مهاجرت به ایتالیا

روش‌های یادگیری زبان ایتالیایی

توماس مان، نویسنده آلمانی، معتقد است ایتالیایی زیباترین زبان جهان است. بله، ایتالیایی از زبان‌های بسیار زیبا و شاعرانه‌ای است که در حال حاضر، ۲۳۴ میلیون نفر در سراسر جهان، به این زبان صحبت می‌کنند. پس اصلاً عجیب نیست اگر بگوییم ایتالیایی از پرطرفدارترین زبان‌ها برای یادگیری است. اگر شما هم دوست دارید یا نیاز دارید این زبان زیبا را یاد بگیرید، بهتر است راه و روش‌هایش را بشناسید. در این مطلب، هر آنچه باید در مورد روش‌های یادگیری زبان ایتالیایی بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با دالترجمه ایتالیایی ساترا همراه باشید.

آیا ایتالیایی آسان است؟

وقتی فکر یادگیری زبان ایتالیایی به ذهن‌تان خطور کند، اولین سوالی که به فکرتان می‌آید این است: آیا زبان ایتالیایی آسان است؟ می‌توانم آن را یاد بگیرم؟ پاسخ به این سوال بستگی به میزان علاقه و پشتکار شما دارد. یادگیری زبان ایتالیایی نیز، مثل هر زبان دیگری، دشواری‌ها و چالش‌های مختص به خودش را دارد و باید خودتان را برای آن آماده کنید. البته اگر به زبان انگلیسی تسلط نسبی داشته باشید، یادگیری زبان ایتالیایی به مراتب برای‌تان آسان‌تر خواهد شد.

یادگیری زبان ایتالیایی چقدر طول می‌کشد؟

برای یادگیری زبان ایتالیایی و رسیدن به تسلطی مطلوب، باید حداقل ۶۰۰ ساعت مطالعه کرده باشید. جالب است بدانید تسلط به زبان روسی دوبرابر این زمان طول می‌کشد. اگر به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید، این ساعت مطالعه کاهش خواهد یافت.

یادگیری قدم به قدم زبان ایتالیایی

برای یادگیری زبان ایتالیایی، کافی است روش‌های آن را بشناسید و قذم به قدم دنبال‌شان کنید. به مرور زمان، متوجه میزان پیشرفت‌تان خواهید شد. در حال حاضر تنوع ابزار و روش برای یادگیری زبان ایتالیایی آنقدر زیاد است که می‌توانید روش متناسب با روحیه خودتان را بیابید. در ادامه، از روش‌های یادگیری زبان ایتالیایی برای‌تان خواهیم گفت.

الفبای زبان ایتالیایی را یاد بگیرید

در قدم اول، باید حروف الفبای ایتالیایی و تلفظ صحیح آن‌ها را یاد بگیرید. اگر گام اول را درست بردارید و حروف ایتالیایی را درست یاد بگیرید، در ادامه مسیر نیز به مشکل نخواهید خورد و می‌توانید همه واژگان ایتالیایی را به درستی ادا کنید.

دستور زبان ایتالیایی را یاد بگیرید

در قدم بعدی، نوبت به دستور زبان ایتالیایی می‌رسد. برای تقویت مهارت‌های چهارگانه زبان ایتالیایی، باید گرامر ایتالیایی را کاملاً یاد بگیرید. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم، از همان ابتدا، دستور زبان را یاد بگیرید و پیش بروید.

از پکیج‌های آموزش زبان استفاده کنید

در حال حاضر، تعداد پکیج آموزش زبان ایتالیایی در بازار بسیار زیاد است. می‌توانید با کمی جستجو بهترین پکیج‌های آموزش زبان ایتالیایی را پیدا کنید و در مسیر یادگیری زبان ایتالیایی از آن‌ها بهره بگیرید. اگر به فکر یافتن بهترین روش یادگیری زبان ایتالیایی در منزل هستید، پکیج را به شما توصیه می‌کنیم.

از اپلیکیشن‌های آموزش زبان ایتالیایی استفاده کنید

با استفاده از اپلیکیشن آموزش زبان ایتالیایی، می‌توانید در اوقات مرده‌تان برای یادگیری زبان ایتالیایی استفاده کنید. در واقع، تلفن همراه همیشه با شما است و می‌توانید در همه جا، به محض اینکه بیکار شدید، اپلیکیشن را باز کنید و شروع به یادگیری کنید.

از واژگان ایتالیایی استفاده کنید

از همان ابتدای مسیر یادگیری زبان ایتالیایی، از واژگانی که یاد می‌‌گیرید استفاده کنید. به مرور زمان، متوجه پیشرفت مهارت گفتاری‌تان خواهید شد.

خودتان را در زبان ایتالیایی غرق کنید

اگر می‌خواهید زبان ایتالیایی را به سرعت یاد بگیرید، خودتان را در این زبان غرق کنید. اما منظور از غرق شدن در زبان ایتالیایی چیست؟

  • فیلم و سریال ایتالیایی بببنید.
  • پادکست ایتالیایی گوش دهید.
  • آهنگ ایتالیایی گوش دهید.
  • در فضای مجازی، با ایتالیایی زبان‌ها استفاده کنید.
  • اخبار را به زبان ایتالیایی بخوانید و گوش دهید.
  • دستور پخت غذاها را به زبان ایتالیایی بخوانید.

کتاب قصه ایتالیایی بخوانید

وقتی در ابتدا و حتی در اواسط مسیر یادگیری زبان ایتالیایی هستید، کتاب قصه ایتالیایی را جدی بگیرید. کتاب قصه‌های کودکان زبان ساده‌ای دارد و واژگان آن نیز بسیار کاربردی هستند. به همین دلیل، توصیه می‌کنیم از این کتاب‌ها استفاده کنید.

روی تلفظ‌تان کار کنید

تلفظ را جدی بگیرید. هر واژه جدیدی را که یاد می‌گیرید، چندین بار تلفظش را بررسی کنید و  آن را با خودتان تکرار کنید تا کاملاً مسلط شوید.

با صدای بلند بخوانید

کتاب‌های بلند را با صدای بلند بخوانید. با این کار، در ادای واژگان استاد خواهید شد و علاوه بر آن، مهارت گفتاری‌تان نیز تقویت خواهد شد.

 در محیط‌های مختلف مطالعه کنید

برای مطالعه زبان ایتالیایی، فقط به یک محیط اکتفا نکنید. ماندن در یک فضای مشخص باعث کاهش تمرکزتان می‌شود، خلاقیت‌تان را کاهش می‌دهد و به طور کلی، توان یادگیری‌تان را کاهش می‌دهد. بنابراین یک روز در کافه مطالعه کنید، روز دیگر در خانه و یک روز در کتابخانه!

برای سفر یا مهاجرت به ایتالیا، باید اسناد و مدارک‌تان را به دارالترجمه بیاورید و ترجمه رسمی کنید.

سخن آخر

تا به این‌جا، با روش‌های یادگیری زبان ایتالیایی آشنا شدید. بسته به شرایط‌تان و روحیه‌تان می‌توانید از ابزارها و روش‌های مختلف برای یادگیری زبان ایتالیایی آشنا شوید. اگر دوست داشته باشید می‌توانید به آموزشگاه زبان بروید و ایتالیایی یاد بگیرید، اگر هم خودآموزی را دوست دارید، می‌توانید از انواع کانال آموزش زبان ایتالیایی از صفر و همچنین  از سایت‌های یادگیری زبان ایتالیایی استفاده کنید. انتخاب با خودتان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن