مهاجرت

مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به انگلستان

مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به انگلستان از طریق ویزا به شرایط‌ مهاجرت‌تان بستگی دارد. برخی از این مدارک اجباری هستند و برخی دیگر باید بر طبق شرایط مهاجرت فراهم شوند. در این مقاله می‌خواهیم لیستی از این مدارک را برای شما ارائه کنیم که برای مهاجرت تحصیلی حتماً باید آماده کنید. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به انگلستان، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را ترجمه کنید. دارالترجمه ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

لیست مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به انگلستان عبارتند از:

پاسپورت معتبر

برای مهاجرت تحصیلی به انگلستان اولین مدرکی که نیاز دارید، پاسپورت‌تان است. پاسپورتتان باید برای مدت معلومی دارای اعتبار باشد. اگر پاسپورت‌تان تا زمان رسیدن شما به انگلستان منقضی شود، ممکن است در مهاجرت تحصیلی به انگلستان دچار مشکل شوید. پس از قبل از سفر و دریافت ویزا از معتبر بودن پاسپورتتان مطمئن شوید.

کامل کردن فرم تقاضای ویزا

در دومین مرحله باید فرم تقاضای ویزای تحصیلی آنلاین را ارسال کنید. لطفاً به این نکته توجه داشته باشید که این فرم برای دانشجویان برون مرزی متفاوت است. مطمئن شوید که فرم مناسب با شرایط خودتان را انتخاب و ارسال کرده باشید.

تایید پذیرش برای تحصیل

قبل از تقاضای ویزای تحصیلی باید مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به انگلستان را آماده کرده باشید که تایید پذیرش از دانشگاه یکی از این مدارک است. وقتی تایید پذیرش از دانشگاه را دریافت کردید، از صحیح بودن اطلاعات مطمئن شوید و جزئیات شخصی خودتان را پاسپورتتان به دقت مقایسه کنید. این مدرک تنها به مدت ۶ ماه از زمان صادر شدن دارای اعتبار است.

اثبات خوابگاه

باید مدارکی را ارسال کنید که نشان دهند در انگلستان دارای اقامتگاه یا خوابگاه هستید. به این نکته توجه داشته باشید که نباید قبل از دریافت ویزا، هزینه هتل در انگلستان را پرداخت کنید، فقط نیاز به یک مدرک دارید.

 مدارک مهارت زبان انگلیسی

اگر تقاضای تحصیل در یکی از دانشگاه‌های انگلیس را داشته باشید، خود دانشگاه می‌تواند از روش خود برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی شما استفاده کند. برخی از این مدارک زبانی عبارتند از تافل و آیلتس که از مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به انگلستان محسوب می‌شوند.

مدارک مالی

برای مهاجرت تحصیلی باید مدارکی را ارسال کنید که نشان دهند شما پول کافی برای اقامت در انگلیس به مدت ۲۸ روز را دارید. اگر پدر و یا مادرتان از شما حمایت می‌کنند به مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

  • نامه رضایت از طرف والدین
  • گواهی تولدتان

انواع مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به انگلستان که می‌توانید از طریق آنها شرایط مالی خود را اثبات کنید عبارتند از:

  • اظهارنامه شخصی بانکی
  • نامه بانکی
  • نامه وام رسمی
  • نامه اسپانسر رسمی مالی

 

ترجمه رسمی مدارک

اگر مدارک‌تان به زبان انگلیسی نباشد باید تمامی مدارک ترجمه رسمی شده باشند و سپس به همراه اصل مدارک ارسال کنید. ترجمه رسمی مدارک باید شامل شرایط زیر باشد:

  • ترجمه رسمی باید توسط مترجم رسمی دادگستری ترجمه شده باشد
  • تاریخ ترجمه ذکر شده باشد.

 

مجوز اقامت بیومتریکی (BRP)

این مدرک را هم باید به عنوان بخشی از تقاضایتان ارسال کنید. برای درخواست ویزا باید مشخصات بیومتریکی خودتان را به عنوان بخشی از درخواست خودتان برای ویزا ثبت کنید.

گواهی پلیس

البته این مدرک یکی از مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به انگلستان برای افرادی است که در حال حاضر در انگلستان اقامت دارند. این مدرک قبلاً در هنگام درخواست ویزا مورد نیاز بود.

گواهی تست توبرکولین  

برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس نیاز به گواهی تست توبرکولین دارید. این گواهی را باید در هنگام تقاضای ویزای تحصیلی ارسال کنید.

 

رضایت والدین برای افراد زیر ۱۸ سال

اگر زیر ۱۸ سال سن داشته باشید باید نامه رضایت والدین را به همراه تقاضایتان ارسال کنید. این نامه باید توسط والدین امضاء شده باشد.

مدارک تحصیلی

برای درخواست ویزای تحصیلی انگلستان باید همه مدارک تحصیلی‌تان را به همراه تقاضای ویزا ارسال کنید.

 

دو قطعه عکس

عکس‌هایی که ارسال خواهید کرد باید در شش ماه اخیر گرفته شده باشند.

 

کلام آخر

در سالهای اخیر، مهاجرت دانشجویان بین‌المللی در انگلستان دستخوش تغییرات زیادی شده است. بر همین اساس ممکن است مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به انگلستان تغییر کرده باشید که تلاش کردیم آخرین مدارک لازم را به شما معرفی کنیم.آگاهی از آخرین اطلاعات مرتبط با مقررات ویزا برای خود دانشجویان و خانواده‌های آنها ضروری است. همچنین باید این نکته را بدانید که نوع ویزا بر طبق دوره درسی و همچنین مدت زمان تحصیل در انگلستان متفاوت خواهد بود. بنابراین ممکن است مدارک لازم برای هر ویزا نیز متفاوت باشد.

 

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن