مهاجرت به آلمان

آب و هوای آلمان در طول سال چگونه است؟

آب و هوای آلمان در طول سال چگونه است؟ بسیاری از کسانی که برای اولین بار می‌خواهند به آلمان مسافرت کنند به‌دنبال پاسخی برای این سوال هستند. آلمان هفتمین کشور بزرگ در اروپا است و آب و هوای آن از شمال تا جنوب متفاوت است. به‌طور کلی، آلمان دارای تابستان‌های گرم و زمستان‌های نسبتاً سرد است. در ادامه می‌خواهیم به بررسی مختصری در مورد آب و هوای آلمان بپردازیم. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به آلمان، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را ترجمه کنید. دارالترجمه آلمانی ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

 

آب و هوای آلمان در طول سال چگونه است؟

اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که آب و هوای آلمان در طول سال چگونه است؟ باید قبل از هر چیزی بدانید که آلمان دارای چهار فصل مجزا است. از این رو چگونگی آب و هوای آلمان غیر قابل پیش بینی است. این کشور در منطقه آب و هوایی معتدل با بادهای مرطوب غربی قرار گرفته است.

 آب و هوای آلمان در بهار

بهار در آلمان از ماه مارس شروع می‌شود و در ماه می تمام می‌شود. بعد از یک زمستان سرد در آلمان، می‌توانید انتظار داشته باشید که بهار گرمای مورد نیاز آلمان را با خود به همراه داشته باشد. متوسط دمای بهار در آلمان از ۱ درجه تا ۸ درجه متغیر است. بیشترین متغیر دمایی بین ۸ درجه تا ۱۹ درجه در ماه می است.

در واقع می‌توان گفت آب و هوای آلمان در بهار غیر قابل پیش‌بینی است. در عرض چند ساعت آسمان می‌تواند از آفتابی به بارانی تغییر کند. حتی ممکن است در اوایل بهار، برف یا تگرگ را تجربه کنید. پس اگر در فصل بهار به آلمان مسافرت می‌کنید بهتر است لباس گرم با خود به همراه داشته باشید.

 

آب و هوای آلمان در تابستان

تابستان در آلمان از ماه ژوئن شروع می‌شود و تا ماه آگوست ادامه می‌یابد. در سراسر آلمان، تابستان گرما و رطوبت را با خود به همراه دارد. همچنین یکی از مرطوب‌ترین زمان سال در آلمان، فصل تابستان است. کمترین دما در تابستان آلمان ۱۱ درجه و بیشترین دما ۲۲ درجه در ماه ژوئن و ۲۴ درجه در ماه آگوست است. در واقع، تابستان یکی از گران‌ترین فصل‌های سال برای مسافرت به آلمان است. چرا که هزینه هواپیما و هتل‌ها در این فصل افزایش می‌یابد.

اگر در تابستان به آلمان مسافرت می‌کنید بهتر است لباس‌های سبک با خودتان همراه ببرید. البته احتمال بارندگی هم وجود دارد، از این رو داشتن چتر نیز توصیه می‌شود.

 

آب و هوای آلمان در پاییز  

اگر هنوز به دنبال پاسخی برای این سوال هستید که آب و هوای آلمان در طول سال چگونه است، نوبت به معرفی آب و هوای آلمان در فصل پاییز می‌رسد. دمای پاییز در آلمان در مقایسه با تابستان سردتر است. البته در ماه‌های سپتامبر و اکتبر می‌توان روزهای گرم را تجربه کرد. اما در ماه نوامبر هوا خیلی زود سرد می‌شود. کمترین دما در ماه سپتامبر ۹ درجه است و در ماه نوامبر به ۱ درجه می‌رسد. روزهای بارانی و سرد در پاییر نرمال هستند. در اواسط پاییز، آلمان بسیار زیباتر می‌شود. اگر می‌خواهید از فرصت هتل‌ها و بلیط‌های ارزان هواپیما استفاده کنید، پاییز بهترین انتخاب است.

 

آب و هوای آلمان در زمستان

زمستان در آلمان از دسامبر شروع می‌شود و تا ماه فوریه ادامه می‌یابد. در زمستان سراسر آلمان سرد می‌شود. متوسط دما در ماه دسامبر در آلمان ۳- درجه و در ماه فوریه ۴- درجه است. اگر قرار باشد یک روز گرم را تجربه کنید، حداکثر دما در زمستان به ۵ درجه می‌رسد. زمستان یکی از ارزان‌ترین فصل‌های سال برای مسافرت به آلمان محسوب می‌شود. در این فصل می‌توانید هتل را با کمترین قیمت رزرو کنید و با کمترین قیمت بلیط هواپیما بخرید.

 

آب و هوای آلمان در مناطق مختلف

اگر به مهاجرت به آلمان فکر می‌کنید احتمالاً می‌خواهید بدانید که آب و هوای آلمان در طول سال چگونه است. به طور کل نمی‌توان گفت که شرایط آب و هوایی در سراسر آلمان به یک صورت است. در ادامه به آب و هوای مناطق مختلف در آلمان می‌پردازیم.

جنوب غربی آلمان

منطقه جنوب غربی آلمان دارای مطلوب‌ترین شرایط آب و هوایی است. گرم‌ترین شهرهای آلمان در این منطقه قرار گرفته‌اند.

شمال غربی

آب و هوای این منطقه متفاوت از مناطق دیگر آلمان است و شرایط آب و هوایی معتدل را در این ناحیه می‌توان احساس کرد. منطقه شمال غرب آلمان از مناطق پر جمعیت آلمان محسوب می‌شود.

 

شمال شرقی

این منطقه از آلمان، منطقه بسیار سردی است. البته دمای هوا در ساحل دریای بالتیک سردتر است.

جنوب شرقی

باواریا منطقه‌ای است که جنوب شرقی آلمان را تشکیل می‌دهد. بارش برف و آب و هوای نامساعد در ارتفاعات این منطقه در فصل زمستان افزایش چشمگیری دارد.

 

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا به این سوال که آب و هوای آلمان در طول سال چگونه است پاسخ دهیم و شما را با شرایط آب و هوایی آلمان آشنا کردیم. بهترین زمان برای رفتن به آلمان، ماه می یا اکتبر است. در این ماه‌ها هوا کمی گرم‌تر می‌شود و انجام فعالیت‌های بیرونی در آلمان راحت‌تر است. تغییر آب و هوا در آلمان بسیار سریع است و در یک روز بارانی هر لحظه امکان بارندگی وجود دارد.

 

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن