مهاجرت به آلمان

شرایط و نحوه دریافت ویزای جستجوی کار آلمان

در این مقاله می‌خواهیم شرایط و نحوه دریافت ویزای جستجوی کار آلمان را توضیح دهیم. آلمان یکی از پرطرفدارترین کشورها برای پیدا کردن شغل در بین افراد مهاجر است، چرا که پر از فرصت‌های شغلی برای افراد ماهر و بااستعداد است. ویزای جستجوی کار یکی از مسیرهای مهاجرتی است که این امکان را برای اتباع کشورهای ثالث فراهم می‌کند تا برای پیدا کردن شغل در چهارچوب زمانی خاص وارد کشور آلمان شوند. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به آلمان، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را ترجمه کنید. دارالترجمه آلمانی ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

 

شرایط و نحوه دریافت ویزای جستجوی کار آلمان

چگونگی شراط و نحوه دریافت ویزای جستجوی کار آلمان از اهمیت زیادی برخوردار است و فرآیند تقاضای‌تان را راحت‌تر می‌کند.

 

ویزای جستجوی کار آلمان چیست؟

ویزای جستجوی کار آلمان نوعی ویزای کاری است که برای هر فردی که بخواهد در آلمان به دنبال کار بگردد، صادر می‌شود. اگر این ویزا را دریافت کنید، اجازه دارید به مدت چندین ماه (معمولاً شش ماه) در آلمان بمانید و شغلی را پیدا کنید. بعد از این مرحله باید برای مجوز کار و اقامت طولانی مدت در آلمان تقاضا دهید.

به این نکته توجه کنید که اگر قبلاً شغلی را پیدا کرده‌اید و دارای قرارداد معتبری هستید، نیازی به ویزای جستجوی کار ندارید. کافی است به‌طور مستقیم برای ویزای کاری تقاضا کنید.

 

آیا به تقاضا برای ویزای جستجوی کار نیاز دارم؟

اگر اهل کشورهایی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد نباشید، به ویزای جستجوی کار نیاز خواهید داشت.

  • کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس
  • استرالیا، نیوزلند، کره جنوبی، کانادا و ایالات متحده آمریکا- در صورتی که شهروند یکی از این کشورها باشید، باید قبل از اینکه بتوانید در آلمان کار کنید، مجوز کار را به دست آورده باشید.

 

شرایط ویزای جستجوی کار در آلمان

در این قسمت از معرفی شرایط و نحوه دریافت ویزای جستجوی کار آلمان به چند مورد از شرایط دریافت این ویزا اشاره می‌کنیم:

شما شهروند یکی از کشورهای اتباع ثالث هستید که برای ورود به آلمان نیاز به این ویزا دارید.

حداقل دارای ۵ سال سابقه کاری در حرفه مرتبط هستید.

دارای منابع مالی کافی برای ماندن در آلمان هستید.

مدرکی مبنی بر تکمیل تحصیلات دانشگاهی یا فنی‌وحرفه‌ای دارید.

 

مدارک لازم برای ویزای جستجوی کار

برای دریافت ویزای جستجوی کار به مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

  • فرم تقاضای ویزای جستجوی کار: یکی از اولین شرایط و و نحوه دریافت ویزای جستجوی کار آلمان این است که فرم تقاضای ویزای جستجوی کار را پر کرده و ارسال کنید.
  • پاسپورت معتبر + کپی: باید از معتبر بودن پاسپورت‌تان مطمئن باشید. پاسپورت‌تان باید بعد از ورود به آلمان حداقل سه ماه تمام اعتبار داشته باشد.
  • عکس هویتی: یکی از شرایط و نحوه دریافت ویزای جستجوی کار این است که عکس در اندازه پاسپورت را به سفارت یا کنسولگری آلمان تحویل دهید.
  • اثبات محل اقامت: باید در طول اقامت در آلمان ثابت کنید که محلی برای اقامت دارید مانند رزرواسیون هتل، قراردادهای مرتبط با اجاره منزل یا دعوت‌نامه از طرف دوستان یا خانواده‌تان.
  • اثبات تمکن مالی: باید ثابت کنید که در طول اقامت در آلمان می‌توانید هزینه‌های زندگی خودتان را پرداخت کنید. بر همین اساس باید یکی از مراحل زیر را انجام دهید:

 

اثبات حساب مسدود شده به نام خودتان با حداق مبلغ ۹۴۷ یورو که می‌تواند هزینه‌های زندگی‌تان را در هر ماه پوشش دهد.

ضمانت پرداخت هزینه‌ها: این ضمانت باید به صورت مکتوب توسط فردی که شما را به آلمان دعوت کرده است امضا شود. این ضمانت‌نامه تضمین می‌کند که همه هزینه‌های زندگی در آلمان برای شما فراهم است.

 

  • بیمه سلامت معتبر: برای دریافت ویزای جستجوی کار در آلمان باید دارای بیمه سلامت معتبر باشید که حداقل مبلغ بیمه ۳۰۰۰۰ یورو برای پوشش درمانی باشد.
  • اثبات مدارک تحصیلی: با ارائه مدارک دانشگاهی و مدارک آموزش فنی‌وحرفه‌ای و دیگر مدارک ثابت می‌کنید که واجد شرایط مشاغل مرتبط با رشته خودتان هستید.
  • ارسال رزومه: یک کپی از رزومه‌تان همراه با جزئیات مرتبط با اطلاعات شغلی‌تان باید ارسال کنید.
  • نامه انگیزشی: ارسال نامه انگیزشی یکی از شرایط دریافت ویزای جستجوی کار در آلمان که باید هدف‌تان از دریافت این ویزا را توضیح دهید.

نحوه تقاضای ویزای جستجوی کار

بعد از اینکه مدارک را آماده کردید، در ادامه شرایط و نحوه تقاضای ویزای جستجوی کار آلمان باید طبق مراحل زیر عمل کنید:

۱٫مطمئن شوید که آیا واجد شرایط هستید یا نه

قبل از اینکه ویزای جستجوی کار آلمان را درخواست کنید، باید مطمئن شوید که آیا واجد شرایط دریافت این ویزا هستید یا خیر. برای مثال، مدارک برخی از دانشگاه‌ها مورد تایید مقامات آلمانی نیستند و یا باید مطمئن شوید که از تجربه کاری کافی برخوردار هستید یا خیر.

 

  1. محل دفتر تقاضا را مشخص کنید

در این مرحله از شرایط و نحوه دریافت ویزای جستجوی کار آلمان باید محل دفتر ارسال تقاضا برای دریافت ویزا را بیابید. معمولاً تقاضا توسط سفارت یا کنسولگری آلمان ارسال می‌شود. بعد از اینکه دفتر سفارت یا کنسولگری را پیدا کردید، اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که بدون تعیین وقت قبلی نمی‌توانید تقاضایتان را ارسال کنید. ممکن است برای تعیین قرار ملاقات در سفارت یا کنسولگری چندین هفته منتظر بمانید.

 

  1. مدارک‌تان را آماده کنید

در حین زمانی که منتظر تعیین قرار ملاقات در سفارت هستید، باید مدارک‌تان را آماده کنید. باید مطمئن شوید که همه مدارک‌تان دقیق و مطابق با مدارک خواسته شده در سفارت باشد. برخی از این مدارک به زبان آلمانی ترجمه رسمی شوند.

 

  1. هزینه ویزا را پرداخت کنید

در این مرحله باید هزینه ویزای جستجوی کار را پرداخت کنید و به بقیه مدارک‌تان پیوست کنید. لطفاً به این نکته توجه داشته باشید که مدارک متقاضیانی که هزینه را پرداخت نکرده باشند بررسی نمی‌شود.

  1. تقاضایتان را ارسال کنید

در روزی که سفارت برایتان قرار ملاقات تعیین کرده است، می‌توانید تقاضایتان را در سفارت یا کنسولگری ارسال کنید. ممکن است از شما در مورد تقاضایتان مصاحبه شود.

 

ورود به آلمان با ویزای جستجوی کار  

بعد از اینکه ویزایتان را دریافت کردید، می‌توانید وارد کشور آلمان شوید و به دنبال شغل باشید. تا انتهای مدت اعتبار این ویزا فرصت دارید تا بتوانید برای ویزای کار آلمان تقاضا کنید. باید به این نکته هم توجه داشته باشید که هر زمان که وارد کشور آلمان شدید باید آدرس موقتی خودتان را در اداره ثبت محل خود ثبت کنید. علاوه بر این، باید اجازه اقامت موقتی در آلمان را هم دریافت کنید.

 

کلام آخر

در این مقاله شما را با شرایط و نحوه دریافت ویزای جستجوی کار آلمان آشنا کردیم. با این ویزا می‌توانید برای جستجوی کار وارد کشور آلمان شوید، اما نمی‌توانید آن را تمدید کنید. پس از ورود به آلمان می‌توانید این ویزا را به ویزای کاری تغییر دهید. همچنین تا شش ماه فرصت دارید تا در آلمان مشغول به کار شوید. لازم به ذکر است که هیچ گونه مهارت زبانی برای تقاضای این ویزا مورد نیاز نیست.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن