان به لطف مجسمه‌های میکل آنجلو، ساندرو بوتیچلی و پونتورمو توجهات بسیاری را از سراسر جهان به خود جلب کرده است. گالری آکادمیا نه تنها در فهرست بهترین موزه‌های ایتالیا قرار میگیرد بلکه مکانی است که هرگز نباید درباره بازدید از آن تردید به دل خود راه دهید.

  1. گالری اوفیتزی

گالری اوفیتزی میزبان نقاشی‌هایی از سده ۱۳ تا ۱۸ میلادی است. در آنجا می‌توانید تعدادی از مشهورترین نقاشی‌های هنرمندان رنسانس ایتالیا مانند ساندرو بوتیچلی، لئوناردو داوینچی، رافائلو یا میکل آنجلو را ببینید. اگر روی به شهر فلورانس رفتید حتمت بازدید از گالری اوفیتزی را در برنامه خود قرار دهید.

  1. موزه لئوناردو داوینچی در فلورانس

اگر واقعا می‌خواهید به عمق نبوغ این مرد مرموز پی ببرید حتما به موزه لئوناردو داوینچی در شهر فلورانس سری بزنید.  این موزه یکی از بهترین موزه‌هایی است که در آن علم و تاریخ به هم گره می‌خورند. جایی که در آن می‌توانید بیشتر با یکی از بزرگترین نوابغ عصر رنسانس آشنا شوید و درباره اختراعات و تفکرات او چیزهای بیشتری یاد بگیرید. شاید از این طریق بهتر درک کنید که چرا او یکی از تاثیرگذارترین چهره‌های تمام اعصار به شمار می‌رود.

  1. موزه فراری درمارانلو

تنها با شنیدن نام این موزه روح علاقه‌مندان به صنعت خودرو تا آسمان هفتم به پرواز درمی‌آید! در آنجا شما می‌توانید نمونه‌های کلاسیک خودروهای فراری را ببینید، از کارخانه بازدید کنید و چندین و چند کار دیگر انجام دهید که یکی از یکی دیگر هیجان‌انگیزتر و جذاب‌تر هستند! در این مقاله موزه فراری را به عنوان یکی از بهترین موزه‌های ایتالیا ذکر کرده‌ایم تا طرفداران خودروهای کلاسیک و اسپورت را ناامید نکرده باشیم!

  1. فروم

فروم ارزش هزاران بار دیدن را دارد! فروم در زبان لاتین به معنای انجمن است. در حقیقت این مکان جایی بوده که مردم در آن جمع می‌شدند و به نوعی محل گردهمایی عمومی بوده است. در میان خرابه‌های فروم می‌توانید با مردمی که هزاران سال قبل می‌زیسته‌اند همراه شوید و پایه‌های جوامع اجتماعی مدرن را از نزدیک  لمس کنید. فروم در فهرست بهترین موزه‌های ایتالیا آخرین گزینه است اما به این معنا نیست که باید آن را از دست داد! در کنار موزه‌های نامبرده، بسیار موزه‌های کوچک و بزرگی وجود دارند که در این مقاله فرصت اشاره به آن‌ها نشد؛ ایتالیا سرزمین زیبایی‌هاست که جمع‌بندی تمام آن در چنین مقالات اندکی امکان پذیر نیست. هرچند که امیدواریم از خواندن مطالب فوق لذت برده باشید.

 

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن