مهاجرت به اسپانیا

مهاجرت دندانپزشکان به اسپانیا

یکی از مقاصد محبوب دندانپزشکان برای زندگی و کار کردن در اروپا که مزایا و فرصت‌های زیادی نیز دارد، کشور اسپانیا است. عواملی نظیر آب‌وهوای ملایم و سواحل زیبا، فرهنگ غنی و زیست شبانه، می‌توانند تجربه‌ای جذاب برای افراد باشند و آن‌ها را برای اقامت و کار کردن در این کشور ترغیب کنند.

اگر شما در فکر مهاجرت به اسپانیا هستید و تصمیم دارید تا از تمامی فرصت‌هایی که این کشور برای زندگی و کار کردن ارائه می‌دهد استفاده نمایید، بهتر است که این وبلاگ را دنبال نمایید. هدف این وبلاگ، ارائۀ اطلاعات و راهنمایی‌های لازم درخصوص فرایند مهاجرت به اسپانیا، دریافت مجوزها، یافتن شغل در آن‌جا و نیز آشنا ساختن شما با شیوۀ زندگی و فرهنگ اهالی آن کشور است. من می‌کوشم تا براساس تجربیات شخصی و دانش خود درزمینۀ مهاجرت و یافتن شغل در اسپانیا، نکات و راهنمایی‌های لازم را در اختیار شما قرار دهم.

قبل از این که به ادامه برسیم، برای مهاجرت شما نیاز به ترجمه رسمی اسناد و مدارک تان را دارید و برای این کار می توانید به دارالترجمه اسپانیایی ساترا اعتماد کنید و با خیال راحت مدارکتان را درسایت ثبت و ترجمه رسمی مدارک را دریافت کنید.

مزایای زندگی در اسپانیا

از مهم‌ترین دلایلی که افراد را به کار کردن در اسپانیا سوق می‌دهد، آب‌وهوا و اقلیم این کشور است که نسبت به سایر کشورهای شمالی اروپا، به‌مراتب ملایم‌تر است. در فصل زمستان، مناطق زیادی از اسپانیا برف، باران و یخ‌بندان را تجربه می‌کنند. بااین‌حال، باتوجه به این‌که اسپانیا اقلیم ملایمی دارد، شما می‌توانید از لذت دیدن آسمان آبی صاف و آفتاب گرم این کشور نیز بهره‌مند شوید.

سواحل

اغلب مشاغل آزاد این کشور، در مناطق ساحلی که محل رفت‌وآمد توریست‌ها است قرار دارند. این مناطق دارای سواحل شنی و بارها و رستوران‌های شبانه‌روزی مجهز و باامکانات هستند. این‌ها عواملی هستند که می‌توانند زمینه‌ساز یک زندگی آرامش‌بخش باشند.

سلامتی

ورزش کردن در طبیعت و فضاهای باز، یک مزیت مهم برای حفظ سلامتی و افزایش طول عمر شما است. علاوه‌بر انجام تمرینات ورزشی، یک رژیم غذایی سالم نیز می‌تواند به طول عمر شما بیفزاید.

فرهنگ

تجربۀ مهاجرت به اسپانیا، می‌توانید نگرش و دیدگاه‌های فرهنگی شما و خانواده‌تان را تغییر و گسترش دهد. شما و فرزندانتان در آن کشور زبان اسپانیایی را یاد می‌گیرید و ضمن آشنایی با افرادی از سایر کشورها، تفاوت‌های فرهنگی را نیز تجربه می‌کنید.

دسترسی

تنها با یک پرواز کوتاه می‌توانید از انگلستان، آلمان و فرانسه، به اسپانیا رفت‌وآمد داشته باشید و همین موضوع، اسپانیا را تبدیل به انتخابی مناسب برای یافتن شغل کرده است. شما با صرف دوونیم ساعت می‌توانید با یکی از پروازهای ارزان‌قیمت رایانیز یا ایزی‌جت، بین انگلستان و اسپانیا تردد کنید.

دوستانه

وقتی شما بتوانید با زبان اسپانیایی با اهالی این کشور ارتباط برقرار کنید، متوجه خوش‌برخوردی آن‌ها می‌شوید. با نگاهی به تعداد فیستا (جشنواره‌ها) و تعطیلاتی که این کشور دارد، می‌توانید به نگرش و علاقۀ مردم این کشور به لذت بردن از زندگی پی ببرید.

مهارت‌های لازم برای مهاجرت به عنوان دندانپزشک به اسپانیا:

مهاجرت به اسپانیا به‌عنوان دندانپزشک، نیازمند داشتن توانایی‌ها و مهارت‌های مختلفی است که در ادامه به برخی از مهم‌ترین موارد اشاره می‌کنیم:

  • مهارت‌های بالینی: برای ارائۀ خدمات درمانی رضایت‌بخش به بیماران خود، نیازمند مهارت‌های بالینی مناسبی هستید که شامل توانایی در انجام کارهای ساده‌ای نظیر تمیز و پر کردن دندان‌ها تا انجام درمان‌های پیچیده‌تر نظیر ایمپلنت و ارتودنسی می‌شود.
  • توانایی ارتباطی:شما نیازمند برقراری ارتباط با بیماران و همکاران خود هستید و به همین دلیل، ارتباطات برای دندانپزشکان بسیار مهم است که شامل توانایی در توضیح روش‌ها و گزینه‌های درمانی به بیماران و نیز همکاری مؤثر با کارشناسان بهداشتی می‌شود.
  • دقت در جزئیات: از آن‌جایی که کوچک‌ترین اشتباهات می‌توانند تأثیر جدی و گاه خطرناک بر سلامت دهانی بیمار داشته باشند، دندانپزشکی نیاز به دقت و توجه بسیار زیادی دارد. شما به‌عنوان دندانپزشک در اسپانیا، باید بیشترین دقت را در کار خود صرف کنید تا بهترین درمان ممکن را به بیمار خود ارائه نمایید.
  • توانایی حل مسئله: باتوجه به این‌که گاهی دندانپزشکان در این کشور با مشکلات و موضوعات چالش‌برانگیزی مواجه می‌شوند که باید توانایی حل مسئله داشته باشند، شما باید مهارت و توانایی تفکر انتقادی برای پیدا کردن راه‌حل‌های مفید و مؤثر به‌منظور درمان مشکلات دندانی را در خود تقویت کنید.
  • آگاهی فرهنگی: از آن‌جایی که اسپانیا کشوری متشکل از ملیت‌های گوناگون و دارای سرمایۀ فرهنگی غنی است، شما به‌عنوان یک دندانپزشک باید بتوانید ارتباط مؤثر با بیماران خود برقرار کنید. این مهم شامل موفقیت در ارتباط‌گیری با بیمارانی است که به زبان‌های غیراسپانیایی صحبت می‌کنند.

نحوه مهاجرت به عنوان دندانپزشک به اسپانیا

مراحل مختلفی برای دندانپزشکان علاقه‌مند به مهاجرت به اسپانیا وجود دارد.اگر شهروند اتحادیۀ اروپا باشید، روند مهاجرت به اسپانیا نسبتاً ساده است. اما در غیر این صورت، روند مهاجرت تاحدودی متفاوت است. در ادامه، به بررسی هردو مورد می‌پردازیم:

مرحلۀ ۱: بررسی الزامات: قبل از شروع فرایند مهاجرت به اسپانیا، بررسی و شناخت الزامات ضروری است. دندانپزشکان خارجی متقاضی کار در اسپانیا، باید قوانین سختی را رعایت کنند. برای فعالیت در این حیطه، شما یا باید شهروند اتحادیۀ اروپا باشید یا این‌که مجوز کار در اسپانیا را داشته باشید.

اخذ مدرک دانشگاهی معتبر از یک مؤسسه یا دانشگاه معتبر اسپانیایی: علاوه‌بر این، ضروری است که یک سازمان اسپانیایی، صلاحیت شما را تأیید و پس از آن به شما مجوز فعالیت در عرصۀ دندانپزشکی بدهد.

آشنایی با زبان اسپانیایی: قبل از اقدام به مهاجرت، باید آزمون‌های لازم برای تأیید توانایی شما در برقراری ارتباط به زبان اسپانیایی را باموفقیت گذرانده باشید یا در دوره‌های آموزشی زبان اسپانیایی شرکت کنید تا توانایی‌های زبانی خود را بهبود ببخشید.

مرحلۀ ۲: کسب صلاحیت‌های حرفه‌ای: پس از بررسی الزامات، باید کسب صلاحیت‌های حرفه‌ای و مدارک پزشکی مورد نیاز بررسی شود. محل اخذ مدرک دندانپزشکی، حائز اهمیت است. اگر مدرک خود را در خارج از حوزۀ اتحادیۀ اروپا دریافته کرده باشید، یک مقام اسپانیایی باید آن را بررسی و تضمین کند که معادل یک مدرک دندانپزشکی اسپانیایی است. شاید نیاز باشد تا شما برخی دوره‌های اضافی یا تکمیلی را برای برآورده کردن شرایط مورد نیاز فعالیت در کشور اسپانیا، بگذرانید. اگر مدرک دندانپزشکی خود را از یکی از کشورهای عضو اتحادیۀ اروپا دریافت کرده باشید، ممکن است شرایط لازم برای فعالیت در کشور اسپانیا را با همان مدرک داشته باشید. با این اوصاف، شما باید مجوز لازم را از مقام‌های اسپانیایی دریافت کنید.

مرحلۀ ۳: یادگیری زبان اسپانیایی: برای فعالیت در این کشور، باید به زبان اسپانیایی مسلط باشید و با حضور در کلاس‌های زبان اسپانیایی، می‌توانید مهارت‌های زبانی خود را بهبود و ارتقا دهید.

مرحلۀ ۴: درخواست ویزا: پس از کسب صلاحیت‌ها و توانایی‌های زبانی، می‌توانید برای مهاجرت به اسپانیا درخواست ویزا بدهید. ویزاهای گوناگونی باتوجه به شرایط و مدت زمان اقامت در این کشور، در دسترس است. شهروندان اتحادیۀ اروپا، نیازی به ویزای کاری ندارند. اما شهروندان ساکن در کشورهای غیر از اتحادیۀ اروپا، می‌توانند با مراجعه به سفارتخانه یا کنسولگری اسپانیا در کشور محل اقامت خود، درخواست ویزای کاری بدهند.

مرحلۀ ۵: یافتن شغل پس از ورود به اسپانیا: پس از ورود به اسپانیا به‌عنوان یک دندانپزشک، شما باید با ارتباط‌گیری با دیگر کارشناسان حوزۀ بهداشت و ارائۀ توانایی‌ها و تخصص‌های خود به کارفرمایان فعال در این حوزه، درخواست همکاری بدهید.

مرحلۀ ۶: دریافت اقامت پس از یافتن شغل: پس از یافتن شغل، می‌توانید با حضور در ادارات محلی، برای اقامت در این کشور و کسب شمارۀ شناسایی اسپانیایی اقدام نمایید.

درآمد دندانپزشکان در اسپانیا

برای آن دسته از دندانپزشکانی که قصد فعالیت در اسپانیا را دارند، میزان درآمد یک معیار مهم است. براساس آمارهای موجود، میانگین درآمد سالیانۀ یک دندانپزشک در اسپانیا، حدود ۷۸۹۴۰ یورو است که می‌تواند بسته به عوامل مختلفی همچون سابقۀ کار، موقعیت جغرافیایی، مهارت‌ها و جنسیت فرد، متغیر باشد.

سابقۀ کار در میزان درآمد دندانپزشکان اثرگذار است. دندانپزشکانی که سابقۀ کاری بین صفر تا پنج سال دارند، درآمدشان حدود ۵۰۰۴۰ یورو است، درحالی‌که دندانپزشکانی که سابقۀ کاری بیشتر از پانزده سال دارند، درآمدشان حدود ۹۸۹۴۰ یورو است.

علاوه‌بر سابقۀ کاری، موقعیت جغرافیایی نیز در میزان درآمد دندانپزشکان مؤثر است. آن‌هایی که در شهرهای بزرگی همچون مادرید و بارسلونا فعالیت دارند، معمولاً درآمد بیشتری نسبت به دندانپزشکانی که در شهرهای کوچکتر و روستاها فعالیت می‌کنند دارند. دندانپزشکانی که تخصص‌ها و مهارت‌های پیشرفته‌تر دارند و آن‌هایی که در زمینه‌هایی همچون زیبایی یا ایمپلنتولوژی تخصص دارند، میزان درآمد بیشتری نیز دارند.

علاوه‌بر موارد فوق، جنسیت نیز از عوامل تأثیرگذار در درآمد دندانپزشکان در این کشور است. باتوجه به آمارها، دندانپزشکان مرد تقریباً ۴ درصد بیشتر از دندانپزشکان زن بابت انجام همان کار دستمزد دریافت می‌کنند. اما باید این را درنظر داشته باشید که برای مقایسۀ حقوق دندانپزشکان مرد و زن، باید تمامی عوامل مذکور را مدنظر داشته باشید.

مهارت زبان برای دندانپزشکان خارجی در اسپانیا

دندانپزشکانی که می‌خواهند در اسپانیا کار کنند، برای این‌که بتوانند با بیماران و همکاران خوب به‌خوبی ارتباط برقرار نمایند، باید به‌طور کامل به زبان اسپانیایی مسلط باشند. لذا توصیه می‌شود که قبل از ورود به این کشور، بر زبان اسپانیایی مسلط شوید.

برای تسلط بر زبان اسپانیایی، می‌توانید از آزمون‌هایی مانند DELE (Diploma de Español como Lengua Extranjera) یا SIELE (Servicio Internacional de Evaluación de la Lengua Española) استفاده کنید. این آزمون‌ها، میزان تسلط افراد در چهار مهارت خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

علاوه‌بر این، ممکن است برخی از دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها از دندانپزشکان متقاضی مهاجرت، سطحی از تسلط زبانی را پیش از استخدام مطالبه کنند. لذا باید میزان مهارت زبانی مورد نیاز مؤسسه یا سازمان مدنظر خود را بررسی کرده و شروط لازم را محقق نمایید.

با تسلط بر زبان اسپانیایی، شما هم می‌توانید احترام خود به زبان و فرهنگ این کشور را نشان دهید و ارتباطات مؤثر و قوی با بیماران و همکاران خود داشته باشید و هم این‌که توانایی مطالعۀ آثار اسپانیایی را به‌دست آورید.

چگونه شغل دندانپزشکی در اسپانیا پیدا کنیم؟

اگر شما به‌عنوان یک دندانپزشک خارجی جویای کار در اسپانیا هستید، می‌توانید به روش‌های زیر فرصت‌های شغلی را پیدا کنید:

سایت های کاریابی آنلابن: برخی تابلوهای آگهی آنلاین نظیر LinkedIn، InfoJobs و Indeed فرصت‌های شغلی مرتبط با دندانپزشکی را تبلیغ می‌کنند. شما با ایجاد پروفایل در آن‌ها می‌توانید رزومۀ خود را ارسال کنید و آگهی‌های شغلی مرتبط را پیدا کنید.

شبکه‌سازی حرفه‌ای: در حرفۀ بهداشتی-درمانی، برقراری ارتباط حرفه‌ای برای کسب فرصت‌های شغلی بسیار مهم است. شما با حضور در رویدادها، سمینارها و جلسات حرفه‌ای می‌توانید با دندانپزشکان و کارشناسان این حوزه آشنا شوید. حضور در سازمان‌ها و باشگاه‌های حرفه‌ای نیز می‌تواند شبکۀ ارتباطی شما را توسعه دهد و شما را در جریان آخرین اخبار حوزۀ فعالیت خود قرار دهد.

تماس مستقیم: اگر بیمارستان دندانپزشکی یا کلینیک خاصی مدنظر شما است، می‌توانید دربارۀ مشاغل خالی آن‌ها کسب اطلاعات کنید. لذا بهتر است رزومۀ کامل و جامعی که بتواند سوابق و تجربیات کاری شما را ارائه دهد داشته باشید تا برای شغل مورد نظر خود درخواست دهید.

آژانس‌های استخدام: این آژانس‌ها که بین متقاضیان با موقعیت‌های شغلی موجود ارتباط برقرار می‌کنند، می‌توانند به شما در پیدا کردن فرصت‌های شغلی درزمینۀ دندانپزشکی کمک کنند. برخی آژانس‌های استخدام به‌طور خاص در حوزۀ بهداشت و درمان فعالیت می‌کنند و می‌توانند به شما در فرایند استخدام کمک نمایند.

روزنامه‌های: این روزنامه‌ها مشاغل خالی در حوزۀ دندانپزشکی را معرفی می‌کنند. شما می‌توانید در آگهی‌ها جستجو کنید یا به‌دنبال فرصت‌های شغلی آنلاین باشید.

سخن پایانی

در این مقاله مزایا و فرصت‌هایی را که اسپانیا برای زندگی و کار کردن در این کشور در اختیار مهاجران قرار می‌دهد، به‌طور جامع و کامل بررسی کردیم. همچنین فرایند و مراحل مورد نیاز برای مهاجرت، اخذ مجوزهای لازم و یافتن شغل در این کشور را شرح دادیم.

یکی از مقاصد محبوب برای زندگی و کار کردن در اروپا که مزایا و فرصت‌های زیادی نیز دارد، کشور اسپانیا است. عواملی نظیر آب‌وهوای ملایم و سواحل زیبا، فرهنگ غنی و زیست شبانه، می‌توانند تجربه‌ای جذاب برای افراد باشند. با مطالعۀ این وبلاگ، می‌توانید اطلاعات و راهنمایی‌های لازم درخصوص فرایند مهاجرت به اسپانیا و زندگی در این کشور را به‌دست آورید.

 

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن