مهاجرت

ارزانترین کشور برای تحصیل پزشکی کدام کشور است؟

بسیاری از دانشجویانی که به رشته پزشکی در خارج از کشور علاقمند هستند نگران هزینه‌های تحصیل خود هستند. اما با شناخت ارزانترین کشور برای تحصیل پزشکی می‌توانید هزینه‌هایتان را تخمین زده و برای تحصیل در یکی از این کشورها آماده شوید. کیفیت آموزشی این دانشگاه‌ها در حد خوب و یا عالی است و بدون صرف پول زیاد می‌توانید پزشک شوید. در ادامه چند کشور را به شما معرفی می‌کنیم که نیازی به هزینه‌های زیاد برای تحصیل پزشکی در این کشورها ندارید.  لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت تحصیلی، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را به ترجمه رسمی کنید. دارالترجمه ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

ارزانترین کشور برای تحصیل پزشکی

انتخاب دانشگاه  می‌تواند یکی از مهم‌ترین تصمیمات زندگی هر دانشجویی باشد. همچنین انتخاب دانشگاه اشتباه می‌تواند تاثیرات زیادی بر شغل آینده‌تان داشته باشد. ارزانترین کشور برای تحصیل پزشکی به معنای بی‌کیفیت بودن این دانشگاه‌ها نیست و با صرف هزینه بسیار کمتری می‌توانید در رشته پزشکی این دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل باشید.

روسیه

روسیه به‌عنوان ارزانترین کشور برای تحصیل پزشکی شناخته شده است. هزینه تحصیل پزشکی در این کشور کمتر از ۱۷۵۰ دلار در سال است. همچنین دانشگاه‌های پزشکی روسیه از کیفیت آموزشی بالایی نیز برخوردار هستند. علیرغم اینکه هزینه تحصیل در این دانشگاه‌ها پایین است، بلکه دانشگاه‌های روسیه به‌خاطر بورسیه‌هایی که ارائه می‌کنند نیز مشهور است.

چین

چین به‌خاطر داشتن بهترین شرایط تحصیل پزشکی بسیار شناخته شده است.  بهترین قسمت آن این است که چین هم ارزانترین کشور برای تحصیل پزشکی محسوب می‌شود! معمولاً دانشجویان بین انتخاب دانشگاه‌های چین و روسیه دچار سردرگمی می‌شوند. اما چه در چین تحصیل کنید و چه در روسیه، باید بدانید هر دو کشور انتخاب عالی هستند. هزینه تحصیل در چین حدود ۲۶۰۰ دلار در سال است. در واقع، چین مشهورترین و مهم‌ترین انتخاب دانشجویان بین‌المللی در رشته پزشکی بوده است. حتماً حدس می‌زنید که چین به دانشجویان بین‌المللی بورسیه هم می‌دهد بله درست حدس هستید. برخی از دانشگاه‌های پزشکی چین بورسیه نیز اهدا می‌کنند.

اوکراین

اگر با وجود دو کشور چین و روسیه هنوز هم به دنبال ارزانترین کشور برای تحصیل پزشکی هستید، تحصیل پزشکی در کشور اوکراین می‌تواند انتخاب عالی برای شما باشد. تحصیل در اوکراین ارزانتر از ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ دلار در سال است. اوکراین نیز از کیفیت آموزشی عالی برخوردار است.

قرقیزستان

هزینه تحصیل پزشکی در قرقیزستان حدود ۲۰۰۰ دلار در سال است که با دریافت بورسیه از دانشگاه‌های این کشور می‌توانید از تحصیل رایگان نیز بهره‌مند شوید. قطعاً تحصیل پزشکی در این کشور ارزشش را دارد، چون دانشگاه‌های پزشکی این دانشگاه از آخرین تجهیزات آموزشی استفاده می‌کنند.

فیلیپین

فیلیپین گزینه عالی دیگری برای انتخاب ارزانترین کشور برای تحصیل پزشکی است. در حقیقت، هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه‌های فیلیپین بسیار پایین است. حتی هزینه زندگی نیز در این کشور بسیار پایین است و به‌راحتی می‌توانید این هزینه‌ها را تامین کنید. خبر خوب این است که کیفیت آموزشی دانشگاه‌های فیلیپین بسیار عالی است و در سطح جهانی با دانشگاه‌های دیگر دنیا مقایسه می‌شود.

هلند

اگر می‌خواهید بدون صرف پول زیاد در رشته پزشکی فارغ‌التحصیل شوید، هلند گزینه خوبی است. همچنین کشور هلند از دانشجویان بین‌المللی به خوبی استقبال می‌کند. اکثر دانشکده‌های پزشکی در هلند با دانشگاه‌های خارج از هلند مشارکت می‌کنند. هزینه تحصیل پزشکی در کشور هلند کمتر از ۷۰۰۰ دلار در سال است.

 

بلژیک

اگر بخواهید در یکی از دانشگاه‌های دولتی بلژیک در رشته پزشکی تحصیل کنید، هزینه تحصیل پزشکی در این کشور می‌تواند حدود ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار در هر سال باشد. اگر ترجیح بدهید که در دانشگاه خصوصی تحصیل کنید، هزینه آن ۴۸۰۰ دلار در سال خواهد بود. بنابراین، چون به‌دنبال ارزانترین کشور برای تحصیل پزشکی هستید و می‌خواهید بلژیک را به‌عنوان کشور مورد نظرتان انتخاب کنید، بهتر است دانشگاه دولتی این کشور ار انتخاب کنید. کشور بلژیک به‌خاطر ارائه آموزش باکیفیت بسیار مشهور است و دانشگاه‌های این کشور جزو دانشگاه‌های برتر اروپا نیز محسوب می‌شوند.

آلمان

آلمان انتخاب خوبی به عنوان ارزانترین کشور برای تحصیل پزشکی محسوب می‌شود. دانشکده‌های دولتی  آلمان هیچ هزینه آموزشی دریافت نمی‌کنند و گزینه خوبی برای دانشجویانی است که نمی‌توانند در خارج از کشور در رشته پزشکی تحصیل کنند. اما اگر بخواهید در موسسات خصوصی آلمان تحصیل کنید، هزینه آن کمتر از ۴۰۰۰ دلار در سال خواهد بود. توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که دانشجویانی که می‌خواهند در آلمان در رشته پزشکی تحصیل کنند باید زبان آلمانی را یاد بگیرند، چون تمامی دروس در دانشگاه‌های پزشکی آلمان به زبان آلمانی تدریس می‌شود.

ایتالیا

بیشتر دانشجویانی که می‌خواهند در رشته پزشکی تحصیل کنند و البته به دنبال ارزانترین کشور برای تحصیل پزشکی هستند، ایتالیا را انتخاب می‌کنند. هزینه تحصیل در رشته پزشکی در کشور ایتالیا کمتر از ۲۰۰۰ دلار در سال است که در مقایسه با کشورهای دیگر نسبتاً پایین است. با این وجود، دانشجویانی که در دانشگاه‌های برتر ایتالیا پذیرفته نمی‌شوند، باید قبل از حضور در دانشگاههای ایتالیا، زبان ایتالیایی را یاد بگیرند.

مجارستان

وقتی نوبت به معرفی ارزانترین کشور برای تحصیل پزشکی می‌رسد، نباید کشور مجارستان را فراموش کرد. مجارستان از کیفیت آموزشی بالایی برخوردار است و با تحصیل پزشکی در این کشور می‌توانید آینده شغلی‌تان را تضمین کنید. هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه‌های مجارستان کمتر از ۱۶۰۰۰ دلار در سال است.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن