مهاجرت به آلمان

مهاجرت به فرانسه یا آلمان

فرانسه و آلمان به دلیل برخورداری از امکانات تحصیلی عالی، فرصت‌های شغلی مناسب، اقتصاد پویا و در مجموع شرایط مطلوب برای زندگی مقصد بسیاری از مهاجران محسوب می‌شوند. جالب می‌شود اگر بدانید این دو کشور در اروپای غربی با یکدیگر مرز مشترک نیز دارند. همچنین هر دو عضو پیمان شینگن بوده و برای مهاجرت به این کشورها باید ویزای شینگن داشته باشید. علی‌رغم تمام شباهت‌ها، آلمان و فرانسه تفاوت‌های بارزی با هم دارند. آگاهی به این تفاوت‌ها در انتخاب مقصد اصلی برای مهاجرت بسیار مفید است. در این مطلب به دنبال پاسخ به یک سوال مهم هستیم: مهاجرت به فرانسه یا آلمان، کدام یک برای زندگی بهتر است؟ لازم به ذکر است که شما برای سفر به کشور فرانسه، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را به زبان فرانسوی ترجمه کنید. دارالترجمه فرانسه ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی فارسی به فرانسه را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد. همچنین برای مهاجرت به کشور آلمان، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را به زبان آلمانی ترجمه کنید. دارالترجمه آلمانی ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی فارسی به آلمانی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

مقایسه فرانسه و آلمان در یک نگاه

 

  فرانسه (France) آلمان (Germany)
قاره اروپا (منطقه شینگن) اروپا (منطقه شینگن)
لقب شش‌ظلعی سرزمین شاعران و متفکران
پایتخت پاریس برلین
جمعیت ۶۷ میلیون ۸۳ میلیون
مساحت ۶۴۰ هزار کیلومتر مربع ۳۵۷ هزار کیلومتر مربع
واحد پول یورو یورو
زبان رسمی فرانسوی آلمانی

 

نکاتی که در انتخاب فرانسه یا آلمان برای مهاجرت باید بدانید

اگر دقت کنید، پاریس پایتخت فرانسه به شهر عشاق شهرت یافته است. این موضوع میل و علاقه‌ی مردم فرانسه به زیبایی، هنر و عشق را نشان می‌دهد. در واقع شور و هیجان در خیابان‌های فرانسه جریان دارد. این درحالی است که آلمان کشور شعر، فلسفه و منطق محسوب می‌شود. مردم این کشور در برخورد با دیگران حالت جدی‌تری داشته و چهره کشور کمی تا حدودی سرد است. منتهی این قضیه نمی‌تواند دلیل خوبی برای مهاجرت به فرانسه باشد. در این بخش می‌خواهیم برخی از پارامترهای مهم در زمان مهاجرت به این دو کشور را بررسی کنیم:

یادگیری زبان

هدف شما از مهاجرت به فرانسه یا آلمان چیست؟ چه قصد تحصیل داشته باشید، چه با هدف کار یا سرمایه گذاری وارد یکی از این کشورها شوید، جهت برقراری ارتباط با افراد جامعه باید به زبان آن کشور مسلط باشید. چرا که صرف یادگیری انگلیسی نمی‌تواند خیلی مفید باشد، خصوصا در کشوری مثل فرانسه. تجربیات نشان می‌دهد یادگیری آلمانی به مراتب از فرانسوی سخت‌تر است.

تراکم جمعیت

آلمان و فرانسه به ترتیب دومین و سومین کشورهای پرجمعیت اروپا (بعد از روسیه) محسوب می‌شوند. اگرچه فرانسه جمعیت کمتری نسبت به آلمان دارد، اما مساحت آن تقریبا دو برابر بیشتر است. بنابراین تراکم جمعیت در سرزمین ژرمن‌ها بسیار زیاد می‌باشد.

دین

اگرچه مسیحیت دین غالب در کشورهای اروپایی به شمار می‌رود، اما این به معنی در اقلیت بودن سایر ادیان نیست. درصد بالایی از مردم کشورهای آلمان و فرانسه، مسلمان یا حتی لاییک هستند. با این حال فرانسوی‌ها طبق قانونی حمایت از آزادی اندیشه و مذهب در سرزمین خود را تایید کرده‌اند.

نرخ بیکاری

چنانچه با هدف کار به مهاجرت فکر می‌کنید، کفه ترازو از میان فرانسه یا آلمان به سمت آلمان سنگینی می‌کند. با نگاهی به آمار می‌توان متوجه شد نرخ بیکاری در سرزمین شاعران و متفکران کمتر است. در سال ۲۰۲۲ نرخ بیکاری در آلمان تنها ۵ درصد بوده است، در حالی که مردم فرانسه با نرخ بیکاری ۷٫۳ درصد مواجه بوده‌اند.

هزینه‌های زندگی

اگر بخواهید در یکی از دو کشور آلمان و فرانسه زندگی کنید، می‌بایست هزینه‌هایی را برای گذران زندگی بپردازید. خوراک، پوشاک، حمل و نقل، اسکان و … در آلمان نسبت به فرانسه پایین‌تر است. البته ناگفته نماند هزینه زندگی در هر دو کشور نسبت به سایر نقاط جهان نسبتا بالا است.

آب و هوا

از لحاظ آب و هوایی آلمان و فرانسه وضعیت مشابهی با ایران خودمان دارند! البته با توجه به همسایگی آنها نباید خیلی هم از این قضیه متعجب بود. این دو کشور اروپایی با توجه به موقعیت جغرافیایی خود از آب و هوای معتدل و چهار فصل بهره می‌برند. با انتخاب هر کدام از این کشورها باید با تابستان‌های نسبتا گرم و زمستان‌هایی سرد دست و پنجه نرم کنید. هر چند تغییرات آب و هوایی در آلمان کمی شدیدتر است.

برخورد با افراد غیر بومی

مردم فرانسه نسبت به افراد مهاجر و غیر بومی حس خوبی نداشته و به سختی با آنها ارتباط برقرار می‌کنند. البته این به معنای ارتباط احساسی و قدرتمند آلمانی‌ها به مهاجرین نیست، با این وجود ژرمن‌ها به دلیل علاقه‌مندی به کار گروهی تعصبات فرانسوی‌ها نسبت به افراد غیربومی را ندارند.

 

فرانسه یا آلمان، بالاخره کدام کشور برای مهاجرت بهتر است؟

راستش را بخواهید در زمینه مهاجرت هیچ کشوری به کشور دیگر برتری محض ندارد. شما باید باتوجه به پارامترهایی که پیشتر به آن اشاره کردیم، مقصد خود را انتخاب کنید. در واقع مهمترین عامل در تعیین کشور مقصد دلیل مهاجرت فرد است. آیا برای کار سفر می‌کنید؟ یا به دنبال ادامه تحصیل در یک کشور خارجی هستید؟ شاید هم با هدف سرمایه گذاری به مهاجرت فکر می‌کنید. البته در کنار دلیل اصلی مهاجرت، فاکتورهایی نظیر شرایط فعلی، مهارت زبانی، تیپ شخصیتی و … نباید نادیده گرفته شوند.

مهاجرت به فرانسه یا آلمان ویژه علاقه مندان به تحصیل

در آلمان و فرانسه دانشگاه‌های بزرگی در سطح بین المللی وجود دارند. البته رشته‌های مهندسی، کاربردی، فلسفه، پزشکی و … در آلمان طرفداران بیشتری دارند. با این حال فرانسه نیز در زمینه خدمات آموزشی زبانزد است. از طرفی هر دو کشور اجازه کار در زمان تحصیل به دانشجویان بین المللی را می‌دهند. به این ترتیب انتخاب یکی از این دو کشور برای مهاجرت به سلیقه و البته رشته مدنظر شما جهت ادامه تحصیل بستگی خواهد داشت.

 

مهاجرت به فرانسه یا آلمان ویژه علاقه مندان به کار

بدون شک هر دو کشور جزو اقتصادهای برتر دنیا محسوب می‌شوند. همانطور که توضیح داده شد، نرخ بیکاری در این دو کشور پرجمعیت اروپایی بسیار پایین بوده و فرصت‌های شغلی بیشماری انتظار شما را می‌کشند. با این وجود ذکر یک نکته خالی از لطف نیست. فرانسوی‌ها بومی طلب هستند، به این معنی که در جذب نیروی کار تمرکز خود را روی جذب نیروهای محلی می‌گذارند. با این وجود مردم آلمان از استخدام نیروهای خارجی ماهر استقبال می‌کنند.

 

مهاجرت به فرانسه یا آلمان ویژه علاقه مندان به سرمایه گذاری

درهای هر دو کشور به روی سرمایه گذاران باز است. روشهای مختلفی پیش روی سرمایه گذاران وجود دارد و این موضوع انتخاب کشور مطلوب برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری را از فردی به فرد دیگر متغیر کرده است. با این حال بد نیست بدانید حداقل سرمایه‌ی لازم برای سرمایه گذاری در فرانسه چیزی حدود ۲۳۰۰۰ یورو می‌باشد، اما این رقم برای علاقه‌مندان به کشور آلمان ۳۵۰۰۰۰ یورو برآورد می‌شود.

 

سخن پایانی

اگر برای مهاجرت به فرانسه یا آلمان مردد هستید، نیازی به نگرانی نیست. کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید و شرایط خود را با ما در میان بگذارید. ما با توجه به شرایط شما بهترین مقصد را برایتان انتخاب می‌کنیم.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن