مهاجرت

ویزای لوکزامبورگ: انواع و مراحل تقاضای آن

لوکزامبرگ از کشورهای جذاب و ثروتمند اروپایی است که هر سال، گردشگران و مهاجران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند. در این کشور، ترکیبی از فرهنگ آلمانی و فرانسوی را خواهید دید. اما چگونه ویزای لوکزامبرگ را دریافت کنیم؟ در واقع، دریافت ویزای لوکزامبورگ به ملیت شما بستگی دارد. لوکزامبورگ یکی از کوچک‌ترین و البته ثروتمندترین کشورهای اروپایی است که مسافران تجاری بسیاری را از سراسر جهان به سوی خود جلب می‌کند. ویزای لوکزامبرگ دارای انواع متفاوتی است که برای اهداف و زمان‌های خاصی معتبر هستند. هر کدام از این ویزاها دارای شرایط مخصوص به خود هستند. به طور کلی، ویزای لوکزامبورگ را می‌توان به دو دسته تقسیم‌بندی کرد: ویزای اقامت کوتاه مدت و ویزای اقامت بلند مدت. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به لوکزامبورگ، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را به فرانسه یا آلمانی ترجمه کنید. دارالترجمه آلمانی و دارالترجمه فرانسه ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد. در این مطلب، هر آنچه باید در مورد انواع ویزای لوکزامبورگ و مراحل دریافت آن بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

انواع ویزای لوکزامبورگ

در قدم اول، باید با انواع ویزای لوکزامبرگ آشنا شوید. برای ورود به این کشور، انواع ویزا وجود دارد که بسته شرایط‌تان و قصدتان از مهاجرت به این کشور، باید یکی را انتخاب کنید. در ادامه، از انواع ویزای لوکزامبورگ برای‌تان گفته‌ایم.

ویزای کوتاه مدت (نوع)

ویزاهای شینگن

  • تجاری
  • فرهنگی
  • پزشکی
  • بازدید رسمی
  • ورزشی
  • تحصیلی
  • گردشگری
  • بازدید از خانواده و دوستان

ویزای ترانزیت (نوع A)

  • ویزای ترانزیت لوکزامبورگ

ویزاهای بلند مدت (نوع D)

با دریافت انواع ویزاهای بلند مدت لوکزامبورگ، می‌توانید برای اهداف زیر، به مدت بیشتر از یک سال در لوکزامبورگ اقامت داشته باشید. برای دریافت ویزای بلند مدت لوکزامبورگ باید یکی از شرایط زیر را داشته باشید:

  • کارمند حقوق بگیر (ویزای کار لوکزامبورگ)
  • خود اشتغال
  • نیروی کار ماهر (ویزای تجاری لوکزامبورگ)
  • محقق
  • ورزشکار
  • دانشجو (ویزای تحصیلی لوکزامبورگ)
  • محصل
  • دلایل خصوصی
  • اوپِر
  • نیروی کار ارسال شده از یک شرکت مستقر در خارج از تحادیه اروپا

شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای لوکزامبورگ

برای دریافت هر نوع ویزایی در لوکزامبورگ به مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

پاسپورت

پاسپورت یکی از مدارک رسمی مهمی است که برای خروج از کشور و دریافت ویزای لوکزامبورگ به آن نیاز دارید. یادتان باشد که هنگام ارائه درخواست ویزای لوکزامبرگ، باید پاسپورت‌تان اعتبار داشته باشد.

هزینه ویزا

هزینه ویزای لوکزامبورگ به نوع ویزای مورد نظرتان بستگی دارد. معمولاً هزینه ویزای شینگن ۸۰ یورو است. هزینه ویزای بلند مدت لوکزامبورگ نیز ۷۰ یورو است، اما هنگام ارائه درخواست وزای، باید این هزینه را بررسی کنید و از آن مطمئن شوید.

 عکس پرسنلی

برای دریافت ویزای لوکزامبورگ به دو قطعه عکس پرسنلی نیاز خواهید داشت. عکس‌ها باید به سبک پاسپورت باشند (و در ابعاد پاسپورت).

مدارک دیگر  

هنگام تقاضای ویزای لوکزامبورگ احتمالاً به مدارک دیگری نیز نیاز خواهید داشت. معمولاً اسناد و مدارکی مورد نیاز هستند که از طریق آنها هویت شما مشخص می‌شود و یا از طریق این مدارک هدف و انگیزه خود را برای اقامت بیان کنید. در واقع نوع ویزای لوکزامبورگ است که مدارک مورد نیاز شما را تعیین می‌کند، اما معمولاً شامل موارد زیر است:

اسناد بیوگرافیکی: اسناد و مدارک هویتی مانند شناسنامه، کارت ملی، گواهی تولد

وضعیت مالی: اسناد و مدارکی که وضعیت مالی شما را نشان دهند مانند ترازنامه بانکی

 محل اقامت: اطلاعات در مورد محل اقامت در لوکزامبورگ نیز مورد نیاز است.

مدارک تحصیلی: اثبات مدارک دانشگاهی و غیره.

بیمه: اثبات بیمه پزشکی.

لطفاً به این نکته توجه داشته باشید که همه مدارک باید به یکی از زبان‌های فرانسوی، آلمانی یا انگلیسی ترجمه رسمی شده باشند.

تقاضای ویزای لوکزامبورگ

تقاضای ویزای بلند مدت لوکزامبورگ را باید با درخواست ویزای کوتاه مدت از اداره مهاجرت وزارت امور خارجه لوکزامبورگ شروع کنید. سپس برای ویزای بلند مدت تقاضا کنید. مراحل و مدارک مورد نیاز برای ویزای بلند مدت لوکزامبورگ به هدف ویزای بلند مدت بستگی دارد. برای مثال، متقاضیان ویزاهای طولانی مدت به دلایل خصوصی باید برای مجوز کار لوکزامبورگ تقاضا کنند، در حالیکه افرادی که به دنبال ویزای تحصیلی هستند به مجوز اقامت برای لوکزامبورگ نیاز خواهند داشت.

متقاضیان برای دریافت ویزاهای کوتاه مدت لوکزامبورگ باید مراحل زیر را طی کنند که ممکن است بستگی به عوامل مختلف متغیر باشد از جمله نوع ویزا و مقصد تقاضا.

  1. آماده‌سازی تقاضای ویزا
  • ابتدا نوع ویزای شینگنی که به آن نیاز دارید را مشخص کنید (ویزای گردشگری لوکزامبورگ، ویزای تجاری لوکزامبورگ و غیره). با مشخص شدن نوع ویزا، مراحل بعدی تقاضای ویزا مشخص خواهد شد.
  • در مرحله بعدی باید نوع ورود به لوکزامبورگ را مشخص کنید. انتخاب ویزای یک بار ورود به یا ویزای چند بار ورود به لوکزامبورگ مشخص خواهد کرد که در طول دوره ویزا به داخل و یا خارج از کشور/منطقه شینگن سفر خواهید کرد یا خیر. به این نکته توجه کنید که افرادی که دارای ویزای یک بار ورود به لوکزامبورگ هستند، بعد از خروج از این کشور نمی‌توانند دوباره به آن برگردند.
  • در مرحله سوم باید مقصدی که باید تقاضای ویزایتان را ارسال کنید را پیدا کنید. معمولاً تقاضای ویزا به سفارت یا کنسولگری کشوری که در آن زندگی می‌کنید ارسال می‌شود.
  1. فرم تقاضا را پر کنید
  • فرم تقاضای ویزای شینگن جهانی را دانلود، پُر و امضا کنید.
  • بقیه مدارک را جمع‌آوری کنید.
  1. وقت مصاحبه ویزا را تعیین کنید

تقریباً همه متقاضیان ویزای لوکزامبورگ باید در مصاحبه ویزا در سفارت یا کنسولگری یا مقصد تعیین شده حضور داشته باشند. برنامه‌ریزی برای مصاحبه ویزای لوکزامبورگ می‌تواند چند روز، چند هفته یا چندین ماه طول بکشد.

  1. حضور در مصاحبه ویزا

اینجاست که باید اطلاعات بیومتریکی خودتان را ارسال کنید، هزینه ویزا را پرداخت کنید، مصاحبه کنید. در این مرحله باید سایر شرایط ویزای حضوری مربوط به نوع ویزایتان را برآورده کنید. معمولاً این مرحله، آخرین مرحله پروسه تقاضای ویزای لوکزامبورگ است. در این مرحله باید منتظر تصمیم‌گیری وزارت باشید که آیا با ویزای شما موافقت شده است یا نه.

از کجا تقاضا کنیم؟

تقاضای ویزای لوکزامبورگ هم برای نوع کوتاه مدت و هم برای نوع بلند مدت را باید از طریق سفارت‌خانه‌ها و کنسولگری‌های لوکزامبورگ (و مراکز مرتبط با تقاضای ویزا) در سراسر جهان انجام شود. اگر در خارج از لوکزامبورگ هستید و می‌خواهید برای ویزای لوکزامبورگ تقاضا کنید، باید از طریق سفارت یا مرکز تقاضای ویزا در محل زندگی خود اقدام کنید. اگر در کشورتان سفارت لوکزامبورگ مستقر نیست، می‌توانید از کشورهای دیگر اقدام کنید.

کلام آخر

اگر قصد سفر به لوکزامبورگ را دارید و در صورتی که شهروند یک کشور غیر منطقه شینگن هستید، برای ورود به کشور لوکزامبورگ نیاز به ویزای لوکزامبورگ خواهید داشت. در این مقاله در مورد مدارک و شرایط مورد نیاز و همچنین نحوه تقاضای این ویزا با شما صحبت کردیم. همچنین در مورد انواع ویزای این کشور توضیح دادیم.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن