دسته‌بندی نشده

مهاجرت به کانادا یا انگلیس؟!

تصمیم گرفتن در مورد مهاجرت به کانادا یا انگلیس می‌تواند یکی از مهم‌ترین تصمیمات هر فردی باشد. کانادا و انگلیس دو انتخاب مشهور برای مهاجرانی است که می‌خواهند زندگی بهتری را در یک کشور جدید تجربه کنند. همه افراد قبل از مهاجرت نسبت به انتخاب کشور مورد نظرشان شک می‌کنند و این بسیار طبیعی است. در این مقاله می‌خواهیم دو کشور کانادا و انگلیس را از نظر آمار، سبک زندگی و فرصت‌هایی که در این دو کشور روبه‌رو خواهید شد صحبت کنیم. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را ترجمه کنید. دارالترجمه ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

هم کانادا و هم انگلیس هر دو جزو کشورهایی هستند که دارای تنوع فرهنگی و چشم‌اندازهای منحصربه‌فردی هستند. تصمیم‌گیری برای مهاجرت به کانادا یا انگلیس می‌تواند تصمیم سختی باشد. اما شاید با مقایسه این دو کشور بتوانید تصمیم بهتری بگیرید و کشوری را انتخاب کنید که متناسب با شرایط و نیازهایتان است.

 مقایسه آمار

بر طبق آمار ۲۰۲۱ کانادا جزو ۱۴ اُمین کشوری است که دارای مردم شادی است، در حالیکه انگلیس دارای رتبه ۱۸ در جهان برای داشتن مردم شاد است. جمعیت کانادا تقریباً ۳۸ میلیون نفر است، درحالیکه جمعیت انگلیس حدود ۶۷ میلیون نفر است. در چهارچوب مقایسه اقتصادی، انگلیس دارای رشد اقتصادی بالاتری نسبت به انگلیس است، اما نرخ بیکاری کانادا کمتر است.

 مقایسه سبک زندگی

هر دو کشور کانادا و انگلیس دارای استاندارد بالای زندگی هستند، اما در چهارچوب سبک زندگی با یکدیگر متفاوت هستند. کانادا به خاطر مناطق وسیع بیابانی، فرصت‌های تفریحی در فضاهای باز و داشتن شهرهای چند فرهنگی مخلف بسیار مشهور است. در حالیکه انگلیس به‌خاطر تاریخ و شهرهای شلوغی که دارد مشهور است. هزینه زندگی در کانادا نسبت به انگلیس بسیار پایین‌تر است، اما در کل اگر بخواهیم هزینه زندگی این دو کشور را مقایسه کنیم بستگی به منطقه‌ای دارد که برای زندگی انتخاب کرده‌اید. درچهارچوب شرایط آب‌وهوایی، کانادا به خاطر زمستان‌های سرد و طولانی‌اش مشهور است، در حالیکه انگلیس آب‌وهوای ملایم‌تری دارد.

مقایسه فرصت‌ها

هم کانادا و هم انگلیس دارای اقتصاد قوی هستند و فرصت‌های متعددی را برای مهاجران فراهم می‌کنند. کانادا تقاضای بالایی برای افرادی که دارای مهارت‌های خاص هستند دارد مخصوصاً در بخش‌های فناوی، مراقبت از سلامتی و تولید. انگلیس نیز تقاضای بالایی برای جذب افراد ماهر دارد، مخصوصاً در بخش‌های مالی، مراقبت از سلامت و IT. هر دو کشور دارای نظام آموزشی بسیار قوی هستند، اما شهریه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا نسبت به انگلیس کمتر است.

آموزش

هم کانادا و هم انگلیس دارای نظام آموزشی پیشرفته‌ای هستند. تمرکز کانادا بر روی آموزش فنی و حرفه‌ای است و دانشگاه‌های این کشور به خاظر تحقیقات و نوآوری که انجام می‌دهند بسیار مشهور هستند. به‌عبارت دیگر، دانشگاه‌های انگلیس به‌خاطر رویکرد سنتی که دارند مشهور هستند و دانشگاه‌های مشهور دنیا از جمله آکسفورد و کمبریج در این کشور قرار دارند.

مراقبت‌های بهداشتی

اگر بخواهیم در مورد مهاجرت به کانادا یا انگلیس تصمیم بگیریم نباید نظام بهداشتی این دو کشور را نادیده بگیریم. البته باید بگوییم هر دو کشور دارای نظام بهداشتی جهانی هستند. با این وجود، چند تفاوت در عملکرد نظام بهداشتی این دو کشور مشاهده می‌شود. در کانادا، بودجه نظام مراقبت از سلامت از خود مردم تامین می‌شود، در حالیکه خدمات بهداشت ملی (NHS) انگلیس یک سیستم مراقبت از سلامت است که خدمات آن برای مردم انگلیس رایگان است.

هزینه زندگی

به‌طور کلی، هزینه زندگی در کانادا پایین‌تر از انگلیس است، البته این هزینه می‌تواند متغیر باشد که به شهر و منطقه‌ای بستگی دارد که در آن زندگی می‌کنید. هزینه‌های مسکن در کانادا کمتر از انگلیس است و هزینه غذا و کالاهای مصرفی هم نسبت به انگلیس ارزان‌تر هستند. با این وجود، هزینه‌های تسهیلاتی مانند برق و گاز در کانادا بیشتر است و دلیل آن سرد بودن کشور کانادا است.

سیاست‌های مهاجرتی

سیستم مهاجرت کانادا بر اساس امتیازدهی است و تلاش می‌کند افراد ماهر، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران را جذب کند. این سیستم برای جذب افرادی طراحی شده است که به اقتصاد و جامعه کانادا کمک می‌کنند. سیستم مهاجرت انگلیس نیز بر اساس امتیازدهی است، اما پروسه بسیار پیچیده‌ای دارد که با انتقاد بسیاری روبه‌رو بوده است.

فرهنگ و جامعه

کانادا و انگلیس دارای دو فرهنگ و جامعه متفاوتی هستند. کانادا به خاطر مردم صمیمی و خوش‌برخوردی که دارد بسیار مشهور است. همچنین کانادا به خاطر چند فرهنگ‌گرایی شناخته شده است و تاکید این کشور بر روی فعالیت‌هایی در محیط باز است. انگلیس هم به‌خاطر فرهنگ و تاریخ غنی که دارد شناخته شده است از جمله ادبیات، موسیقی و هنر.

 

در نهایت باید بگوییم که تصمیم‌گیری در مورد مهاجرت به کانادا یا انگلیس به ترجیحات و الویت‌های شخصی خودتان بستگی دارد. در این مقاله تلاش کردیم تا اطلاعات جامعی را در مورد زندگی در این دو کشور در اختیارتان قرار دهیم. استاندارد زندگی در هر دو کشور بسیار بالا است و با انتخاب هر کدام کیفیت زندگی‌تان افزایش خواهد یافت. فراموش نکنید که اهداف شخصی‌تان از اهمیت زیادی برخوردار هستند و باید کشوری را انتخاب کنید که شما را در رسیدن به اهداف‌تان هدایت می‌کنند.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن