مهاجرت

ارزان‌ترین شهر کانادا برای زندگی کدام است؟

با بالا بودن هزینه‌های بسیار زیاد زندگی در کشور کانادا قطعاً هر مهاجری می‌خواهد بداند ارزان‌ترین شهر کانادا برای زندگی کدام است؟ زندگی کردن در یک شهر ارزان می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید هزینه‌های زندگی را به راحتی کنترل کنید و حتی پولتان را پس‌انداز کنید. همچنین ممکن است به عنوان یک دانشجو بخواهید شهر ارزانی را برای تحصیل در کانادا انتخاب کنید. شهرهایی که در این مقاله معرفی خواهیم کرد جزو ارزان‌ترین شهرهای کانادا محسوب می‌شوند و دارای فرهنگ غنی هستند و مقاصد خوبی برای کسانی هستند که به دنبال سبک زندگی مقرون‌به‌صرفه هستند. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را ترجمه کنید. دارالترجمه ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

 

ارزان‌ترین شهرهای کانادا برای زندگی عبارتند از:

رجینا

رجینا مرکز استان ساسکاچوان است. رجینا مرکز تجاری این منطقه محسوب می‌شود، از این رو فروشگاه‌ها و مراکز تفریحی بسیاری را در آن می‌توان یافت. همچنین می‌توانید از پارک‌ها، فضاهای سبز و دریاچه واسکانای آن لذت ببرید.

متوسط هزینه زندگی در رجینا ۱۴۷۴ دلار در ماه است. متوسط حقوق شهروندان این شهر بعد از کسر مالیات، ۲۸۸۶ دلار است که برای پوشش هزینه‌های زندگی حتی برای دو ماه کافی است. قیمت‌ کالاها و خدمات در رجینا بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند.

 

ساسکاتون

در همین استان ساسکاچوان شهر دیگری قرار گرفته است که بزرگ‌ترین شهر در این منطقه است. این شهر دارای فرهنگ غنی است و جشنواره‌های تابستانی منظم همراه با موسیقی در این شهر برگزار می‌شود.این شهر به استانهای دیگری مانند آلبرتا و بریتیش کلمبیا متصل است که رفت‌وآمد به این استان‌ها را برای شهروندان آسان کرده است. در واقع ساسکاتون یکی از کم هزینه‌ترین شهرهای کانادا محسوب می‌شود. این بدین معنا است که با زندگی در این شهر لازم نیست هزینه زیادی را برای مسکن، تسهیلات، غذا و مالیات بپردازید. بدین طریق می‌توانید پول بیشتری پس‌انداز کنید. متوسط هزینه زندگی در ساسکاتون ۳۲۴۴ دار در ماه برای هر یک نفر است.

وینزر

این شهر در اونتاریو قرار گرفته است و جنوبی‌ترین شهر کانادا محسوب می‌شود. در واقع این شهر پایتخت به خودرو در کانادا مشهور شده است، شهری که برای تحصیل در رشته مهندسی و یا تولید یکی از بهترین شهرهای دنیا است. متوسط هزینه زندگی در وینزر حدود ۱۸۱۰ دلار در ماه است. طبق گزارشات حدود ۶۶ هزار مهاجر در این شهر مشغول زندگی هستند. شاید یکی از دلایلی که این شهر این همه مهاجر را به سوی خود جلب کرده است همین ارزان بودن هزینه‌های زندگی در این شهر است.

کبک

در معرفی ارزان‌ترین شهر کانادا برای زندگی نوبت به شهر کِبک می‌رسد. شهر کیک پایتخت استان کبک است که اکثر مردم آن به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند. این شهر تنها کمی با نیویورک فاصله دارد و در صورتی که هزینه سفر به نیویورک را داشته باشید می‌توانید به راحتی از کبک به نیویورک نیز سفر کنید. متوسط هزینه زندگی در این شهر، ۱۵۰۴ دلار است که برای دانشجویانی که می‌خواهند در شهر ارزانی تحصیل کنند گزینه بسیار مناسبی است.

سادبری

پنجمین شهری که می‌خواهیم به عنوان ارزان‌ترین شهر کانادا برای زندگی معرفی کنیم، شهر سادبری است که در اونتاریو قرار گرفته است. این شهر به‌عنوان پایتخت معدن سنگ سخت در جهان در نظر گرفته شده است. همچنین صنعت فیلم و تلویزیون این شهر به سرعت در حال پیشرفت است. هزینه زندگی در این شهر ۱۶۲۴ دلار در ماه است.

کلگری

کلگری بزرگ‌ترین شهر در استان آلبرتا و چهارمین شهر بزرگ در کانادا است. این شهر دارای جمعیت جوان و متنوعی است که بیشتر از ۲۰۰ گروه قومیتی در آن مشغول به کار هستند. در این شهر، فرصت‌های آموزشی بسیاری برای دانشجویان فراهم است. همچنین این شهر مقصد مشهوری برای اسکی‌بازان است. این شهر به‌عنوان نهمین شهر مقرون‌به‌صرفه در آمریکای شمالی شناخته شده است.

در واقع یکی از علت‌های اینکه این شهر در فهرست ارزان‌ترین شهر کانادا برای زندگی قرار گرفته است این است که با زندگی در این شهر مالیات کمی پرداخت خواهید کرد. نرخ مالیات در این شهر فقط ۵ درصد است یعنی به ازای خرید برای هر کالا یا خدمات فقط ۵ درصد باید مالیات بدهید. درحالیکه در شهرهای دیگر کانادا نرخ مالیات تا ۱۵ درصد است.  

 مونکتون

مونکتون که بزرگ‌ترین شهر استان نیوبرانزویک است ارزان‌ترین شهر کانادا برای زندگی دانشجویی شناخته شده است. در چهارچوب کیفیت زندگی، مونکتون انتخاب خوبی است، چون با اینکه این شهر، شهر کوچکی است اما با زندگی در این شهر یک سبک زندگی متعادل و آرامی خواهید داشت. بسیاری از دانشگاه‌های مشهور کانادا در این شهر قرار گرفته است از جمله دانشگاه مونت آلیسون. بسیاری از دانشجویان بین‌المللی به خاطر پایین بودن هزینه زندگی در این شهر، برای تحصیل این شهر را انتخاب می‌کنند.

 

کلام آخر

افزایش هزینه‌های زندگی در شهرهای بزرگ کانادا باعث شده است تا بسیاری از مهاجران و حتی خود شهروندان کانادایی بخواهند در شهرهای دیگر کانادا سبک زندگی اقتصادی‌تری داشته باشند. خوشبختانه کانادا دارای شهرهای ارزان بسیاری است که در این مقاله چند شهر مهم کانادا را به‌عنوان ارزان‌ترین شهر کانادا برای زندگی به شما معرفی کردیم.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن