مهاجرت به آلمان

برای مهاجرت به آلمان از کجا شروع کنم؟

برای مهاجرت به آلمان از کجا شروع کنم؟ آلمان دارای یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان است. اگر نظام بهداشت، آموزش عالی و فرصت‌های شغلی رویای‌تان باشد، جای شک نیست که بخواهید این کشور را به عنوان مقصد مهاجرتی‌تان انتخاب کنید. اما مهاجرت به آلمان چندان هم راحت نیست و اینطور نیست که چمدان‌تان را ببندید و به آلمان سفر کنید. نکات مهمی وجود دارد که باید در مورد مهاجرت به این کشور و نحوه شروع آن بدانید. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به کشور آلمان، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را به زبان آلمانی ترجمه کنید. دارالترجمه آلمانی ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی فارسی به آلمانی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

برای مهاجرت به آلمان از کجا شروع کنم؟

در این مقاله می‌خواهیم به این سوال مهم پاسخ دهیم که برای مهاجرت به آلمان از کجا شروع کنم؟ البته باید گفت که آسان‌ترین روش برای مهاجرت به آلمان داشتن مهارت شغلی است. شما باید واجد شرایط شغل‌های مورد تقاضا در آلمان باشید و از طرف یک کارفرمای آلمانی شغلی برای شما پیشنهاد شده باشد و درخواست ویزای کاری کنید.

اگر شغل‌تان فریلنسری باشد قبل از دریافت ویزا باید ثابت کنید که در آلمان برای خدماتی که ارائه می‌کنید تقاضا وجود دارد. شغل‌هایی که بیشتر در آلمان مورد تقاضا هستند و از طریق این شغل‌ها می‌توانید به آلمان مهاجرت کنید عبارتند از:

کارشناسان با مدرک دانشگاهی یا معادل آن

کارشناس توسعه نرم‌افزار، علوم فنی کامپیوتر، مشاور کاربرد IT، وکیلان، تمامی پزشکان، متخصصین بیهوشی، عصب‌شناسان، روانپزشکان و روان‌ درمانگران

شغل‌های واجد شرایط

نصب کننده و نگهداری کابل، مراقبت از سالمندان، ساخت کانال و تونل، ساخت چاه

متخصصین  

مهندسی عمران، نظارت بر ساخت دیوار، عایق‌بندی، نجاری، جوشکاری و غیره، مربیان رانندگی.

 

مهاجرت به آلمان چقدر سخت است؟

اگر هنوز به این فکر می‌کنید که برای مهاجرت به آلمان از کجا شروع کنم، باید به این نکته هم توجه کنید که سختی مهاجرت افراد غیر اروپایی به آلمان، به ملیت، صنعتی که در آن مشغول به کار هستند و اینکه آیا می‌تواند به آلمانی صحبت کنند یا نه بستگی دارد. اگر بتوانید به آلمانی صحبت کنید تا حدودی کارتان را راحت کرده‌اید و با فرصت‌های شغلی بیشتری در آلمان مواجه خواهید شد. همچنین اگر یکی از شغل‌هایی که در بالا اشاره کردیم را داشته باشید مهاجرت‌تان به آلمان آسان‌تر نیز خواهد بود.

مراحل مهاجرت به آلمان برای شهرواندان غیر اروپایی

اگر شهروند غیر اروپایی هستید و این سوال را دارید که برای مهاجرت به آلمان از کجا شروع کنم؟ طبق مراحل زیر پیش بروید.

  1. ابتدا یک شغل در آلمان پیدا کنید و متقاضی آن شغل شوید. می‌توانید به‌صورت آنلاین از آژانس فدرال اشتغال آلمان شغلی یا پورتال EURES شغلی را پیدا کنید.
  2. وقتی شغلی را پیدا کردید، درخواست ویزای کاری و مجوز کار در آلمان را بگیرید.
  3. وقتی با کارفرمایی قرارداد بستید، باید برای بیمه سلامت ثبت‌نام کنید، چون بیمه برای همه شهروندان و ساکنان آلمانی اجباری است.
  4. در مرحله بعدی باید برای اقامت در آلمان دارای مجوز باشید. می‌توانید مجوز اقامت را از اداره مهاجرت آلمان دریافت کنید.
  5. وقتی مجوز اقامت را هم دریافت کردید، می‌توانید در آلمان شروع به کار کنید. بعد از گذشت پنج سال، واجد شرایط دریافت اقامت دائمی در آلمان خواهید بود.

آیا می‌توانم بدون داشتن شغل به آلمان مهاجرت کنم؟

ممکن است این سوال به ذهن‌تان خطور کند که اگر شغلی نداشته باشم باید برای مهاجرت به آلمان از کجا شروع کنم؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که اگر شهروند غیر اروپایی باشید، نمی‌توانید بدون داشتن شغل بیشتر از سه ماه در آلمان اقامت داشته باشید مگر آنکه در یکی از دانشگاه‌های آلمان مشغول به تحصیل باشید. با این وجود، می‌توانید برای ویزای جستجوی کار در آلمان تقاضا دهید که با داشتن این ویزا می‌توانید تا مدت شش ماه در آلمان اقامت داشته باشید. اگر بدون داشتن ویزای مناسب در آلمان بیشتر از  ۳ ماه اقامت داشته باشید، در صورت کشف آن به کشورتان دیپورت خواهید شد. در این صورت فرصت‌های آتی را برای مهاجرت به آلمان از دست می‌دهید. همچنین ممکن است جریمه شوید و یا با مجازات‌های قانونی دیگر روبه‌رو شوید.

تنها موردی که می‌توانید بدون داشتن شغل یا پیدا کردن شغل به آلمان مهاجرت کنید این است که با یک شهروند آلمانی که دارای اقامت دائمی در آلمان است ازدواج کنید.

کلام آخر

آلمان جزو پنجمین کشوری است که بیشترین افراد متقاضی برای مهاجرت به آن را از آن خود کرده است. این حجم از علاقه مهاجرت به آلمان به خاطر شرایط اقتصادی، نظام آموزشی و فرصت‌های شغلی عالی است. در این مقاله تلاش کردیم تا به این سوال شما پاسخ دهیم که برای مهاجرت به آلمان از کجا شروع کنم و در مورد نحوه مهاجرت به این کشور صحبت کردیم. در واقع، برای مهاجرت به آلمان باید دلیل معتبری داشته باشید که داشتن شغل، تحصیل و ازدواج از دلایل قانع‌کننده برای مهاجرت به این کشور محسوب می‌شوند.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن