مهاجرت به اسپانیا

اجاره خانه در اسپانیا

اگر برای تحصیل، کار یا هر دلیل دیگری به اسپانیا مهاجرت کرده‌اید، باید به فکر اجاره خانه در اسپانیا باشید. فرقی نمی‌کند وارد اسپانیا شده باشید یا خیر، به هر ترتیب، حتماً سوالات بسیار زیادی در مورد بازار مسکن در اسپانیا و نحوه اجاره خانه در این کشور در ذهن‌تان وجود دارد. چگونه خانه برای اجاره پیدا کنیم؟ اجاره خانه در اسپانیا چقدر است؟ آیا هزینه اجاره در شهرهای مختلف اسپانیا با یکدیگر فرق دارد؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد اجاره خانه در اسپانیا بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با دارالترجمه اسپانیایی ساترا همراه باشید.

هزینه اجاره خانه در اسپانیا چقدر است؟

هزینه مسکن در اسپانیا بسیار مقرون به صرفه است. در واقع، اگر بخواهید هزینه مسکن و اجاره خانه در اسپانیا را با هزینه مسکن در دیگر کشورهای اروپایی مقایسه کنید، به این نتیجه خواهید رسید که هزینه زندگی در این کشور بسیار مقرون به صرفه است. اما به هر حال، بخش مهمی از دستمزد ماهانه هر شخص به اجاره بها اختصاص پیدا می‌کند. از سال ۲۰۱۴، مبلغ اجاره بها در اسپانیا بیش از ۵۰% افزایش پیدا کرد.

در سال ۲۰۲۱، قانون جدیدی در اسپانیا تصویب شد و کمک شایانی به بازار مسکن در اسپانیا کرد. طبق قانون Ley por el Derecho a la Vivienda، دولت می‌تواند در هزینه مسکن و بازار دخالت کند. همچنین طبق این قانون، کسانی که خانه دارند و آن را برای مدت طولانی خالی گذاشته‌اند و اجاره نمی‌دهند باید جریمه بپردازند. بدین ترتیب، این قانون کمک شایانی به مستأجران در اسپانیا کرده است.

متقاضیان اجاره خانه در اسپانیا جوانان هستند. به علاوه، بسیاری از خانه‌ها در اسپانیا نیز به شکل آپارتمان هستند. برخی از آپارتمان‌ها نیز متعلق به یک خانواده یا فامیل است. در گذشته، اشخاص خودشان خانه‌ها را اجاره می‌دادند و مستأجر پیدا می‌کردند، اما چند سالی است که شرکت‌های تجاری وظیفه اجاره خانه در اسپانیا را به عهده گرفته‌اند.

اجاره و خرید خانه در اسپانیا

در قوانین کشور اسپانیا، محدودیتهای بسیاری برای مهاجرانی که قصد خرید خانه دارند وجود دارد. بسیاری از مهاجران ترجیح می‌دهند در این کشور خانه‌ای برای خودشن بخرند. مالیات مسکن در اسپانیا بسیار زیاد است، از این رو، خرید خانه به هیچ وجه یک سرمایه گذاری نیست.

اگر قرار است سال‌های متمادی را در کشور اسپانیا زندگی کنید، بهتر است به جای خرید خانه، خانه‌ای را اجاره کنید. وقتی خانه اجاره می‌کنید، دست‌تان برای تعییر محل زندگی‌تان باز است و شما می‌توانید خانه‌های مختلف را انتخاب کنید و در نهایت، بهترنی گزینه را برای زندگی انتخاب کنید.

محبوب ترین شهرهای اسپانیا برای اجاره خانه

در اسپانیا، یک سری از شهرهای در میان مهاجران بسیار محبوب هستند، چرا که کیفیت زندگی در آن‌ها بسیار بالا است. در ادامه، از بهترین شهرهای اسپانیا برای تحصیل برای‌تان خواهیم گفت.

اجاره خانه در مادرید

مادرید از بزرگ‌ترین شهرهای جهان و پایتخت اسپانیا است. هزینه اجاره بها در مادرید، در مقایسه با هزینه اجاره بها در دیگر شهرهای اسپانیا، بالاتر است. اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر مادرید ماهانه بین ۸۰۰ تا ۱۳۰۰ یورو است. اما هزینه اجاره یک آپارتمان سه خوابه در اطراف شهر اسپانیا ۶۰۰ تا ۱۰۰ یورو است. بنابراین بسته به بودجه‌تان می‌توانید مرکز یا حاشیه شهر را برای زندگی انتخاب کنید.

اجاره خانه در بارسلونا

هزینه اجاره خانه در اسپانیا، در مقایسه با دیگر شهرهای اسپانیا، گران‌تر است. با وجود این، هزینه مسکن در این خانه بسیار کمتر از هزینه اجاره خانه در بسیاری از شهرهای اروپایی است. برای مثال، هزینه اجاره خانه در آمستردام، در مقایسه با هزینه اجاره در بارسلونا، ۴۰% بیشتر است. برای اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر بارسلونا، باید ۸۰۰ تا ۱۲۲۰ یورو بپردازید و برای اجاره آپارتمان سه خوابه، باید ۱۳۰۰ تا ۲۳۲۵ یورو بپردازید.

اجاره خانه در والنسیا

والنسیا سومین شهر بزرگ اسپانیا است و هزینه اجاره خانه در آن، در مقایسه با هزینه اجاره در مادرید و اسپانیا، به مراتب کمتر است. هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در والنسیا ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو است و هزینه اجاره آپارتمان سه خوابه ۱۱۰۰ تا ۱۵۰۰ یورو است. اگر خانه‌ای در حاشیه شهر والنسیا اجاره کنید، اجاره بهای‌تان به مراتب کمتر خواهد شد.

چگونه در اسپانیا خانه اجاره کنیم؟

برای اجاره خانه در اسپانیا، باید به شرکت‌ها و آژانس‌های مخصوص این کار مراجعه کنید. از مشهورترین آژانس‌ها برای اجاره خانه در اسپانیا می‌توان به Engel & Volkers، Kyero، Lucas Fox و Lusa Realty اشاره کرد.

یک سری وبسایت‌ها و پورتال‌های آنلاین نیز برای این کار وجود دارد. از محبوب‌ترین پورتال‌های آنلاین برای اجاره خانه در اسپانیا می‌توان به Airbnb، Blueground، Homelike، Spotahome و thinkSPAIN اشاره کرد.

سخن آخر

تا به این‌جا، با شرایط اجاره خانه در اسپانیا آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید بهتر است مهاجران به جای خرید خانه در اسپانیا، به فکر اجاره خانه در این کشور باشند. مادرید، والسنیا و بارسلونا از محبوب‌ترین شهرهای اسپانیا برای اجاره خانه است. هزینه اجاره خانه در اسپانیا، در مقایسه با هزینه اجاره خانه در دیگر کشورهای اروپایی، کمتر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن