مهاجرت

مشاغل مورد نیاز برای مهاجرت به ترکیه

برای اینکه بتوانید در یکی از مشاغل مورد نیاز برای مهاجرت به ترکیه مشغول به کار شوید باید دارای مجوز کار باشید تا بتوانید به‌صورت قانونی در ترکیه کار کنید. تقاضای مجوز کار توسط فرد متقاضی برای کار انجام می‌شود. از این رو باید ابتدا شغل مورد نظرتان را در ترکیه پیدا کنید و دارای قرارداد کاری با یک کارفرمای ترکیه‌ای باشید تا بتوانید در ترکیه مشغول به کار شوید. بنابراین، مهم‌ترین مرحله برای اشتغال در ترکیه، داشتن یک شغل در یک شرکت ترکیه‌ای است. برای اینکه بتوانید شانس پیدا کردن شغل در ترکیه را افزایش دهید، بهتر است به ترکیه بروید و به‌صورت رو در رو با کارفرمایان ترکی مصاحبه کنید.  لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به ترکیه، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را ترجمه کنید. دارالترجمه ترکی ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

 

مشاغل مورد نیاز برای مهاجرت به ترکیه

زندگی و کار کردن در یک کشور دیگر می‌تواند تجربه خوبی برای شما باشد. برخی از مشاغل مورد نیاز برای مهاجرت به ترکیه عبارتند از:

 آموزش زبان انگلیسی

صدها موسسه زبان انگلیسی در سراسر ترکیه به دنبال استخدام معلمان زبان انگلیسی هستند. برای تدریس زبان انگلیسی در ترکیه نیاز به مدرک تافل یا آیلتس دارید. برای اینکه این مدارک را داشته باشید حداقل باید ۱۰۰ ساعت به صورت حرفه‌ای به زبان انگلیسی آموزش دیده باشید. به طور معمول در ترکیه، موسسات خصوصی زبان انگلیسی بیشتر در شهرهای استانبول، ازمیر یا آنکارا قرار دارند. با جستجو در گوگل می‌توانید موسساتی که نیاز به معلم زبان انگلیسی را دارند بیابید.

 

شرکت خدمات مسافرتی

اکثر شرکت‌های بین‌المللی خدمات مسافرتی در تابستان به افرادی برای ارائه خدمات مسافرتی از جمله پذیرش بلیط هواپیما و رزرو هتل نیاز دارند. اگر بتوانید شغلی در شرکت‌های خدمات مسافرتی پیدا کنید به احتمال زیاد خوابگاه نیز به شما تعلق خواهد گرفت و این کمک بزرگی برای مهاجران محسوب می‌شود. یکی از نقاط ضعف کار کردن در یک شرکت خدمات مسافرتی، افزایش ساعات خدمات است. همچنین امکان استقرار در یک مکان در این نوع شغل کمی سخت است. اما ممکن است با کار کردن در شرکت‌های مسافرتی فرصت بازدید از تمام مکان‌های گردشگری ترکیه را داشته باشید.

 

پرستاری در منزل

اگر واجد شرایط مراقبت از کودک هستید و سوء پیشنه ندارید، می‌توانید به عنوان پرستار کودک در ترکیه مشغول به کار شوید. اکثر افرادی که به دنبال استخدام پرستار کودک در منزل هستند در شهرهای بزرگ ترکیه از جمله استانبول زندگی می‌کنند. متوسط حقوق پرستار کودک در منزل ۴۰۰ دلار در ماه است. به‌طور معمول در این شغل یک روز در هفته اجازه مرخصی دارید و در خانه آنها نیز زندگی خواهید کرد. از این رو با داشتن این شغل نیازی به اجاره خانه نخواهید داشت. از این فرصت می‌توانید برای یادگیری زبان ترکی استفاده کنید تا در آینده شغل بهتری به دست آورید. البته ممکن است خانواده‌های ایرانی را هم پیدا کنید که به دنبال استخدام پرستار کودک در منزل هستند.

 

فریلنسری

فریلنسری را به عنوان یکی از مشاغل مورد نیاز در ترکیه در نظر گرفته‌ایم، چرا که این شغل یکی از شغل‌های مادام‌العمر در سراسر جهان نیز محسوب می‌شود. محبوبیت این شغل همچنان رو به افزایش است و به خاطر انعطاف‌پذیری که دارد بسیاری از افراد به آن رو می‌آورند. اگر یک لپ‌تاپ داشته باشید و به اینترنت دسترسی داشته باشید، می‌توانید از طریق وبلاگ‌نویسی، مدیریت رسانه اجتماعی، تولید محتوا، طراحی وب و فناوری در وب‌سایت‌هایی مانند upwork.com کسب درآمد کنید. این کار نوعی دستیار مجازی محسوب می‌شود. با این وجود، برای این کار باید یک شرکت تشکیل بدهید و سپس افراد بومی ترکیه را در شرکت خود استخدام کنید. به این نکته توجه کنید که قوانین کار در ترکیه به طور دائم تغییر می‌کند، بنابراین باید در این زمینه آگاه باشید.

 کار در هتل

یکی دیگر از مشاغل مورد نیاز برای مهاجرت به ترکیه، کار در هتل‌های بزرگ و همه جانبه ترکیه است که در سواحل مدیترانه قرار گرفته‌اند. البته باید به این نکته اشاره کنیم که حقوق افرادی که در هتل کار می‌کنند بسیار پایین است، اما این افراد با کار در هتل غذا و خوابگاه نیز برای اقامت دریافت می‌کنند. می‌توانید رزومه خود را به مدیران یا وب‌سایت‌ هتل‌ها ایمیل کنید.

 اجازه کار برای مشاغل در ترکیه

برخی از مشاغل مورد نیاز برای مهاجرت به ترکیه، فرصت کار در ترکیه را به حداکثر می‌رسانند. خبر خوب این است که دریافت اجازه کار در ترکیه آسان‌تر شده است فقط کمی زمان‌بر است که باید صبر کنید. برای مثال، از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳حدود صد هزار فرد خارجی تقاضای اجازه کار در ترکیه را داشتند که از بین این تعداد، ۶۴ هزار نفر موفق به دریافت اجازه کار شدند.

 

کلام آخر

افراد مهاجر در ترکیه حق کار در بسیاری از بخش‌های تجاری این کشور را دارند. شرکت‌های بین‌المللی، فرصت‌های شغلی بسیاری را برای افراد خارجی فراهم می‌کنند. به‌طور کلی افراد مهاجر در ترکیه بیشتر در مدیریت روابط با مشتری، آموزش زبان خارجی، کارهای مرتبط با ترجمه، مراقبت از کودک و بسیاری از مشاغل مورد نیاز برای مهاجرت به ترکیه مشغول به کار می‌شوند. البته برخ از شغل‌ها در ترکیه برای افراد خارجی ممنوع است. به عبارت دیگر استخدام افراد خارجی در بخش دندانپزشکی، پرستاری، مامایی، داروسازی، دامپزشکی، موسسات خصوصی مرتبط با سلامت، وکیلان، پرسنل امنیتی، خلبان، کاپیتان و مهندس کشی ممنوع است. برای استخدام در این مشاغل باید با قوانین دولت ترکیه آشنا باشید.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن