مهاجرت به ایتالیا

بورسیه استانی ایتالیا

ایتالیا کشور بسیار زیبایی است و از تاریخ و فرهنگ غنی برخوردار است. همچنین یکی از بهترین مقاصد دنیا برای تحصیل می‌باشد. اما برای تحصیل در این کشور باید دارای بودجه کافی باشید. اما نگران نباشید: روش‌های بسیار زیادی برای تحصیل در ایتالیا وجود دارند. یکی از این گزینه‌ها استفاده از بورسیه استانی ایتالیا است. این بورسیه توسط استان‌های ایتالیا به دانشجویان بین‌المللی اهدا می‌شود و اختصار آن DSU به معنای (DIRITTO ALLO STUDIO) است. این بورسیه می‌تواند طیف وسیعی از هزینه‌های زندگی و تحصیل در ایتالیا از جمله هزینه شهریه دانشگاه، هزینه خوابگاه و هزینه زندگی در ایتالیا را پوشش دهد. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را به ایتالیایی ترجمه کنید. دارالترجمه ایتالیایی ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

بورسیه استانی ایتالیا تفاوت کمی با دیگر بورسیه‌ها در دانشگاه‌های ایتالیا دارد. قوانین این بورسیه‌ها یکسان است، اما روش ارسال اسناد و مدارک، دانشگاه‌ها و مناطق تحصیلی در آن متفاوت از دیگر بورسیه‌ها است.

 چه کسانی واجد شرایط دریافت بورسیه استانی ایتالیا هستند؟

  1. باید در یک دانشگاه دولتی در ایتالیا به‌صورت تمام وقت مشغول به تحصیل بشید.
  2. باید دارای مدرک ISEE باشید.
  3. درآمد خانواده شما کمتر از حد تعیین شده باشد.

مبلغ بورسیه استانی ایتایلا متغیر است و به نیاز مالی دانشجو بستگی دارد. با این وجود، حتی با کمترین مبلغ داده شده می‌توانید همه هزینه‌های زندگی در ایتالیا را پوشش دهید.

علاوه بر مزیت‌های مالی که این بورسیه با خود به همراه دارد، مزیت‌های دیگری نیز دارد. ممکن است واجد شرایط خوابگاه رایگان در خود دانشگاه نیز شوید. همچنین ممکن است مشمول تخفیف در هزینه حمل‌ونقل عمومی و دیگر خدمات نیز شوید.

چه کسانی نمی‌توانند تقاضا کنند؟

  1. متقاضیانی که تاکنون از بورسیه‌های تحصیلی دیگر استفاده کرده‌اند، نمی‌توانند از بورسیه استانی ایتالیا استفاده کنند.
  2. دانشجویانی که به‌صورت نیمه وقت برای سال تحصیلی ثبت‌نام کرده‌اند.
  3. متقاضیانی که مدارک و اسنادشان را بعد از تاریخ اعلام شده ارسال می‌کنند.
  4. متقاضیای که مدارک اشتباه و یا نادرست ارسال می‌کنند.

نحوه تقاضا برای بورسیه استانی ایتالیا

  1. ابتدا شرایط دریافت بورسیه استانی ایتالیا و همچنین مهلت درخواست را بررسی کنید: شرایط دریافت این بورسیه و همچنین مهلت درخواست آن به منطقه‌ و استانی بستگی دارید که قصد دارید در آن تحصیل کنید. این اطلاعات را می‌توانید از وب‌سایت وزارت آموزش ایتالیا بیابید.
  2. مدرک ISEE: مدرک ISEE نوعی سند است که وضعیت مالی خانواده شما را نشان می‌دهد. این مدرک را می‌توانید از اداره مالیات محل زندگی خود به دست آورید.
  3. مدارک مورد نیاز را جمع‌آوری کنید: مدارک مورد نیاز برای دریافت این بورسیه به استانی بستگی دارد که می‌خواهید در آنجا تحصیل کنید. با این وجود، به‌طور معمول باید مدرک ISEE، ترجمه رسمی مدارک تحصیلی و انگیزه‌نامه خودتان را به دانشگاه‌ها ارسال کنید.
  4. تقاضای خودتان را ارسال کنید: تقاضای خودتان را می‌توانید به‌صورت آنلاین و یا از طریق ایمیل ارسال کنید. پروسه تقاضا معمولاً از جولای تا سپتامبر باز است.

 

برخی از مدارک مهم که نیاز خواهید داشت

  • پاسپورت و دیگر مدارک شناسایی معتبر
  • ویزای تحصیلی
  • مدرک ISEE
  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه

 

مزیت‌های بورسیه استانی ایتالیا

از مزیت‌های بورسیه استانی ایتالیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. دو وعده غذای رایگان در هر روز به مدت یک سال کامل.
  2. پرداخت کل شهریه تحصیلی.
  3. بهره‌مندی از خوابگاه و یا پوشش همه هزینه‌های زندگی (در صورتی که خارج از محیط خوابگاه زندگی کنید).
  4. اکثر دانشگاه‌ها مبلغی تا حدود ۶۸۰۶ یورو به دانشجو اهدا می‌کنند (اگر از وعده غذایی و خوابگاه استفاده کنید، هزینه‌های آن از کل این مبلغ کسر می‌شود).

 

 

کلام آخر

اگر رویای تحصیل در ایتالیا را دارید اما نگران هزینه‌های آن هستید، بورسیه استانی ایتالیا می‌تواند راه‌حل عالی برای شما باشد. این بورسیه توسط دولت ایتالیا به دانشجویان بین‌المللی اعطا می‌شود که همه هزینه‌های شهریه دانشگاه، خوابگاه و هزینه‌های زندگی در ایتالیا را پوشش می‌دهد. برای اینکه واجد شرایط دریافت این بورسیه باشید، باید دارای مدرک معتبر ISEE باشید. مبلغ بورسیه هر منطقه و استان متفاوت است و بر اساس نیاز شما اعطا می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن