مهاجرت به ترکیه

چرا ویزای تحصیلی ترکیه ریجکت می‌شود؟

اگر به تازگی ویزای تحصیلی‌تان در ترکیه ریجکت شده باشد، حتماً شما هم به دنبال پاسخی برای این سوال هستید که چرا ویزای تحصیلی ترکیه ریجکت می‌شود؟ قطعاً برای تحصیل در ترکیه نیاز به ویزای تحصیلی دارید که در صورت ریجکت شدن آن دچار مشکلات زیادی خواهید شد. البته در بسیاری از موارد، تقاضای ویزای تحصیلی مورد پذیرش واقع می‌شود. اما در برخی موارد نیز به دلایل بسیاری، تقاضای ویزا ریجکت می‌شود. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به ترکیه، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را ترجمه کنید. دارالترجمه ترکی ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

در پاسخ به این سوال که چرا ویزای تحصیلی ترکیه ریجکت می‌شود می‌توانیم به دلایل زیر اشاره کنیم:

ارسال مدارک اشتباه

در بیشتر مواقع، علت ریجکت شدن ویزای تحصیلی به خاطر ارسال نکردن مدارک لازم یا ارسال مدارک اشتباه است. بسیاری از ویزاها به دلیل ارسال در فرمت اشتباه رد می‌شوند. برای مثال، هر کشوری دارای قوانین مخصوصی برای ارسال عکس ویزا می‌باشد. اندازه استاندارد عکس ویزاهای ترکیه ۲ اینچ در ۲ اینچ (۵۰ میلی‌متر در ۵۰ میلی‌متر) است. ارسال عکس‌های خارج از معیار تقاضای ویزا می‌تواند موجب ریجکت شدن ویزای تحصیلی شود.

 برآورده نکردن شرایط

در ادامه توضیح در مورد اینکه چرا ویزای تحصیلی ترکیه ریجکت می‌شود باید بگوییم که در برخی مواقع، برآورده نکردن شرایط می‌تواند موجب ریجکت شدن ویزای تحصیلی شود. برای مثال، برای ورود به ترکیه باید دارای پاسپورتی باشید که حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد. ارسال پاسپورتی که معتبر نیست می‌تواند موجب ریجکت شدن ویزای تحصیلی شود.

اثبات نکردن داشتن پول کافی

برای اقامت و تحصیل در ترکیه باید ثابت کنید که دارای پول کافی هستید. می‌توانید از طریق روش‌های بسیاری، داشتن بودجه کافی را ثابت کنید، برای مثال، اظهارنامه‌های بانکی، فیش‌های حقوقی و غیره.

ترکیه برای مهاجرت تحصیلی حداقل مبلغ دقیقی را تعیین نکرده است که نشان دهد متقاضیان باید حتماً آن مقدار مبلغ را داشته باشند. با این وجود، وقتی برای ویزای تحصیلی ترکیه اقدام می‌کنید، باید مشخص کنید که پول کافی برای اقامت در این کشور را دارا هستید.

اشتباهات در فرم تقاضا

اگر فرم ویزایتان مطابق با مدارک ارسال شده نباشد، مطمئن باشید ویزایتان ریجکت خواهد شد. بهتر است قبل از ارسال هر چیزی آن را دو بار بررسی کنید. مخصوصاً اطلاعات شخصی و پاسپورتتان را به دقت بررسی کنید.

مشکلات مرتبط با ویزای قبلی

اگر قبلاً ویزا داشته‌اید و بیش از مقدار تعیین شده در ترکیه اقامت داشته باشید، این امر می‌تواند بر ریجکت شدن ویزای تحصیلی تاثیر بگذارد. برای مثال، اگر کسی با یک ویزای ۳۰ روزه وارد کشور ترکیه شود و به مدت ۴۵ روز در ترکیه اقامت داشته باشد، این فرد در هنگام تقاضای ویزا در آینده با مشکل مواجه خواهید شد. این امر ممکن است برای همه کشورها صدق کند.

 عدم درخواست به موقع

دریافت ویزا نیاز به زمان دارد. اگر درخواست‌تان را زمانی ارسال کنید که نزدیک به زمان سفر است، احتمال ریجکت شدن ویزای تحصیلی‌تان وجود دارد. بنابراین، باید مطمئن شوید که برای پردازش زمان کافی دارید. زمان پردازش ویزای ترکیه به نوع ویزا بستگی دارد. اما توصیه می‌شود حداقل ۴ تا ۶ هفته قبل از تاریخ سفر درخواست کنید.

افراد بسیار زیادی تقاضا کرده‌اند

یکی از مواردی که چرا ویزای تحصیلی ترکیه ریجکت می‌شود این است که در زمانی درخواست کرده‌اید که تعداد متقاضیان بسیار زیاد است. این امر می‌تواند به معنای انتظار طولانی‌تر و بررسی‌های دقیق‌تر باشد. تا می‌توانید تقاضای ویزا را به زمان‌های شلوغ موکول نکنید.

بعد از ریجکت شدن ویزای تحصیلی ترکیه چه کنیم؟

ریجکت شدن ویزا می‌تواند سخت باشد، اما این بدین معنا نیست که از تحصیل در ترکیه صرف‌نظر کنید. اگر ویزایتان ریجکت شده است، بهتر است طبق دستورالعمل‌های زیر عمل کنید:

بدانید چرا: پس از ریجکت شدن ویزای تحصیلی ترکیه باید منتظر بمانید تا نامه ریجکت شدن ویزای ترکیه را دریافت کنید که در آن توضیح داده شده است چرا ویزایتان ریجکت شده است. دانستن این مشکل اولین قدم برای حل آن است.

تقاضایتان را بررسی کنید: به سراغ اولین تقاضایتان بروید. آیا چیزی را از قلم نینداخته‌اید؟ ممکن است فرم تقاضا را به اشتباه پر کرده باشید. اصلاح خطاها می‌تواند به شما کمک کند تا در تقاضای بعدی دچار مشکل نشوید.

مدارک بیشتری را آماده کنید: اگر در نامه ریجکت ویزا به شما اعلام شد که مدارک‌تان کامل نیست، سعی کنید مدارک بیشتری ارسال کنید. بهتر است مدارک تحصیلی‌تان را به دقت بررسی کنید و چیزی را از قلم نیندازید.

دوباره امتحان کنید: بعد از ریجکت شدن ویزای تحصیلی فوراً دوباره برای درخواست ویزا اقدام کنید.

آگاه بمانید: قوانین ویزا می‌تواند تغییر کند. قبل از درخواست دوباره ویزا، بررسی کنید که آیا قوانین جدیدی را در مورد ویزای تحصیلی باید بدانید یا خیر.

 کلام آخر  

در این مقاله تلاش کردیم تا به این سوال شما پاسخ دهیم که چرا ویزای تحصیلی ترکیه ریجکت می‌شود. با شناخت فرآیند تقاضای ویزا می‌توانید از ریجکت شدن ویزایتان تا حدود زیادی پیشگیری کنید. وارد کردن اطلاعات دقیق، آماده کردن مدارک کامل و کمک گرفتن از مشاور می‌تواند شانس شما را برای دریافت ویزای تحصیلی افزایش دهد.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن