مهاجرت

معرفی بهترین دانشگاه های استرالیا

قبل از اینکه به معرفی بهترین دانشگاه‌های استرالیا بپردازیم باید بگوییم که استرالیا ۳۸ دانشگاه برتر دنیا را در خود جای داده است. خوشبختانه این دانشگاه‌ها در سراسر استرالیا پراکنده هستند و اینطور نیست که فقط در یک شهر یا چند شهر استرالیا باشند. البته بهترین دانشگاه استرالیا، دانشگاه ملبورن است که در ادامه مقاله در مورد ۱۰ دانشگاه برتر استرالیا صحبت خواهیم کرد. همچنین بعد از ایالات بریتانیا و ایالات متحده آمریکا، استرالیا سومین مقصد مشهور برای دانشجویان بین‌المللی است. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به کشور استرالیا، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را به زبان انگلیسی ترجمه کنید. دارالترجمه ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی فارسی به انگلیسی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

معرفی بهترین دانشگاه‌های استرالیا

در معرفی بهترین دانشگاه‌های استرالیا می‌خواهیم شما را با ده دانشگاه برتر استرالیا آشنا کنیم و به ترتیب از دهمین دانشگاه شروع می‌کنیم تا به برترین دانشگاه استرالیا برسیم.

۱٫ دانشگاه مک کواری

دانشگاه مک کواری

این دانشگاه به‌عنوان ۱۳۰ اُمین دانشگاه برتر جهان در قلب شهر سیدنی جای گرفته است که بیشتر از ۴۵ هزار دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه به‌خاطر پرورش مهارت در آموزش مهندسی، سلامت، علوم زندگی و پزشکی شناخته شده است. برای تحصیل در دانشگاه مک‌کواری نیازی به مدرک آیلتس نیست.

۲٫دانشگاه فناوری سیدنی

دانشگاه فناوری سیدنی استرالیا (UTS) به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های استرالیا در سال ۱۹۸۸ تاسیس شده است و یکی از جوان‌ترین دانشگاه‌های برتر استرالیا محسوب می‌شود. هدف این دانشگاه، پیشرفت در آموزش از طریق تحقیقات و با استفاده از مشارکت در صنعت، مشاغل و جامعه است. این دانشگاه یکی از قوی‌ترین دانشگاه‌های استرالیا است.

۳٫ دانشگاه آدلاید

در معرفی بهترین دانشگاه‌های استرالیا، دانشگاه آدلاید سومین دانشگاه قدیمی در استرالیا است و رتبه ۸۹ دانشگاه‌های برتر دنیا را از آن خود کرده است. این دانشگاه در سال ۱۸۷۴ تاسیس یافته است و سومین دانشگاه قدیمی استرالیا محسوب می‌شود. کشاورزی، علوم کامپیوتر و IT، دندانپزشکی، پزشکی و داروسازی از رشته‌های برتر دانشگاه آدلاید محسوب می‌شوند.

۴٫دانشگاه وسترن استرالیا

دانشگاه وسترن استرالیا در شهر پرث قرار گرفته است و بیش از ۲۵ هزار دانشجو دارد که تخمین زده می‌شود یک پنجم آن را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند. این دانشگاه در سال ۱۹۱۱ تاسیس یافته است و قدیمی‌ترین دانشگاه استرالیای غربی محسوب می‌شود. رشته‌های کشاورزی، آناتومی و فیزیولوژی، مهندسی، ژئولوژی، پزشکی و مهندسی معدن از رشته‌های برتر دانشگاه وسترن استرالیا هستند.

۵٫دانشگاه کوئینزلند

دانشگاه کوئینزلند از کیفیت آموزشی بسیار بالایی برخوردار است  و هر ساله تعداد زیادی دانشجو از این دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند. تقریباً از ۴۰ هزار دانشجوی این دانشگاه، ۱۲ هزار دانشجوی آن را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند. برای پذیرش در این دانشگاه نیازی به مدرک آیلتس ندارید. دانشگاه کوئینزلند در سال ۱۹۰۹ تاسیس یافته است. اگرچه دانشگاه کوئینزلند دارای چندین دانشکده است، اما مشهورترین این دانشکده‌ها عبارتند از: دانشکده کشاورزی، مهندسی، علوم زیست محیطی و زیست‌شناسی.

۶٫ دانشگاه موناش

دانشگاه موناش که یکی از بهترین دانشگاه‌های استرالیا محسوب می‌شود از نظر جهانی یک مرتبه بالاتر از دانشگاه کوئینزلند قرار دارد. این دانشگاه دارای ۵ دانشکده در ایالت ویکتوریا و دو دانشکده در خارج از استرالیا و در کشورهای مالزی و آفریقای جنوبی است. این دانشگاه جزو ۵۷ اُمین دانشگاه برتر دنیا است. پزشکی، داروسازی، حسابداری و امور مالی از رشته‌های برتر این دانشگاه هستند.

۷٫دانشگاه ملی استرالیا

دانشکده اصلی دانشگاه ملی استرالیا در اکتون قرار دارد، اما دانشکده‌های این دانشگاه در نیوساوت ولز و قلمرو شمالی نیز قرار گرفته‌اند. این دانشگاه در سال ۱۹۴۶ تاسیس یافته بود. فارغ‌التحصیلان و اساتید این دانشگاه توانسته‌اند شش جایزه نوبل را از آن خود کنند. حتی یکی از این شش نفر مسئول اداره این دانشگاه است. دانشکده حقوق این دانشگاه قدیمی‌ترین دانشگاه حقوق استرالیا محسوب می‌شود. از رشته‌های مشهور این دانشگاه می‌توان به ریاضیات، زبان شناسی، روان شناسی و کامپیوتر و فناوری اطلاعات اشاره کرد.

۸٫دانشگاه سیدنی

در معرفی بهترین دانشگاه‌های استرالیا، دانشگاه سیدنی با داشتن رتبه بیستم در دنیا جزو بهترین دانشگاه‌های استرالیا محسوب می‌شود. این دانشگاه در سال ۱۸۵۰ به‌عنوان اولین دانشگاه استرالیا تاسیس یافته بود و اکنون جزو دانشگاه‌های گروه هشت استرالیا است. تقریباً ۴۶ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه دارای ۹۰ مرکز تحقیقاتی است که در زمینه‌های متنوعی در جهان شناخته شده هستند.

۹٫نیو ساوت والز

هیچ دانشگاهی به جز دانشگاه نیو ساوت والز نتوانسته است به اندازه این دانشگاه رتبه برتر دانشگاهی از نظر شبکه تحقیقات بین‌المللی را از آن خود کند. دانشگاه نیو ساوت والز تنها دانشگاه در غرب استرالیا است که دارای اسناد تحقیقاتی است. تحصیل در این دانشگاه بدون مدرک آیلتس امکان‌پذیر است. این دانشگاه در سال ۱۹۴۹ تاسیس یافته است و رتبه ۴۵ اُم برترین دانشگاه دنیا را از آن خود کرده است. از رشته‌های برتر این دانشگاه می‌توان به رشته‌های مهندسی، حسابداری و امور مالی اشاره کرد.

۱۰٫دانشگاه ملبورن

دانشگاه ملبورن

همانطور که در ابتدای معرفی بهترین دانشگاه‌های استرالیا اشاره کردیم، دانشگاه ملبورن بهترین دانشگاه استرالیا است و ۱۴ اُمین دانشگاه برتر جهان نیز محسوب می‌شود. این دانشگاه در سال ۱۸۵۳ تاسیس یافته است و دومین دانشگاه قدیمی در استرالیا و قدیمی‌ترین دانشگاه در ایالت ویکتوریا است. از رشته‌های برتر دانشگاه ملبورن می‌توان به مطالعات حقوق و قانون، پزشکی، مهندسی، مطالعات کسب‌وکار و مدیریت، حسابداری و امور مالی، هنر و طراحی، کامپیوتر و IT اشاره کرد.

 

کلام آخر

با معرفی بهترین دانشگاه‌های استرالیا تلاش کردیم تا شما را به این دانشگاه‌ها آشنا کنیم. اکثر دانشگاه‌های استرالیا عضو گروه هشت هستند. کیفیت دانشگاه‌های استرالیا بسیار بالا است و از نظر تحقیقاتی نیز دارای رتبه بالایی در دنیا هستند.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن