مهاجرت به آلمان

۸ مرحله ثبت شرکت در آلمان

ثبت شرکت در آلمان یکی از روش‌های اخذ اقامت این کشور است. وقتی می‌خواهید شرکتی را در آلمان تأسیس و ثبت کنید، در قدم اول، باید آن را به عنوان یک کسب و کار ثبت کنید. اگر قرار است برنامه کسب و کارتان را تکمیل کنید، باید یک سری مراحل را طی کنید و پیش از هر چیزی، به Gewerbeamt مراجعه کنید. اما همه چیز به همین جا ختم نمی‌شود، بلکه باید مراحل دیگری را نیز طی کنید. برای ثبت شرکت در آلمان، باید یک سری شرایط را داشته باشید، قوانینی را بدانید و همچنین، مراحل این کار را بشناسید.  اما روال ثبت شرکت در آلمان چیست؟ چگونه کسب و کارمان را در کشور آلمان ثبت کنیم؟

در این مطلب، هر آنچه باید در مورد ثبت شرکت در آلمان بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با دارالترجمه آلمانی ساترا همراه باشید.

مراحل ثبت شرکت در کشور آلمان

ابتدا، به سراغ مراحل ثبت شرکت در کشور آلمان می‌رویم. برای ثبت شرکت در کشور آلمان، باید یک سری مراحل را طی کنید. در ادامه، از این مراحل برای‌تان گفته‌ایم.

یک. ساختار مناسبی را برای شرکت‌تان در آلمان انتخاب کنید

اولین قدم برای ثبت شرکت در کشور آلمان و ورود به بازار این کشور و انتخاب ساختار مناسب برای کسب و کار است. در همین قدم اول، با چندین گزینه رو به رو هستید، از این رو، باید  قوانین ثبت شرکت در آلمان را با دقت کامل مطالعه کنید و در نهایت، ساختار مناسب را برای شرکت‌تان انتخاب کنید. این قدم بخش تئوری داستان است.

دو. بیزنس پلن دقیقی را تدوین کنید

هنگام تأسیس شرکت در آلمان، مسیر فعالیت شرکت‌تان و هدف از تأسیس آن را به طور دقیق مشخص کنید. تدوین بیزنس پلن یا برنامه تجاری اهمیت بسیار زیادی دارد و می‌توان گفت برای شروع کسب و کار در کشور آلمان ضروری است. در بیزنس پلن‌تان، باید به موارد متعددی اشاره کنید، برای مثال:

  • اهداف کسب و کارتان را مشخص کنید.
  • بازار را تجزیه و تحلیل کنید.
  • پروژه مالی را شرح دهید.
  • از استراتژی پیشرفت‌تان نیز بنویسید.

یادتان باشد که در کشور آلمان، یک بیزنس پلن قوی فقط ابزار برنامه‌ریزی استراتژیک نیست، بلکه برای جذب سرمایه‌گذار و شریک نیز بسیار ضروری است. در واقع، سرمایه‌گذار با مطالعه بیزنس پلن شما، متوجه برنامه‌ها و ماهیت کسب و کارتان می‌شود و در نهایت، تصمیم می‌گیرد که آیا این کسب و کار ارزش سرمایه‌گذاری دارد یا خیر.

سه. نامی را برای شرکت‌تان در آلمان انتخاب کنید

نام مناسبی را برای شرکت‌تان در آلمان انتخاب کنید. اگر می‌خواهید نامی تکراری را انتخاب نکنید، سری به Handelsregister بزنید و ببینید که آیا شرکتی با نام مورد نظرتان ثبت شده است یا خیر!

چهار. یک حساب بانک برای شرکت‌تان افتتاح کنید

پیش از ثبت شرکت، باید یک حساب بانکی مختص به شرکت‌تان افتتاح کنید. برای افتتاح چنین حسابی، باید سرمایه‌تان حداقل ۲۵۰۰۰ یورو باشد.

پنج. قانون بازرگانی آلمان را بشناسید

قانون بازرگانی آلمان (Handelsgesetzbuch) را بشناسید تا بتوانید چارچوبی را برای فعالیت کسب و کارتان در آلمان مشخص کنید. این قانون را بشناسید و طبق آن پیش بروید.

شش. اکوسیستم کارآفرینی را در آلمان بشناسید

اکوسیستم کارآفرینی در آلمان سیستم‌های حمایتی بسیاری را در اختیارتان قرار می‌دهد، از جمله فرصت برای شبکه سازی و مراکز انکوباتور اشاره کرد. شناخت این اکوسستم نگرش ارزشمندی را به شما خواهد داد و علاوه بر آن، در شروع کسب و کار کمک‌تان خواهد کرد.

هفت. کارمندانی را استخدام کنید

طبق قوانین کشور آلمان، کارمندانی را برای شرکت‌تان استخدام کنید. باید با کارمندان‌تان قرارداد ببندید، طبق سیستم پرداخت دستمزد در آلمان پیش بروید، استانداردهای کار را بشناسید و رعایت‌شان کنید.

هشت. مالیات‌تان را بپردازید

وقتی کسب و کاری را در آلمان راه اندازی می‌کنید و شرکتی را به ثبت می‌رسانید، باید مالیات‌تان را به اداره مالیات بپردازید. میزان مالیات بستگی به اندازه شرکت، تعداد کارکنان‌تان، میزان درآمدتان و ساختار قانونی‌تان دارد.

مسئله مالیات در کشور آلمان بسیار مهم است، از این رو، بهتر است با یک وکیل یا مشاور مالیاتی صحبت کنید. در واقع، بهتر است یک مشاور مالیاتی را در کنار خودتان داشته باشید و از مشاوره‌هایش استفاده کنید.

ترجمه رسمی برای ثبت شرکت در آلمان

یکی از مراحل مهمی که برای ثبت شرکت در آلمان پیش روی‌تان قرار دارد ترجمه رسمی اسناد و مدارک به زبان آلمانی است. بنابراین باید اسناد و مدارک لازم را با خودتان به دارالترجمه ببرید و ترجمه کنید. در واقع، باید ترجمه رسمی آن‌ها را به نهاد یا سازمان مورد نظرتان ارائه دهید.

مزایای ثبت شرکت در آلمان

ثبت شرکت در آلمان مزایای متعددی دارد. در ادامه، از این مزایا برای‌تان گفته‌ایم.

  •  اقتصاد قدرتمند کشور آلمان
  • وجود بستری مناسب برای ایده‌پردازی
  •  امکان همکاری با بزرگ‌ترین شرکت‌ها در سراسر جهان
  • امکان دریافت حمایت مالی از سوی دولت آلمان

سخن آخر

ثبت شرکت در آلمان روندی ساختارمند است و برای موفقیت در آن، باید مراحل متعددی را طی کنید. برای موفقیت در این مسیر، بهتر است مشاوری را در کنار خودتان داشته باشید تا بتوانید مراحل ثبت شرکت در آلمان را به صورت قانونی و خیلی سریع پیش ببرید. ثبت شرکت در آلمان مزایای متعددی دارد، برای مثال، امکان فعالیت در کشوری با اقتصاد قدرتمند و برقراری ارتباط با بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا. با ثبت شرکت در آلمان، می‌تواتید از این مزایا برخوردار شوید، کافی است پیچدگی‌های مسیر را طی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن