مهاجرت به ایتالیا

بهترین شهر ایتالیا برای مهاجرت کدام است؟

بهترین شهر ایتالیا برای زندگی کدام است؟ این سوالی است که بسیاری از کسانی که قصد مهاجرت به ایتالیا را دارند به‌دنبال پاسخی برای آن هستند. ایتالیا یکی از مشهورترین کشورهای اروپایی است که مقصد بسیاری از مهاجران محسوب می‌شود. اما ایتالیا تنها به خاطر زیبایی مناظری که دارد نظر همه را به خود جلب نمی‌کند، بلکه کیفیت زندگی در این کشور باعث شده است تا بسیاری از مردم دنیا این کشور را برای زندگی کردن انتخاب کنند. همچنین میزان جرم و جنایت نیز در این کشور بسیار پایین است. پس اگر ایتالیا را به‌عنوان کشور دلخواهتان برای مهاجرت انتخاب کرده‌اید و دنبال بهترین شهرهای آن می‌گردید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.  لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به ایتالیا، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را به زبان ایتالیایی ترجمه کنید. دارالترجمه ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی فارسی به ایتالیایی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

 

بهترین شهر ایتالیا برای زندگی کدام است؟

اگر به دنبال پاسخی برای این سوال هستید که بهترین شهر ایتالیا برای زندگی کدام است؟ قبل از انتخاب باید به معیارهایتان برای انتخاب بهترین شهرهای ایتالیا دقت کنید. چرا که هر شهر دارای ویژگی‌های مخصوص به خود است.

میلان

میلان شهر اقتصادی ایتالیا و همچنین پایتخت مد ایتالیا محسوب می‌شود. این شهر با اینکه مثل بقیه شهرهای بزرگ ایتالیایی از جمعیت زیادی برخودار است، اما می‌تواند سبک زندگی عالی را برای شهروندان فراهم کند. این شهر به خاطر امکانات فناوری و مالی که برای مردم فراهم می‌کند به بهترین شهر ایتالیا برای زندگی مشهور شده است. خبر خوب این است که اگر به زبان ایتالیایی تسلط کافی نداشته باشید، نگران نباشید. چون در اکثر شهرهای شمالی ایتالیا از جمله میلان مردم به زبان انگلیسی نیز صبحت می‌کنند.

 

بولونیا

واقعاً بهترین شهر ایتالیا برای زندگی کدام است؟ انتخاب از بین این همه شهر زیبا سخت است. اما چرا بولونیا؟ مردم این شهر به داشتن سواد بالا مشهور هستند. دانشگاه‌های این شهر نیز شناخته شده هستند. بولونیا در مقایسه با شهر میلان، شهر نسبتاً ارزانی است. شهر بولونیا دارای موقعیت جغرافیایی بسیار عالی است و با قطار کمتر از یک ساعت می‌توان به میلان و فلورانس رسید. بیشتر مردم ایتالیا برای تعطیلات آخر هفته این شهر را انتخاب می‌کنند، چون فاصله آن با دریا فقط یک ساعت است.

فلورانس

قرن‌ها است که شهر فلورانس به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شهرهای ایتالیا محسوب می‌شود. در زمان اروپای قرون وسطا این شهر به‌عنوان ثروتمندترین شهر شناخته شده بود. حتی امروزه نیز به‌عنوان یکی از مراکز گردشگری مهم و همچنین مرکز اقتصادی شناخته شده است. اگر عاشق هنر، فرهنگ و تاریخ هستید، این شهر بهترین شهری است که می‌توانید انتخاب کنید.

حدود ۱۴ درصد از ساکنان این شهر را مردم خارجی تشکیل می‌دهند. اقتصاد فلورانس باعث شده است تا گردشگران بسیاری به این شهر سفر کنند. این شهر برای اجاره خانه، شهر نسبتاً گرانی محسوب می‌شود. اما هزینه زندگی در این شهر نسبت به میلان کمتر است. امنیت این شهر نیز نسبت به میلان بیشتر است. البته چون مهم‌ترین درآمد این شهر مربوط به گردشگری است، بیشترین میزان جرم هم مربوط به آن است.

تورین

در ادامه بحث در مورد اینکه بهترین شهر ایتالیا برای زندگی کدام است نوبت به معرفی شهر تورین می‌رسد. تورین به‌عنوان سومین شهر اقتصادی ایتالیا شناخته شده است. اقتصاد تورین مربوط به صنعت خودرو و دفاتر شرکت‌هایی مانند فیات، مازراتی، آلفا رومئو است. این شهر در صنعت هوا و فضا نیز شکوفایی خود را نشان داده است. برای مثال، سه ایستگاه فضایی بین‌المللی در این شهر قرار گرفته است. صنعت نوآوری و فناوری در این شهر نیز در حال شکوفایی است، از این رو فرصت‌های شغلی بسیاری برای مردم این شهر فراهم خواهد شد.

رُم

همه جاده‌های ایتالیا به رُم ختم می‌شوند. رُم پایتخت سیاسی ایتالیا و یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای ایتالیا محسوب می‌شود. اگر به‌دنبال یکی از جالب‌ترین شهرهای تاریخ بشریت هستید  و شلوغی مدرن شما را اذیت نمی‌کند، باید گفت رُم بهترین شهر زندگی برای شما است. این شهر که نزدیک به ۳ میلیون نفر جمعیت دارد، سومین شهر بزرگ اروپا نیز محسوب می‌شود.

۱۰ درصد از جمعیت این شهر را افراد غیر ایتالیایی تشکیل می‌دهند. همچنین رم دانشگاه‌های برتر اروپا را در خود جای داده است و دانشجویان بین‌المللی بسیاری در آن مشغول به تحصیل هستند. در رم، خدمات بسیار گسترده‌ای به مردم ارائه می‌شود. با اینکه هزینه زندگی در این شهر کمی بالا است، اما در مقایسه با بسیاری از شهرهای بزرگ دیگر اروپا چندان زیاد هم نیست.

ورونا

اگر باز هم به دنبال پاسخی برای این سوال هستید که بهترین شهر ایتالیا برای زندگی کدام است، می‌خواهیم یکی از بهترین شهرهای ایتالیا را به شما معرفی کنیم. ورونا همان شهری که به شهر رومئو و ژولیئت معروف است. با این حال، برای انتخاب این شهر به‌عنوان محل زندگی نیازی به آشنایی با آثار شکسپیر ندارید، چرا که آثار تاریخی این شهر نظر هر کسی را به خودش جلب می‌کند. نماهای باستانی ورونا، میدان‌های قدیمی و کلیساهای قرون وسطایی در این شهر بسیار قابل توجه هستند. نرخ جرم و جنایت در این شهر بسیار پایین هست، از این رو اگر به‌دنبال شهر امنی می‌گردید، ورونا مخصوص شما است. همچنین هزینه زندگی در این شهر نسبت به شهرهای دیگر ایتالیا کمتر است.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن