دسته‌بندی نشده

بهترین شهرهای دانشجویی ژاپن

یه زمانی، در میان همه اطرافیان ما کسانی بودند که حداقل یکی از اعضای خانواده یا فامیل‌شان در ژاپن مشغول به کار بود. کیفیت زندگی در ژاپن بسیار بالا است و مردم زیادی از سراسر جهان دوست دارند در این کشور تحصیل کنند. اگر شما نیز دوست دارید در ژاپن تحصیل کنید، بهتر است بهترین شهرهای دانشجویی این کشور و شرایط آن را بشناسید تا بتوانید تصمیم درستی بگیرید. برای  دریافت ویزای تحصیلی، باید یک سری اسناد و مدارک را ترجمه کنید. در دارالترجمه ساترا، اسناد و مدارک‌تان را به ۹ زبان ترجمه می‌کنیم.

در این مطلب، از بهترین شهرهای دانشجویی ژاپن برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

توکیو (Tokyo)

توکیو پایتخت کشور ژاپن و سومین کلان‌شهر بزرگ در جهان است. سرعت زندگی در این شهر مدرن بسیار بالا است. در این شهر، بیش از ۳۷ میلیون نفر زندگی می‌کنند و دوازده دانشگاه برتر جهان نیز در این شهر قرار دارد. هزینه زندگی در شهر توکیو ارزان نیست، اما فرصت‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری و کسب درآمد بالا در این شهر وجود دارد. دانشگاه توکیو بهترین دانشگاه ژاپن است و در این شهر قرار دارد. این دانشگاه را با رشته‌های فیزیک، علوم فضا و شیمی می‌شناسند.

اوساکا (Osaka)

اوساکا دومین شهر بزرگ ژاپن است و از اولین انتخاب‌های علاقه‌مندان به تحصیل در ژاپن است. دانشگاه اوساکا سومین دانشگاه برتر ژاپن است و در همین شهر قرار دارد. اگر به دنبال فضایی ارام هستید، بهتر است این شهر ژاپن را برای تحصیل انتخاب کنید.

کیوتو (Kyoto)

در حال حاضر، بیش از ۱۳۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی در شهر کیوتوی ژاپن زندگی می‌کنند، از این رو، اگر به دنبال دانشگاهی هستید که در آن دانشجویانی از ملل مختلف حضور داشته باشند، بهتر است دانشگاه کیوتو را انتخاب کنید. دانشگاه کیوتو دومین دانشگاه برتر در ژاپن است. از دیگر دانشگاه‌های موجود در این شهر می‌توان به Ritsumeikan University و Doshisha University اشاره کرد. کیوتو از شهرهای تاریخی کشور ژاپن است و آثار تاریخی و فرهنگی بسیاری در آن وجود دارد. جالب است بدانید که تقریباً ۱۷ اثر تاریخی این شهر در یونسکو ثبت شده است. در این شهر، بافت مدرن و سنتی را در کنار یکدیگر مشاهده خواهید کرد.

سندای (Sendai)

سندای از شهرهای کمتر شناخته‌شدۀ ژاپن است، از این رو، اگر دوست دارید در شهری آرام، کم‌جمعیت و به دور از هیاهوی توریست‌ها زندگی و تحصیل کنید، بهتر است سندای را انتخاب کنید. دانشگاه توکوهو چهارمین دانشگاه برتر ژاپن است و در این شهر قرار دارد. علاوه بر آن، کالج زنان سندای شیرایوری (Sendai Shirayuri Women’s College) نیز در این شهر قرار دارد. کیفیت زندگی در این شهر بسیار بالا است.

ناگویا (Nagoya)

اگر دوست ندارید در شهری بزرگ مثل توکیو زندگی کنید و شهرهای کوچک و آرام را ترجیح می‌دهید، ناگویا نیز گزینه بسیار مناسبی برای‌تان است. دانشگاه ناگویا پنجمین دانشگاه بزرگ در ژاپن است و برخی از دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز در این دانشگاه به زبان انگلیسی برگزار می‌شوند.

فوکوئاکا (Fukuoka)

فوکوئاکا سومین شهر بزرگ ژاپن است و تعداد دانشجویان بین‌المللی نیز در آن بسیار زیاد است. در این دانشگاه بیش از ۲۰۰۰۰ دانشجو از کشورهای مختلف تحصیل می‌کنند. دانشگاه کیوشو، ششمین دانشگاه بزرگ ژاپن، در این شهر قرار دارد. همچنین دانشگاه اقتصاد ژاپن نیز در این شهر قرار دارد. فوکوئا از قدیمی‌ترین شهرهای ژاپن است. همچنین یکی از شهرهای استارت آپی ژاپن است و برنامه‌های بسیاری نیز در آن برای استارت آپ‌های محلی وجود دارد.

تسوکوبا (Tsukuba)

تسوکوبا کمتر از یک ساعت تا مرکز توکیو فاصله دارد، از این رو، رفت و آمد به آن بسیار آسان است. دانشگاه تسوکوبا هشتمین دانشگاه برتر ژاپن است و بسیاری از دوره‌های کارشناسی و کارشناسی به زبان انگلیسی برگزار می‌شوند.

ساپورو (Sapporo)

ساپورو از زیباترین شهرهای ساپورو است که طبیعتی بسیار زیبا دارد. پردیس دانشگاه هاکایدو، نهمین دانشگاه برتر ژاپن، در این شهر قرار دارد. هزینه زندگی در این شهر ارزان است، از این رو، بسیاری از دانشجویان بین‌المللی این شهر را برای تحصیل انتخاب می‌کنند.

چیبا (Chiba)

چیبا یکی دیگر از بهترین شهرهای ژاپن برای تحصیل است. این شهر فقط نیم ساعت تا شهر توکیو فاصله دارد. هزینه زندگی در این شهر دانشجویی ژاپن بسیار متناسب است، از این رو، بسیاری از دانشجویان بین‌المللی این شهر را برای تحصیل و زندگی انتخاب می‌‍کنند. در حال حاضر، بیش از ۱۰۰۰ دانشجو از ۵۰ کشور در این شهر زندگی می‌کنند. دانشگاه چیبا، هفدمین دانشگاه برتر ژاپن، در همین شهر قرار دارد.

سخن آخر

تا به اینجا، با بهترین شهرهای دانشجویی ژاپن اشنا شدید. تعداد شهرهای دانشجویی ژاپن بسیاری زیاد است، برخی از آن‌ها بزرگ و مدرن هستند و برخی دیگر کوچک و آرام.  ژاپن پیشینه فرهنگی و تاریخی بسیار غنی دارد و این مسئله به جذابیت این کشور برای دانشجویان خارجی افزوده است.  در ژاپن، دانشگاه‌های متعددی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها رتبه بین‌المللی دارند. پیش از انتخاب شهر و دانشگاه برای تحصیل در ژاپن، بهتر است آن‌ها را به خوبی بشناسید تا بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن