مهاجرت به آلمان

درآمد یک پرستار در آلمان چقدر است؟

درآمد یک پرستار در آلمان چقدر است؟ حرفه پرستاری پر از فرصت‌ها، چالش‌ها و مزیت‌های فوق‌العاده‌ای است که بسیاری از کشورها از جمله آلمان ارزش زیادی به این حرفه قائل هستند. پرستاران نقش مهمی را در نظام مراقبت از سلامت بازی می‌کنند. در حرفه پرستاری هر چیزی در حیطه بیماران انجام می‌شود. درآمد پرستاران در آلمان توسط عوامل مختلفی مانند منطقه، تجربه کاری، ساعات کاری و صلاحیت تعیین می‌شود. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به آلمان، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را ترجمه کنید. دارالترجمه آلمانی ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

درآمد یک پرستار در آلمان چقدر است؟

در این مقاله می‌خواهیم به این نکته بپردازیم که درآمد یک پرستار در آلمان چقدر است؟ آیا در همه مناطق آلمان، پرستاران به یک اندازه حقوق دریافت می‌کنند؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به همه سوالات‌تان در این زمینه پاسخ دهیم.

درآمد پرستاران در مناطق مختلف آلمان

حقوق پرستاران در آلمان به‌وسیله منطقه‌ای که در آن کار می‌کنند تعیین می‌شود. ممکن است در برخی مناطق گسترش بیماری بیشتر باشد که در نتیجه تقاضا برای پرستاران و در نتیجه حقوق آنها افزایش می‌یابد. برای مثال، در باواریا در مقایسه با دیگر مناطق آلمان حقوق بیشتری به پرستاران پرداخت می‌شود. در جدول زیر متوسط درآمد پرستاران در مناطق مختلف آلمان ارائه شده است.

 

منطقه/شهر متوسط درآمد به یورو
برلین ۳۳۸۹۶ یورو
فرانکفورت ۳۰۰۰۰ یورو
هامبورگ ۲۹۳۸۸ یورو
فرانکفورت آم ماین ۳۰۰۰۰ یورو
اشتوتگارت ۳۸۰۰۰ یورو

 درآمد پرستاران باتجربه در آلمان

اگر می‌خواهید به‌عنوان پرستار به آلمان مهاجرت کنید باید قبل از هر چیزی بدانید که درآمد یک پرستار در آلمان چقدر است؟ متوسط درآمد سالانه یک پرستار در آلمان که کمتر از یک سال تجربه کاری دارد، ۳۰۲۵۷ یورو است. یک پرستار با تجربه ۱ الی ۴ ساله در آلمان به‌طور متوسط در سال ۳۲۷۴۸یورو درآمد دارد. پرستاران با تجربه ۵ الی ۹ ساله به‌طور متوسط در سال ۳۵۴۳۲ یورو حقوق دریافت می‌کنند. درآمد پرستاران با تجربه ۱۰ الی ۱۹ ساله به‌طور متوسط ۳۵۳۷۵ یورو در سال است.

هزینه‌های زندگی در آلمان بسیار زیاد نیست و با این مقدار درآمد سالانه هر پرستار به‌راحتی می‌تواند هزینه‌های زندگی خود در آلمان را پوشش دهد.

تفاوت درآمد پرستاران در آلمان بر اساس تحصیلات

به‌طور کل، درآمد هر شغل به وسیله سطح تحصیلات تعیین می‌شود. درآمد یک پرستار با مدرک لیسانس در آلمان به‌طور متوسط در هر ماه ۱۷۶۰ یورو است. متوسط درآمد یک پرستار با مدرک فوق لیسانس در آلمان ۳۴۰۰ یورو در ماه است. این امر نشان می‌دهد که سطح تحصیلات نقش مهمی را در تعیین درآمد پرستاران بازی می‌کند.

زمان کار پرستاران

اگر هنوز به دنبال پاسخی برای این سوال هستید که درآمد یک پرستار در آلمان چقدر است؟ باید بگوییم که میزان درآمد یک پرستار در آلمان به زمان و روز کاری او بستگی دارد. دولت آلمان تا حد امکان به امنیت شغلی پرستاران اهمیت زیادی قائل است. قطعاً پرستارانی که شیف شب بیشتری دارند درآمد بیشتری نیز دارند. پرستارانی که در روزهای تعطیل هم شیفت هستند ۵۰ رصد حقوق بیشتری دریافت می‌کنند. در کل، پرستاران با کار در روزها و ساعات غیر معمول تا ۱۹۰ درصد درآمد بیشتری دارند.

 

چگونه یک پرستار در آلمان می‌تواند درآمد خود را افزایش دهد؟

پرستاران در آلمان می‌توانند با به‌روزرسانی دانش خود در این صنعت یا با کامل کردن دوره‌های اضافی، میزان درآمد خود را افزایش دهند. برای مثال برخی از دوره‌های زیر برای پرستاران برگزار می‌شود که عبارتند از:

  • بیهوشی و مراقبت‌های ویژه
  • خدمات جراحی و آندوسکوپی
  • آنکولوژی
  • توانبخشی و مراقبت‌های طولانی مدت
  • بهداشت
  • نفرولوژی
  • مراقبت‌های روانپزشکی

 پرستاران در آلمان چند ساعت در روز کار می‌کنند؟

پرستاران در مقایسه با دیگر مشاغل، ساعات کاری انعطاف‌پذیرتری دارند، اما به‌طور متوسط هر پرستار در آلمان هر هفته ۳۸ تا ۴۰ ساعت کار می‌کند. اگر پرستاری شیف آخر هفته داشته باشد، در طول هفته آتی یک روز آزاد خواهد داشت. در اکثر موارد، پرستاران سه نوع شیفت کاری دارند: شیفت صبح، شیفت عصر و شیفت شب.

مالیات برای پرستاران در آلمان

در آلمان، پرستاران مانند همه مشاغل دیگر ملزم به پرداخت مالیات بر درآمد هستند. این مالیات‌ها از حقوق کارمندان کسر می‌شود و برای سیستم امنیتی کشور آلمان، نظام بهداشتی و دیگر خدمات عمومی صرف می‌شود.

نرخ مالیات بر درآمد در آلمان بر اساس درآمد کارمندان متغیر است. بالاترین نرخ درآمد ۴۲ درصد برای درآمد بالای ۶۰۷۵۰ یورو (برای افراد مجرد) و ۱۲۱۵۰۰ یورو برای افراد متاهل است.

حرف پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا در این مورد صحبت کنیم که حقوق یک پرستار در آلمان چقدر است. در واقع حقوق پرستاران در آلمان به نقش آنها، میزان تحصیلات و تجربه کاری‌شان بستگی دارد. همچنین منطقه‌ای که پرستاران در آن مشغول به کار هستند در میزان درآمد آنان تاثیرگذار است. به‌طور کل، پرستاران در آلمان می‌توانند انتظار داشته باشند که در مقایسه با کشورهای دیگر درآمد بالاتری داشته باشند. پرستاران در آلمان از شرایط کاری بهتر و امنیت شغلی بیشتر لذت می‌برند.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن