مهاجرت به آلمان

دانشگاه‌های انگلیسی زبان آلمان

وقتی اسم تحصیل به آلمان به میان می‌آید، اولین چیزی که در ذهن‌مان تداعی می‌شود زبان دشوار آلمانی است. می‌دانیم که یکی از لازمه‌های مهاجرت به آلمان یادگیری زبان آلمانی است، اما در این بین، یک سری دانشگاه‌های انگلیسی زبان نیز در آلمان وجود دارد که کار را برای دوستداران تحصیل در آلمان راحت کرده‌اند. اما بهترین دانشگاه‌های انگلیسی زبان آلمان کدام‌اند؟ شرایط تحصیل در دانشگاه‌های انگلیسی زبان چیست؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد دانشگاه‌های انگلیسی زبان آلمان بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با دارالترجمه آلمانی ساترا همراه باشید.

آیا تحصیل انگلیسی در آلمان رایگان است؟

تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان رایگان است. تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آلمان برای همه دانشجویان اروپایی و غیراروپایی رایگان است. اگر شما نیز قصد تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آلمان را دارید، می‌توانید به زبان انگلیسی نیز تحصیل کنید.  جالب است بدانید که بهترین دانشگاه‌های آلمان رایگان هستند.

برای تحصیل در دانشگاه‌های آلمان، باید در هر ترم، مبلغی به طور میانگین ۲۰۰ تا ۳۰۰ یورو بپردازید. اسم این مبلغ Semesterbeitrag ااست و در ازای هزینه‌های اجرایی، سرویس‌های اجتماعی و بلیط وسایل حمل و نقل عمومی پرداخت می‌شود.

بهترین دانشگاه‌های انگلیسی زبان آلمان

در کشور آلمان، بیش از دویست دانشگاه برنامه‌های آموزشی به زبان انگلیسی ارائه می‎‌دهند. برخی از این دانشگاه‌ها محبوبیت خاصی در میان دانشجویان بین‌المللی دارند. معمولاً دانشجویان بین‌المللی ترجیح می‌دهند در دانشگاه‌های واقع در شهرهای بزرگ تحصیل کنند. البته دانشگاه‌های برتر آلمان نیز در همین شهرهای بزرگ قرار دارند. در ادامه، از بهترین دانشگاه‌های انگلیسی زبان آلمان برای‌تان خواهیم گفت.

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیانز مونیخ (Ludwig Maximilian University of Munich)

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیانز مونیخ (Ludwig Maximilian University of Munich) یا به اختصار LMU در قلب شهر مونیخ قرار دارد و از حیث تعداد دانشجو، دومین دانشگاه بزرگ در آلمان است. این دانشگاه در سال ۱۴۷۲ میلادی تأسیس شد و یکی از بزرگترین مجموعه‌های پزشکی اروپا است و ۴۶ کلینیک، نهاد و دپارتمان در خود دارد. به علاوه، ۴۶ مرکز بینارشته‌ای نیز در این شاخه‌های مختلف پزشکی در این دانشگاه وجود دارد.

دانشگاه فنی مونیخ (Technical University of Munich)

دانشگاه فنی مونیخ (Technical University of Munich) یا به اختصار TUM از دانشگاه‌های پژوهشی در آلمان است و پردیس‌هایی در مونیه، هایلبرون و سنگاپور دارد. دانشگاه فنی مونیخ عضو TU9 است و از سال ۲۰۰۶ تا به امروز نیز، در دسته بهترین دانشگاه‌های آلمان قرار گرفته است. در این دانشگاه، بیش از ۶۰ دوره انگلیسی‌زبان برگزار می‌شود. جالب است بدانید که ۲۰% از جمعیت این دانشگاه را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند.

دانشگاه هومبولت برلین (Humboldt University of Berlin)

دانشگاه هومبولت برلین (Humboldt University of Berlin) یا به اختصار HU در سال ۱۸۰۶ در آلمان تأسیس شد. دانشگاه هومبولت قدیمی‌ترین دانشگاه برلین است و تا سال ۱۹۴۹، Friedrich-Wilhelms-Universität نام داشت. اشخاص برجسته‌ای از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شدند. از مشهورترین آن‌ها می‌توان به ماکس وبر، فردریش انگلس، ماکس پلانک، آلبرت انیشتین و ۵۵ برنده جایزه نوبل اشاره کرد. دانشگاه هومبولت برلین از بهترین دانشگاه‌ها در سطح اروپا است.

دانشگاه فرای برلین (Freie Universität Berlin)

دانشگاه فرای برلین (Freie Universität Berlin) از دانشگاه‌های جدید آلمان است که در ابتدای جنگ سرد، یعنی سال ۱۹۴۸، تأسس شد. این دانشگاه، خیلی زود، تبدیل به یکی از بهترین دانشگاه‌های آلمان و اروپا شد. از سال ۲۰۰۷، این دانشگاه جزو دانشگاه‌های برتر قرار گرفت. این دانشگاه با دیگر دانشگاه‌های برتر در سراسر جهان همکاری دارد. برای مثال، دانشگاه یو سی برکلی، دانشگاه آکسفورد و دانشگاه پکن جزو این دانشگاه‌ها هستند.

دانشگاه فنی برلین (Technical University of Berlin)

دانشگاه فنی برلین (Technical University of Berlin) یا به اختصار TU از بزرگترین دانشگاه‎‌های فنی آلمان است. در این دانشگاه، برنامه‌های مختلف آموزشی در حوزه‌های مهندسی، علوم طبیعی و حتی علوم انسانی برگزار می‌شود. در این دانشگاه مراکزی مانند مرکز پژوهش روی یهودستیزی (Center for Research on Antisemitism) و مرکز مطالعات جنسیتی (Center of Gender Studies) وجود دارد. دانشگاه TU برلین عضو TU9 است.

پردیس دانشگاه های خارجی انگلیسی زبان در آلمان

برخی از دانشگاه‌های خارجی در آلمان پردیس دارند و دوره‌هایی را نیز به زبان انگلیسی برگزار می‌کنند. در ادامه، از این دانشگاه‌ها برای‌تان خواهیم گفت.

دانشگاه آردن (Arden University)

دانشگاه آردن از دانشگاه‌های خصوصی انگلستان است که پردیسی نیز در شهر برلین دارد. در پردیس این دانشگاه، دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی برگزار می‌شوند. در این دانشگاه، رشته‌های مختلفی وجود دارد، از تحلیل داده‌ها گرفته تا مالی و روانشناسی.

دانشگاه لنسستر لایپزیگ (Lancaster University Leipzig)

دانشگاه لنستر نیز از بهترین دانشگاه‌های انگلستان است که پردیسی نیز در کشور آلمان دارد. در سال ۲۰۲۰، این پردیس شروع به کار کرد و تا به امروز، پذیرای دانشجویان آلمانی و دانشجویان بین‌المللی متعددی بوده است.

برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان و تحصیل در هر کدام از دانشگاه‌های بالا، باید اسناد و مدارک لازم را به دارالترجمه ببرید و به زبان آلمانی ترجمه رسمی کنید.

سخن آخر

تا به اینجا، با بهترین دانشگاه های انگلیسی زبان آلمان آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، در بهترین دانشگاه‌های آلمان نیز دوره‌های انگلیسی برگزار می‌شود. برای تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان، لزوما نباید شهریه‌ای را پرداخت کنید. با تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آلمان، می‌توانید به صورت رایگان تحصیل کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن