مهاجرت به آلمان

شغل های مورد نیاز در آلمان

اگر به‌دنبال شغل مورد نیاز در آلمان هستید، قبل از هر چیزی بهتر است بدانید که آلمان همانند بسیاری از کشورهای اروپایی با کمبود نیروی ماهر روبه‌رو است. دولت آلمان نیز به‌دنبال روش‌های جذب نیروی ماهر از خارج از کشور به داخل کشور آلمان است. کمبود مهارت‌های شغلی در آلمان بیشتر در بخش‌های مراقبت از سلامت، مهندسی و علوم بیشتر به چشم می‌خورد. در نتیجه با در نظر گرفتن این کمبود نیرو قطعاً فرصت‌های شغلی بسیاری در زمینه‌های مختلف در کشور آلمان فراهم است. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به آلمان، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را ترجمه کنید. دارالترجمه آلمانی ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

 

۷ شغل مورد نیاز در آلمان

اگر مهارت یا شغلی دارید که شغل مورد نیاز در آلمان نیز هست، شانس خوبی برای پیدا کردن کار در آلمان خواهید داشت. نیاز آلمان به افراد ماهر هر ساله رو به افزایش است. در این مقاله می‌خواهیم شغل‌های مورد نیاز در کشور آلمان را به شما معرفی کنیم تا در مورد آینده شغلی‌تان در این کشور تصمیم بهتری بگیرید.

  1. توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و IT

با افزایش تقاضا برای دیجیتال‌سازی و فناوری، توسعه نرم‌افزار تبدیل به یکی از پرتقاضاترین شغل مورد نیاز در آلمان تبدیل شده است. این تقاضای بالا برای افراد ماهر در زبان برنامه‌نویسی است. در آلمان شرکت‌های استارت‌آپ بسیاری در حال فعالیت هستند و تاسیس کسب‌وکار جدید نیاز به توسعه‌دهندگان ماهر، مهندسان نرم‌افزار و افراد ماهر در بخش IT دارد. برای اینکه در بخش IT شروع به کار کنید نیاز به یک نمونه کار عالی یا تجربه کاری مرتبط دارید. متوسط حقوق توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و IT در آلمان بین ۴۹۹۶۶ یورو و ۶۰ هزار یورو متغیر است.

 

  1. مهندسان

آلمان همواره بر نوآوری و فناوری متمرکز است و بر همین اساس شرکت‌های مهندسی مستقر در آلمان اکثراً در سطح جهانی هستند. بنابراین تقاضای بالایی برای استخدام مهندسان در زمینه‌های مختلف از جمه مهندسی نرم‌افزار، مهندسی مکانیک و برق وجود دارد. متوسط درآمد سالانه مهندسان در آلمان ۶۵ هزار دلار است.

همچنین مهندسی عمران و معماری نیز در آلمان بسیار مورد تقاضا است. این مهندسان، ساختار ساختمان از جمله خانه‌ها، دفاتر و فضاهای عمومی را طراحی و مدیریت می‌کنند. متوسط درآمد سالانه یک معمار در آلمان متغیر است که به عواملی مانند تجربه و موقعیت کاری بستگی دارد که حدود ۶۰ هزار یورو است.

 

  1. پرستاری و مراقبت‌های بهداشتی

مانند بسیاری از کشورهای دیگر، آلمان بر روی ارائه مراقبت‌های بهداشتی برای شهروندان خود سرمایه‌گذاری بسیاری انجام داده است. در مقایسه با کشورهای دیگر عضو اتحادیه اروپا، این سرمایه‌گذاری بسیار بیشتر بوده است.

همچنین با افزایش جمعیت کشور آلمان و افزایش نیاز به مراقبت از سلامت، کمبود نیروی با استعداد در بخش مراقبت از سلامت احساس می‌شود. متوسط حقوق مشاغل مرتبط با بخش مراقبت از سلامت به‌صورت سالانه ۳۹ هزار دلار است. البته برای اشتغال در این شغل مورد نیاز آلمان باید به زبان آلمانی نیز مسلط باشید.

 

  1. فروش و بازاریابی

صنایع فروش و بازاریابی در آلمان به‌سرعت در حال پیشرفت هستند و تقاضای بالایی برای کسانی که در این مشاغل دارای مهارت هستند وجود دارد. همچنین آلمان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازارها در اتحادیه اروپا شناخته شده است و مرکز مهمی برای شرکت‌های بین‌المللی مختلف محسوب می‌شود. بنابراین، تقاضا برای مشاغل مرتبط با فروش و بازاریابی روبه‌افزایش است. بازاریابی دیجیتالی، مدیریت فروش و مدیریت ارتباط با مشتری بخشی از مهارت‌های مورد نیاز در این شغل مورد نیاز آلمان هستند. متوسط درآمد سالانه این شغل ۵۳۷۹۹ یورو است.

  1. امور مالی و حسابداری

اگر هنوز به دنبال شغل مورد نیاز در آلمان هستید، باید بدانید که مشاغل مرتبط با امور مالی و حسابداری جزو پرتقاضاترین شغل‌ها در آلمان محسوب می‌شوند. آلمان دارای بخش مالی گسترده‌ای است که شامل بانک‌ها، شرکت‌های تجاری است.

کارشناسان امور مالی و حسابداری در شهرهایی مانند فرانکفورت، مونیخ و هامبورگ بیشتر از شهرهای دیگر آلمان مورد تقاضا هستند. رشته حسابداری و امور مالی در آلمان بسیار رقابتی است. متوسط درآمد سالانه حسابداری و امور مالی حدود ۴۹ هزار یورو است.

 

  1. شغل‌های مرتبط با زبان

به‌خاطر وجود شرکت‌هایی که در سطح جهانی در آلمان فعالیت می‌کنند، تقاضا برای استخدام مشاغل مرتبط با زبان در آلمان بسیار زیاد است. می‌توانید در آلمان به‌عنوان مترجم یا معلم زبان انگلیسی مشغول به کار شوید. برای این که بتوانید در آلمان زبان انگلیسی یا زبان‌های دیگر را تدریس کنید باید مجوز تدریس داشته باشید. متوسط درآمد سالانه تدریس زبان انگلیسی در آلمان حدود ۳۰ هزار یورو است.

 

  1. بیمه

در آلمان، بخش بیمه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. همچنین آلمان سرزمین بیمه نامیده می‌شود، برای همین مراکز بیمه بسیاری در آلمان مشغول فعالیت هستند. درآمد ماهانه افرادی که در صنعت بیمه آلمان مشغول فعالیت هستند ۵۳۰۰ یورو است.

کلام آخر

آلمان کشوری است که اقتصاد پُر رونقی دارد و فرصت‌های شغلی بسیاری در صنایع مختلف برای افراد فراهم است. در این مقاله ۷ شغل مورد نیاز آلمان را به شما معرفی کردیم و در مورد هر کدام توضیح دادیم تا بتوانید تصمیم بهتری بگیرید. این شغل‌ها جزو پرتقاضاترین شغل‌ها در آلمان محسوب می‌شوند. مطمئن باشید با داشتن مهارت و تجربه کاری می‌توانید در آلمان شغل مورد نظرتان را پیدا کنید.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن