مهاجرت

ویزای C11 کانادا چیست؟

در اغلب اوقات اولین مرحله برای دریافت ویزای اقامت دائم کانادا (PR)، داشتن مجوز کار است که با عنوان ویزای کار نیز شناخته می‌شود. ویزای C11 کانادا که همان مجوز کار کانادا است، فرصتی برای کارآفرینان و یا افراد خود اشتغال است که می‌خواهند در کانادا مشغول به کار شوند و از طریق اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. در این مقاله می‌خواهیم هر چیزی را در مورد مجوز کارآفرینی در کانادا با شما به اشتراک بگذاریم. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را ترجمه کنید. دارالترجمه ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

برنامه جابجایی بین‌المللی (IMP)، ویزای C11 کانادا را اعطا می‌کند. این ویزا به کسانی اعطا می‌شود که دارای کسب‌وکار بین‌المللی هستند و یا سرمایه‌گذارانی هستند که می‌خواهند در یک کسب‌وکار در کانادا به‌عنوان یک شخص خود اشتغال مشغول به کار شوند.

این ویزا فرصت‌های زیادی را برای راه‌اندازی کسب‌وکار در کانادا فراهم می‌کند و مدت اعتبار آن دو سال است، اما قابل تمدید است. بعد از راه‌اندازی کسب‌وکار در کانادا حداقل به مدت ۱۲ ماه، کارآفرینان و سرمایه‌گذارانی که با ویزای C11 وارد کانادا شده‌اند می‌توانند برای اقامت دائم کانادا تقاضا کنند.

شرایط دریافت ویزای C11

اتباع خارجی که دارای کسب‌وکار هستند و می‌خواهند از این طریق وارد کانادا شوند تحت مجوز کار C11 به دو گروه طبقه‌بندی می‌شوند:

  1. کسانی که به دنبال ورود به کانادا هستند، معمولاً در طول تابستان بر اساس برنامه‌های کارآفرینی و شغلی که دارند برای کسب‌وکار فعلی خود (معمولاً افراد خود اشتغال) وارد کانادا می‌شوند و
  2. افرادی که برای راه‌اندازی یا اجرای کسب‌وکار با برآوردن شرایط نامزدی استانی یا انتخاب شدن به‌عنوان یک کارآفرین (از جمله خوداشتغالی کبک) یا گروه بیزنیس استارت‌آپ فدرال (SUV) در زمینه برنامه اقامت دائم وارد کانادا می‌شوند.

مهم نیست که ویزای موقت یا ویزای دائمی را انتخاب می‌کنید، برای دریافت ویزای C11 کانادا باید ثابت کنید که برای مهاجرت دارای یکی از شرایط زیر هستید:

  1. صاحب یک بیزنیس یا یک فرد خود اشتغال هستید که دارای برنامه کسب‌وکار و منابع کافی هستید.
  2. باید به‌طور قابل توجهی در کسب‌وکارتان و یا در زمینه خود اشتغالی مردم کانادا از آن بهره ببرند.

تعریف خود اشتغالی در کانادا

فردی که کسب‌وکاری را راه‌اندازی می‌کند معمولاً تنها اعضای خانواده خود را استخدام می‌کند. اگرچه بسیاری از افراد شرکت خود را به‌عنوان صاحب شرکت راه‌اندازی می‌کند، اما در اغلب اوقات همه وظایف کارمندان خود را نیز انجام می‌دهد.

 

تعریف کارآفرینی برای مهاجرت به کانادا

کارآفرینان در کانادا شرکت و یا کسب‌وکاری را راه‌اندازی می‌کنند و متحمل ریسک‌های مالی می‌شوند. کارآفرینان برای اداره شرکت و یا کسب‌وکار خود باید افرادی غیر از خانواده خود را استخدام کنند.

 

چه کسانی می‌توانند برای دریافت ویزای C11 اقدام کنند؟

اتباع خارجی که می‌خواهند به‌عنوان کارآفرین و یا یک فرد خود اشتغال کسب‌وکاری را در کانادا راه‌اندازی کنند باید ثابت کنند که:

  1. این کسب‌وکار مزیت‌های اقتصادی، اجتماعی یا فرهنگی چشمگیری را برای شهروندان یا افراد مقیم کانادا خواهد داشت.
  2. این کسب‌وکار به‌صورت موقتی و یا فصلی است و به محض اتمام دوره خاص اقامت کانادا این کشور را ترک خواهند کرد.

چه نوع کسب‌وکارهایی می‌توانند برای ویزای C11 درخواست کنند؟

کارآفرینان و افراد خود اشتغال که می‌خواهند از طریق ویزای C11 کانادا وارد این کشور شوند می‌توانند از کسب‌وکارهای فصلی شروع کنند تا شانس خود را برای دریافت این ویزا افزایش دهند. در ادامه به چند کارآفرینی فصلی و غیر فصلی اشاره می‌کنیم که می‌توانند آینده درخشانی در کانادا داشته باشند:

کسب‌وکارهای فصلی واجد شرایط برای ویزای C11

  • مشاغل مرتبط با مراقبت از چمن و محوطه‌سازی
  • خرده فروشی مانند خرده فروشی برای کریسمس و یا هالووین
  • خدمات نگهداری از استخر

صنایع غیر فصلی واجد شرایط برای ویزای C11

  • IT
  • آموزش شخصی یا مربی‌گری
  • هواو‌فضا
  • جنگلداری
  • صنعت خودرو
  • خدمات نظافت
  • گردشگری
  • معدن
  • خدمات خانگی
  • علوم زندگی
  • تولید غذا و نوشیدنی
  • رباتیک اتوماسیون صنعتی
  • بیوشیمی و شیمی
  • خدمات مالی

نحوه تقاضا برای ویزای C11

مجوز کار C11 کانادا یک فرآیند چند مرحله‌ای است. مراحل اصلی تقاضا برای دریافت این ویزا به‌صورت خلاصه‌ور عبارتند از:

  1. در مورد شروع یک کسب‌وکار جدید و یا خرید کسب‌وکار در کانادا تصمیم بگیرید.
  2. در مورد برنامه کسب‌وکار تحقیق کنید.
  3. یک برنامه اجرایی را توسعه دهید و اجرای برنامه کسب‌وکارتان را شروع کنید.
  4. تعهد خودتان برای راه‌اندازی کسب‌وکار در کانادا را ثابت کنید.
  5. به خودتان پیشنهاد شغلی دهید تا به‌عنوان کارمند کسب‌وکارتان مشغول به کار شوید.
  6. تقاضای خودتان را ارسال کنید.
  7. بیومتریک و معاینه پزشکی‌تان (در صورت نیاز) ارسال کنید.
  8. منتظر تصمیم IRCC در مورد تقاضایتان بمانید.
  9. برای اجرای کسب‌وکارتان به کانادا بیایید.
  10. کسب‌وکارتان را به مدت حداقل ۱۲ ماه ادامه دهید.
  11. برای دریافت ویزای اقامت دائم کانادا درخواست خودتان را ارسال کنید.

 

زمان پردازش ویزای C11

زمان پردازش ویزای C11 کانادا به کشوری بستگی دارد که در حال حاضر در آن اقامت دارید. معمولاً زمان پردازش ویزای C11 حدود ۶ الی ۱۲ ماه است. لطفاً به این نکته توجه داشته باشید که زمان پردازش شامل زمان انجام بیومتریک (اثرانگشت و عکس) خودتان و معاینه پزشکی را برای IRCC برای دریافت پاسپورت نمی‌شود.

 

 کلام آخر

هنگام درخواست ویزای C11 کانادا باید به نکات زیادی توجه کنید که در این مقاله تلاش کردیم به بسیاری از موارد مهم اشاره کنیم. کانادا به همان اندازه که به‌دنبال نیروی کار ماهر است، بلکه به‌دنبال جذب کارآفرینان از سراسر دنیا نیز می‌باشد. مسیر مهاجرت کارآفرینی می‌تواند نسبت به مسیر مهاجرت کاری چالش‌برانگیز باشد. اما با ایجاد شغل در کانادا وکمک به پیشرفت این کشور، کسب‌وکار خودتان نیز گسترش خواهد یافت و علاوه بر همه اینها می‌توانید اقامت دائم کانادا را نیز دریافت کنید.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن