مهاجرت به اسپانیا

معایب و مشکلات زندگی در اسپانیا

براساس آمارهای موجود، نزدیک به شش میلیون نفر خارجی در سال ۲۰۲۰ در اسپانیا اقامت داشته‌اند که باتوجه به شرایط ناشی از شیوع کرونا و محدودیت‌های سفر به این کشور، این عدد بالاترین آمار درخصوص اقامت خارجی‌ها در تاریخ اسپانیا است. مهاجرت به این کشور با چالش‌های گوناگون حقوقی، حرفه‌ای و خانوادگی همراه است. در این مقاله می‌خواهیم مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی افرادی که می‌خواهند به اسپانیا مهاجرت کنند، بررسی نماییم.  لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به اسپانیا، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را به زبان اسپانیایی ترجمه کنید. دارالترجمه اسپانیایی ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی فارسی به اسپانیایی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

 

کدام شهرهای اسپانیا برای زندگی مناسب هستند؟

انتخاب محل زندگی بسیار مهم است و برای افراد اهمیت زیادی دارد. به‌طور کلی، چهار منطقۀ اسپانیا جذاب‌تر هستند:

  1. آندالوسیا: این منطقه سواحل شگفت‌انگیز، شهرهای باستانی و تاریخی، ایستگاه اسکی و همچنین مرتفع‌ترین قلۀ اسپانیا را در خود جای داده و منطقۀ امنی برای زندگی است.
  2. مادرید و بارسلونا: شهرهای مادرید و بارسلونا با امکانات فراوان و متعدد، می‌توانند گزینۀ خوبی برای افراد علاقه‌مند به زندگی در شهرهای بزرگ باشند.
  3. والنسیا: هزینۀ زندگی در این شهر نسبتاً ارزان است و زمستان‌های گرم‌تری نسبت به شهر بارسلونا دارد.
  4. اسپانیای سبز: منطقه‌ای از اسپانیا با کوه‌های فراوان، مناظر ساحلی و چمن‌زارهای سبز است و با زندگی در این منطقه، می‌توانید از زیبایی‌های مناطق باسک، کانتابریا، آستوریاس و گالیسیا نیز بهره‌مند شوید.

هزینه‌های زندگی در اسپانیا چقدر است؟

آگاهی پیدا کردن درخصوص هزینه‌های زندگی در اسپانیا ضروری و لازم است. هزینه‌های شما به سبک زندگی و محل سکونتتان بستگی دارد. باسک، مادرید و کاتالونیا گران‌ترین و اکسترمادورا، کاستیل و لئون ارزان‌ترین مناطق اسپانیا محسوب می‌شوند.

درخواست ویزا

اگر شهروند کشورهای عضو اتحادیۀ اروپا نباشید، برای مهاجرت به اسپانیا نیاز به درخواست ویزا دارید. اطلاعات بیشتر درخصوص ویزاهای کاری را می‌توانید در وب‌سایت « (SpainVisa)» کسب کنید.

مالیات پرداختی در اسپانیا

افرادی زیادی از نرخ بالای مالیات بر درآمد در اسپانیا واهمه دارند. تمامی افراد شاغل در اسپانیا، مشمول مالیات براساس منبع درآمد و محل اقامت هستند. اگر به‌مدت ۱۸۳ روز در سال در اسپانیا سکونت داشته باشید، به‌عنوان «مقیم مالیاتی» شناخته می‌شوید و باید مالیات بپردازید. البته برخی معافیت‌های مالیاتی ممکن است که برای مهاجران اعمال شود. پس ضروری است که با یک مشاور مالیاتی در این خصوص مشورت کنید. کارفرمایان نیز در این مورد می‌توانند به شما کمک نمایند و مسیر پیش‌روی شما را هموار کنند.

یادگیری زبان اسپانیایی

برخی فکر می‌کنند مهم‌ترین چالش پیش‌روی آن‌ها برای مهاجرت به اسپانیا، دریافت ویزا و نحوۀ مواجهه با مسئلۀ مالیات است. درحالی‌که تسلط بر زبان اسپانیایی اهمیت بسیار زیادی دارد. در مناطق زیادی از این کشور انگلیسی‌زبان‌ها سکونت دارند، اما اگر می‌خواهید بهتر با افراد این کشور ارتباط برقرار کنید، نیاز به یادگیری زبان اسپانیایی دارید. پس بهتر است این زبان را از پایه شروع کنید و پس از حضور در اسپانیا نیز مهارت‌های زبانی خود را توسعه دهید.

جمع‌بندی

از گرفتن ویزا تا چگونگی مواجهه با مالیات‌ها، چالش‌هایی هستند که شما در مسیر مهاجرت به اسپانیا با آن‌ها رودررو خواهید شد. در این راه، دارالترجمه ساترا می‌تواند به‌عنوان یک مشاور و راه‌بلد در کنار شما باشد و برای طی کردن مراحل این فرایند به شما کمک نماید.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن