مهاجرت

مدارک تحصیلی مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا

مدارک تحصیلی مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا یکی از مهم‌ترین مواردی است که قبل از دریافت ویزای تحصیلی باید به آن دقت کنید. دانشگاه‌های آمریکا بهترین امکانات را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند. از این رو تعداد افرادی که می‌خواهند از طریق تحصیل به آمریکا مهاجرت کنند هر ساله رو به افزایش است. نظام آموزشی این کشور بر روی یادگیری عملی و نظری تاکید دارد. برای تحصیل در آمریکا نیاز به ویزای تحصیلی آمریکا دارید. دوره درسی و نوع دانشگاه تعیین می‌کند که به چه نوع ویزای تحصیلی نیاز دارید. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به آمریکا، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را ترجمه کنید. دارالترجمه ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

برای تحصیل در آمریکا به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی باید دارای ویزای تحصیلی باشید و مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا را آماده کنید. در ادامه در مورد این مدارک بیشتر با شما صحبت می‌کنیم.

انواع ویزای تحصیلی آمریکا

ویزای تحصیلی آمریکا دارای انواع مختلفی است که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

ویزای F-1 و M-1 برای دانشجویان تمام وقت

رایج‌ترین ویزای دانشجویی آمریکا عبارتند از ویزای F-1 و M-1.

ویزای F-1 برای دانشجویان بین‌المللی که مطالعات آکادمیک را دنبال می‌کنند صادر می‌شود.

ویزای M-1 برای دانشجویان بین‌المللی که مطالعات فنی را دنبال می‌کنند صادر می‌شود.

 

ویزای J-1 برای تبادل دانشجو

ویزای J-1 برای دانشجویان خارجی صادر می‌شود که برای شرکت در برنامه‌های تبادل دانشجو تایید شده‌اند.

 

مدارک لازم برای دریافت ویزای F-1

اگر می‌خواهید از طریق ویزای F-1  به آمریکا مهاجرت کنید باید قوانین دریافت ویزای F-1 را بدانید. مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا از طریق ویزای F-1 عبارتند از:

گواهینامه موسسه

دانشکده یا دانشگاهی که قصد دارید در آن تحصیل کنید باید توسط اداره مهاجرت آمریکا تایید شده باشد.

ثبت‌نام تمام وقت

یکی از مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا این است که دارای مدرک ثبت‌نام تمام وقت در موسسه یا دانشگاه مورد نظر باشید.

مدرک زبان انگلیسی

یکی از شرایط تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا این است که دارای مدرک زبانی باشید و نمره لازم را در مهارت زبان انگلیسی به دست آورده باشید.

پاسپورت معتبر

پاسپورتتان به مدت حداقل شش ماه بعد از تاریخ تکمیل برنامه  برای مسافرت به آمریکا دارای اعتبار باشد.

 

مدارک لازم برای دریافت ویزای M-1

ویزای M-1 نوعی ویزای موقتی (غیر مهاجرتی) است که به دانشجویان این امکان را فراهم می‌کند که در دوره‌های درسی فنی تحصیل کنند. با این ویزا می‌توانید در آمریکا زندگی و تحصیل کنید. با این ویزا می‌توانید همسر و فرزندانتان را هم به آمریکا ببرید. مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا از طریق ویزای M-1 عبارتند از:

  • اثبات پرداخت هزینه تقاضای ویزا
  • پاسپورت معتبر برای مسافرت حداقل به مدت شش ماه
  • ترجمه رسمی ریز نمرات دبیرستان همچنین مترجمه رسمی آخرین مدرک تحصیلی
  • نمره آزمون استاندارد که توسط دانشگاه مورد نظر برگزار شده است
  • مدارکی که نشان دهند بعد از اتمام تحصیل در آمریکا، این کشور را ترک خواهید کرد.
  • اثبات بودجه همه هزینه‌های تحصیلی، زندگی و مسافرت

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای J-1

هدف از ویزای J-1، افزایش شناخت دو طرفه و تقویت ارتباطات بین آمریکا و کشورهای دیگر از طریق تبادل آموزشی و فرهنگی است. این ویزا برای متقاضیانی صادر می‌شود که به‌طور موقت به آمریکا سفر می‌کنند تا در برنامه‌های تایید شده برای کسب مهارت و دانش قبل از رفتن به کشور خود شرکت کنند. مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر
  • یک قطعه عکس
  • مدارکی که نشان دهند پس از تحصیلات به کشور خودتان بازمی‌گردید
  • اثبات توانایی مالی

کلام آخر

دانشگاه‌های آمریکا بهترین پلتفرم ممکن را برای دانشجویان بین‌المللی با ویزای دانشجویی فراهم می‌کنند. با تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا به آخرین فناوری‌ها و تحقیقات نوآورانه دسترسی خواهید داشت. بهتر است قبل از درخواست ویزای تحصیلی آمریکا همه مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا را آماده کنید. برای تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا باید بالای ۱۸ سال باشید. همچنین دانشجویان بین‌المللی می‌توانند حدود ۲۰ ساعت در هفته به‌صورت تتمام وقت در طلول دوره‌های فراغت از جمله در طول تابستان کار کنند.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن