مهاجرت به آلمان

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به آلمان

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به آلمان یکی از اولین مواردی است که در مهاجرت باید به آن توجه کنید. اجازه دهید خیلی مستقیم برویم سراغ اصل مطلب: اگر بخواهید در آلمان تحصیل کنید، به ویزای تحصیلی نیاز خواهید داشت. بسیاری از افراد متقاضی در مورد فرآیند تقاضا برای دریافت ویزای تحصیلی و همچنین مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه‌ها بسیار نگران هستند. تعداد افرادی که دانشگاه‌های آلمان را برای تحصیل انتخاب می‌کنند هر ساله رو به افزایش است. اکثر این دانشجویان از کشورهایی وارد آلمان می‌شوند که نیاز به ویزای تحصیلی دارند که ایران یکی از این کشورها است. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به آلمان، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را ترجمه کنید. دارالترجمه آلمانی ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

 

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به آلمان به دانشگاهی بستگی دارد که انتخاب می‌کنید. اما همه دانشجویان برای تحصیل در آلمان نیاز به مجوز اقامت دارند تا بتوانند به مدت بیشتر از ۹۰ روز در آلمان اقامت داشته باشند.

 انواع ویزای تحصیلی آلمان

ویزای تحصیلی آلمان برای طیف وسیعی از سطوح و مقاطع تحصیلی صادر می‌شود. این سطوح و مقاطع عبارتند از مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، مدرک معادل و یا تحصیلات تکمیلی. ویزای تحصیلی آلمان سه نوع است که قبل از بحث در مورد مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به آلمان بهتر است با این نوع ویزاها آشنا شوید:

  1. ویزای تحصیلی آلمان

این نوع ویزا یک ویزای تحصیلی استاندارد برای دانشجویان بین‌المللی است که از دانشگاه‌های رسمی در آلمان پذیرش شده‌اند و آماده شروع تحصیل در رشته دانشگاهی در آلمان هستند.

  1. ویزای تقاضای تحصیل آلمان

اگر برای درخواست پذیرش در دانشگاه‌های آلمان باید به صورت حضوری در آلمان درخواست پذیرش دهید، به ویزای تقاضای تحصیل آلمان نیاز خواهید داشت. این ویزا اجازه تحصیل در آلمان را به شما نمی‌دهد، این ویزا تنها برای فرآیند تقاضای دانشگاه معتبر است.

  1. ویزای دوره زبان آلمانی

اگر می‌خواهید در دوره زبان آلمانی تحصیل کنید به این نوع ویزا نیاز خواهید داشت.

 

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی آلمان

مهم‌ترین مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به آلمان در پروسه دریافت ویزای تحصیلی عبارتند از:

مدارک تقاضای ویزا  

  • تکمیل و امضای فرم تقاضای ویزای ملی
  • پاسپورت معتبر
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهی ولادت
  • گواهی ازدواج (در صورت تقاضا)
  • گواهی تولد فرزند (در صورت تقاضا)
  • فتوکپی عناوین اقامت قبلی آلمان (در صورت تقاضا).
  • اثبات منابع مالی
  • اثبات پذیرش از دانشگاه

 

نحوه تقاضا برای ویزای تحصیلی آلمان

فرآیند تقاضای ویزای تحصیلی آلمان می‌تواند برای بسیاری از دانشجویان بین‌المللی سردرگم‌کننده باشد. فرآیند تقاضای ویزای تحصیلی آلمان برای هر کشوری متفاوت است، اما مراحل اصلی برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان عبارتند از:

  1. به نزدیک‌ترین سفارت یا کنسولگری آلمان مراجعه کنید

می‌توانید آدرس کنسولگری یا سفارت آلمان را از طریق جستجوی گوگل پیدا کنید. همه سفارت‌ها و کنسولگری‌های آلمان در دیگر کشورها دارای وب‌سایت رسمی هستند که آدرس و اطلاعات تماس را به راحتی می‌توانید پیدا کنید.

  1. بررسی مدارک مورد نیاز

وقتی وب‌سایت سفارت آلمان را پیدا کردید، به بخش ویزای تحصیلی مراجعه کنید تا همه مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به آلمان را مشاهده کنید. مطمئن شوید که همه اطلاعات ارائه شده را قبل از قرار ملاقات برای درخواست ویزا را برآورده کرده باشید.

  1. تعیین وقت ویزا

وقتی آماده باشید، باید با دنبال کردن مراحل توضیح داده شده در وب‌سایت رسمی سفارت آلمان در کشور خودتان، وقت ویزا را تعیین کنید. زمان‌بندی تعیین وقت ویزا خیلی مهم است. در برخی مواقع، مصاحبه از همه دانشجویان متقاضی ویزای تحصیلی ممکن است زمان‌بر باشد. بنابراین باید تا می‌توانید هر چه سریع‌تر اقدام کنید.

  1. آماده کردن مدارک مورد نیاز

وقتی قرار ملاقات با سفارت تایید شد، باید همه مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به آلمان را آماده کنید و مطمئن شوید که چیزی را از قلم نینداخته‌اید.

  1. مصاحبه ویزا

در این مرحله باید هزینه تقاضای ویزا (۶ هزار تا ۷۵۰۰ یورو) را پرداخت کنید. اگر ویزای شما رد شود این هزینه غیر قابل برگشت است. بعد از مصاحبه، پاسخ رسمی از تایید یا رد مصاحبه دریافت خواهید کرد.

 

مدارک لازم برای اجازه اقامت برای تحصیل در آلمان

در ادامه وضیح در مورد مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به آلمان باید به مدارکی اشاره کنیم که برای دریافت اجازه اقامت تحصیلی در آلمان به آنها نیاز دارید:

  • تکمیل فرم تقاضا برای اجازه اقامت
  • پاسپورت و کارت ملی
  • مدارکی که نشان دهند در آلمان یک آدرس دائمی دارید
  • تایید ثبت‌نام در دانشگاه
  • قراداد اجاره خانه
  • نامه‌ای از صاحبخانه که آدرس دائمی شما را تایید می‌کند
  • عکس پاسپورتی
  • اثبات معیشت مالی
  • اثبات پذیرش در دانشگاه
  • پرداخت هزینه تقاضا

 کلام آخر

در این مقاله در مورد مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به آلمان با شما صحبت کردیم. همچنین روش تقاضا برای ویزای تحصیلی  را توضیح دادیم. روش تقاضای ویزای تحصیلی آلمان برای هر کشوری متفاوت است. برای همین بهتر است به وب‌سایت رسمی سفارت یا کنسولگری آلمان مراجعه کنید و همه شرایط را مطلع شوید. ممکن است مدارکی که در این مقاله اشاره کردیم از کشوری به کشور دیگر متفاوت باشد.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن