مهاجرت

انواع روش‌های مهاجرت به ترکیه

در سالهای اخیر به دلیل مشهور بودن روش‌های مهاجرت به ترکیه، بسیاری از افراد از سراسر دنیا می‌خواهند به این کشور مهاجرت کنند. در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان، مهاجرت به ترکیه بسیار آسان است که به‌ روش‌های مختلفی می‌توانید به این کشور مهاجرت کنید. همچنین دلایل زیادی برای مهاجرت به ترکیه وجود دارد. برخی از افراد به خاطر تحصیلات بهتر به این کشور مهاجرت می‌کنند. برخی دیگر شهروندی ترکیه را انتخاب می‌کنند تا زندگی بهتری داشته باشند. برخی دیگر برای رونق کسب‌وکار به این کشور مهاجرت می‌کنند. دلیل‌تان هر چه باشد، بهتر است قبل از هر تصمیمی با انواع روش‌های مهاجرت به این کشور آشنا شوید. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به ترکیه، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را ترجمه کنید. دارالترجمه ترکی ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

  انواع روش‌های مهاجرت به ترکیه

ترکیه از نظر موقعیت جغرافیایی یکی از کشورهای منحصربه‌فردی است که هم در آسیا قرار دارد و هم در اروپا. در طول تاریخ این کشور پل ارتباطی بین آسیا و اروپا بوده است. ترکیه به دلایل زیادی تبدیل به یکی از مقاصد مهاجرتی برای بسیاری از مردم دنیا شده است. در ادامه انواع روش‌های مهاجرت به ترکیه را به شما معرفی می‌کنیم.

 مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری

اولین و بهترین روش از روش‌های مهاجرت به ترکیه، سرمایه‌گذاری در این کشور است. به روش‌های زیادی می‌توانید در کشور ترکیه سرمایه‌گذاری کنید که هر کدام شرایط مخصوص به خودش را دارد. می‌توانید ااز طریق خرید ملک در ترکیه سرمایه‌گذاری کنید، مخصوصاً از شهر استانبول.

روش دیگر سرمایه‌گذاری در ترکیه، سرمایه‌گذاری در صنایع یا بازار سهام این کشور است. بازار صنعتی این کشور همچنین بازار املاک و مستغلات ترکیه رو به رشد است. با سرمایه‌گذاری در ترکیه علاوه بر دریافت اقامت، سود خوبی هم نصیب‌تان خواهد شد.

ویزای طلایی ترکیه برای سرمایه‌گذاری

ویزای طلایی ترکیه یکی از سریع‌ترین روش‌های مهاجرت به ترکیه به وسیله برنامه‌های سرمایه‌گذاری در ترکیه است. با این ویزا می‌توانید کمتر از ۶ ماه بعد از خرید املاک مستغلات به ارزش ۲۵۰ هزار دلار مقیم ترکیه شوید. قبلاً حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری در ترکیه ۱ میلیون دلار بود، اما از سال ۲۰۱۸ این مبلغ کاهش یافت.

مهاجرت از طریق تحصیل در ترکیه

روش مشهور دیگر به عنوان یکی از روش‌های مهاجرت به ترکیه، تحصیل در دانشگاه‌های این کشور است. در این روش می‌توانید با ورود به دانشگاه‌های ترکیه مقیم ترکیه شوید. در این روش مهاجرتی، فرد باید یکی از دانشگاه‌های ترکیه را برای تحصیل انتخاب کند و بعد از دریافت پذیرش از دانشگاه، اجازه ورود به کشور ترکیه را دریافت کند.

برای تحصیل در ترکیه نیاز به ویزای دانشجویی دارید که نوعی مجوز رسمی برای ورود به ترکیه جهت ادامه تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه است. اقامت دانشجویی در ترکیه این امکان را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند که به‌صورت موقت و تا پایان تحصیلات در ترکیه اقامت داشته باشند. با ویزای تحصیلی در ترکیه نمی‌توانید شغلی داشته باشید و یا در ترکیه سرمایه‌گذاری کنید. حتی از این ویزا نمی‌توانید برای مقاصد گردشگری استفاده کنید. این ویزا برای کسانی صادر می‌شود که قصد دارند در دانشگاه، مدرسه، کالج و یا موسسات ترکیه به تحصیل خود ادامه دهند.

مهاجرت کاری به ترکیه

مهاجرت کاری یکی از روش‌های مهاجرت به ترکیه است که در آن مهاجر باید در ترکیه شغلی پیدا کند. بعد از دریافت مجوز کار و ورود به ترکیه، فرد متقاضی می‌تواند مقیم این کشور شود. البته در برخی موارد، پیدا کردن شغل در ترکیه کمی مشکل است، چرا که به ندرت کارفرمایی پیدا می‌شود که نیروی خارجی استخدام کند. طبق قوانین ترکیه در استخدام نیرو، الویت با شهروندان ترکیه‌ای است.

ویزای کاری ترکیه فقط به موقعیت‌های شغلی خاص داده می‌شود و برای دریافت این ویزا نیاز به یک کارفرمای ترکیه‌ای دارید. اگر هدف‌تان کار کردن در ترکیه است باید جایی را پیدا کنید که تمایل دارند شما برای آنها کار کنید. مهم نیست که کارفرمای‌تان ایرانی باشد، عرب باشد و یا ترک؛ چیزی که مهم است این است که نام شرکت ترکی باشد و دارای شرایط لازم برای استخدام افراد خارجی باشد.

البته با ثبت یک شرکت در ترکیه هم می‌توانید به عنوان کارفرما اقامت ترکیه را دریافت کنید. در این روش باید شرکت شما به نام ترکی باشد و یا دارای چندین سهام‌دار باشد. سپس برای ویزای گردشگری ترکیه اقدام کنید. بعد از شش ماه فعالیت شرکت‌تان در ترکیه می‌توانید برای دریافت ویزای کاری یا اقامت کاری تقاضا کنید.

حرف پایانی  

آشنایی با انواع روش‌های مهاجرت به ترکیه می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید روشی را انتخاب کنید که برای شما مناسب‌ترین روش است. برای ورود به ترکیه باید ویزای ورود به ترکیه را تقاضا کنید که بستگی به نوع روش مهاجرت متغیر است. مدارک مهاجرت و ترجمه رسمی هر کدام به نوع روش مهاجرت بستگی دارد. پیشنهاد می‌شود همه اسناد و مدارک‌تان را در ایران ترجمه رسمی کنید، چرا که هزینه ترجمه رسمی در ترکیه چند برابر ایران خواهد داشت. همچنین اگر بتوانید به مدت ۵ سال متوالی در ترکیه بمانید اقامت دائم ترکیه را دریافت خواهید کرد. اگر در ترکیه با یک شهروند ترکی ازدواج کنید، بعد از سه سال واجد شرایط دریافت اقامت دائمی خواهید بود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن