مهاجرت به ایتالیا

چگونه وقت سفارت ایتالیا بگیریم؟

چگونه وقت سفارت ایتالیا بگیریم؟ اگر در مرحله دریافت ویزا باشید، احتمالاً می‌خواهید در مورد وقت گرفتن از سفارت ایتالیا اطلاعات کافی داشته باشید. به‌خاطر اینکه حجم درخواست‌های ویزای ایتالیا بسیار بالا است، می‌توان گفت گرفتن وقت از این سفارت کار دشواری است. با اینکه درگاه رزرو وقت کارگزاری سفارت ایتالیا ماهی ۴ بار باز می‌شود، با این حال در عرض چند دقیقه تمامی وقت‌ها تمام می‌شود. ممکن است مجبور شوید ماه‌ها منتظر بمانید. در این مقاله می‌خواهیم روش‌هایی را که می‌توانید از سفارت ایتالیا وقت بگیرید را به شما آموزش دهیم. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به ایتالیا، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را به زبان ایتالیایی ترجمه کنید. دارالترجمه ایتالیایی ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی فارسی به ایتالیایی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

 

چگونه وقت سفارت ایتالیا بگیریم؟

اما راه‌حل برای اینکه چگونه وقت سفارت ایتالیا بگیریم چیست؟ چه مدارکی مورد نیاز است؟ آیا باید آنلاین وقت بگیریم یا حضوری؟ به کدام سایت‌ها باید مراجعه کنیم؟ پاسخ همه اینها را در ادامه خواهید یافت.

سایت کنسولگری

یکی از اولین روش‌هایی که می‌توانید از سفارت ایتالیا وقت بگیرید، سایت نوبت‌دهی سفارت ایتالیا است. اما متاسفانه این سایت هفته‌ای یک بار باز می‌شود و وقت گرفتن از آن بسیار دشوار است، چون در عرض چند دقیقه تمام ظرفیت نوبت‌دهی آن تمام می‌شود. هر هفته دوباره باید منتظر بمانید تا سایت کنسولگری باز شود و بتوانید نوبت بگیرید.

 

سایت کارگزاری ویزامتریک

اگر به سایت کنسولگری سر زدید و نتوانستید وقت بگیرید، روش دوم مراجعه به سایت کارگزاری ویزامتریک است. از طریق این سایت به‌راحتی می‌توانید برای سفارت ایتالیا وقت بگیرید و ویزای ایتالیا را در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت کنید. در این سایت علاوه بر انکه می‌توانید برای سفارت ایتالیا وقت بگیرید، همچنین می‌توانید از خدمات اختصاصی و PRIME نیز بهره‌مند شوید.

نحوه وقت گرفتن از سایت ویزامتریک

برای این کار ابتدا باید مبلغ مورد درخواست را به حساب شرکت ویزامتریک واریز کنید. این مبلغ ممکن است متغیر باشد و به نوع ویزایتان بستگی دارد (توریستی، تحصیلی، کاری، تایید مدارک). بعد از یک روز کاری می‌توانید برای رزرو وقت سفارت ایتالیا اقدام کنید که این مرحله نیز به نوع روشی بستگی دارد که برای انتقال وجه از آن استفاده کرده‌اید.

در قسمت رزرو قرار ملاقات درگاه نوبت دهی ویزامتریک می‌توانید شماره کارت و تاریخ پرداخت مبلغ را وارد کنید. بعد از این مرحله باید اطلاعات شخصی‌تان را وارد کنید. پس از اینکه اطلاعات شخصی‌تان تایید شد، وقت سفارت ایتالیا برای شما رزرو می‌شود.

توصیه می‌شود مبلغ مورد درخواست را به صورت کارت به کارت وارد کنید تا روند گرفتن وقت سفارت ایتالیا سریع‌تر انجام شود.

 

وقت فوری، ویژه یا عادی؟

وقت فوری برای سفارت ایتالیا به‌خاطر حجم درخواست بالایی که دارد کمی مشکل است و در حال حاضر فعال نیست. شرایط رزرو عادی، ویژه (Premium)، اختصاصی و PRIME نیز برای گرفتن وقت سفارت ایتالیا امکان‌پذیر است. این نکته را باید بدانید که رزرو عادی هیچ تفاوتی با رزرو ویژه ندارد، فقط در نوبت‌دهی ویژه منتظر صف انتظار نخواهید بود. در هر دو نوبت، بررسی مدارک و تاریخ رزرو یکسان است.

 

مدارک لازم برای سفارت ایتالیا

بعد از اینکه از سفارت ایتالیا وقت گرفتید، باید مدارک لازم را آماده کنید. این مدارک را باید در روز مراجعه به سفارت با خود به همراه داشته باشید و جهت بررسی مدارک به مسئول تحویل دهید. هرگونه نقص و یا کمبود این مدارک می‌تواند باعث طولانی شدن پروسه اخذ ویزای ایتالیا شود و یا حتی ممکن است درخواست ویزای‌تان رد شود. بنابراین در آماده کردن این مدارک دقت کافی را داشته باشید.

مدارکی که باید برای سفارت ایتالیا آماده کنید عبارتند از:

  • تکمیل فرم درخواست ویزای ایتالیا
  • پاسپورت با اعتبار ۶ ماهه و داشتن حداقل دو صفحه خالی
  • ۲ قطعه عکس ۴*۳
  • پرینت نوبت‌دهی از سفارت ایتالیا
  • اصل و ترجمه رسمی مدارک تحصیلی و ترجمه رسمی کلیه مدارک شخصی
  • مدارکی که نشان دهند در ایتالیا ساکن هستید و یا رزرو بلیط هواپیما و همچنین واچر هتل
  • بیمه مسافرتی
  • مدارک وضعیت شغلی (برای متقاضیان ویزای کاری)

نکات مهم در ارائه مدارک

  • تمامی مدارکی که به سفارت ارائه می‌کنید باید به زبان انگلیسی و ایتالیایی ترجمه شده باشند.
  • بیمه مسافرتی باید با توجه به مدت اقامت و تاریخ ورود و خروج به کشور ایتالیا صادر شده باشد.
  • عکس‌ها باید دارای پس زمینه سفید رنگ و بدون روتوش باشند. همچنین باید کمتر از شش ماه از گرفتن عکس‌ها گذشته باشد.
  • اگر در روز قرار ملاقات به سفارت مراجعه نکنید، ایمیل و شماره تلفن‌تان به مدت ۶۰ روز مسدود خواهد شد. در این مدت نمی‌توانید از سفارت وقت بگیرید.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن