مهاجرت به آلمان

خرید خانه در آلمان

بازار خرید خانه در آلمان متفاوت با این بازار در کشورهای همسایه آن است. بسیاری از ساکنین کشور آلمان ترجیح می‌دهند به جای خرید خانه، آن را اجاره کنند. خبر خوب اینکه هیچ محدودیتی برای خرید ملک در آلمان وجود ندارد، کافی است درآمد و سرمایه کافی داشته باشید تا بتوانید در این کشور خانه‌ای برای خودتان خریداری کنید. گفتنی در مورد خرید و مستغلات در آلمان بسیار زیاد است، از شرایط خرید خانه برای غیرآلمانی‌ها تا هزینه آن. اما قیمت خانه در آلمان چقدر است؟ چه کسانی می‌توانند در آلمان خانه بخرند؟

اگر قصد مهاجرت به آلمان دارید باید مدارک تان رو به زبان آلمانی ترجمه کنید، دارالترجمه آلمانی ساترا ارائه دهنده ترجمه رسمی به زبان آلمانی

در این مطلب، هر آنچه باید در مورد شرایط خرید خانه در آلمان بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

صاحب‌خانه بودن در کشور آلمان

اهالی کشور آلمان تمایل چندانی به خرید خانه ندارند، بلکه ترجیح می‌دهند خانه‌شان را اجاره کنند. بنابراین نرخ خرید خانه در کشور آلمان بسیار پایین است. جالب است بدانید که در آلمان، ۵۰% از مردم صاحب خانه هستند، اما در اتحادیه اروپا، ۷۰% است. یکی از عوامل این بی‌تمایلی به خرید خانه گران بودن قیمت آن است.

در آلمان خانه بخریم یا اجاره کنیم؟

اجاره خانه در آلمان بسیار مرسوم است و بسیاری از ساکنان کشور آلمان ترجیح می‌دهند خانه‌ای را برای طولانی مدت اجاره کنند. به طور کلی، اجاره خانه در آلمان به خرید خانه ارجحیت دارد. در این کشور، خرید خانه راهی برای سرمایه‌گذاری نیست و خریداران خانه نیز هدف‌شان سود کردن و فروش خانه هنگام گرانی نیست، بلکه صرفاً سکونت است.

بنابراین هدف از خرید خانه در آلمان متفاوت با خرید خانه در ایران است. هنگام ورود به آلمان، جوانب مختلف را بستجید تا بتوانید تصمیم درستی را در مورد خرید یا عدم خرید خانه بگیرید.

و اما در مورد اجاره خانه در آلمان! بازار اجاره خانه در آلمان بسیار رقابتی است، به خصوص در شهرهای بزرگ این کشور. برای مثال، در برلین، تقریباً ۸۵% از اشخاص خانه‌ اجاره کردند و فقط ۱۵% از ساکنان آن صاحب خانه‌شان هستند. برای اجاره خانه در برلین، باید هویت‌تان تأیید شود و علاوه بر آن، باید سند میزان درآمدتان را نیز ارائه دهید. اگر تجربه زندگی در آلمان و اجاره مسکن در این کشور را داشته باشید، باید به صاحبخانه‌تان سندی حاکی از پرداخت به موقع اجاره بها را ارائه دهید. در واقع، این سند حاکی از خوش‌سابقه‌بودن‌تان در پرداخت اجاره است. اگر کارتان به گونه‌ای باشد که در آمد ثابتی نداشته باشید، باید کسی ضمانت‌تان را بکند.

خرید خانه در آلمان برای مهاجران

مهاجران هیچ محدودیتی برای خرید خانه در آلمان ندارند. اشخاص اروپایی و غیر اروپایی می‌توانند در این کشور خانه بخرند. بنابراین برای خرید ملک در آلمان هیچ مانعی پیش روی‌تان قرار ندارد.

قیمت خانه در آلمان

هزینه خرید خانه در آلمان، با توجه به شهر و نوع خانه، متفاوت است. طی دهه اخیر، قیمت خانه در آلمان افزایش قابل توجهی داشته است. طی سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰، قیمت خانه در آلمان رشد ۹۴% داشته است. در اتحادیه اروپا، این عدد ۴۵% بوده است.

بسیاری از خانه‌ها در کشور آلمان به شکل آپارتمان هستند و خانه‌های غیر آپارتمانی معمولاً در حاشیه شهر قرار دارند. همچنین قیمت خانه در شهرهای آلمان، در مقایسه با قیمت خانه در روستاهای این کشور، بالاتر است.

در سال ۲۰۲۴، قیمت خانه در مرکز شهر برلین ۸۳۰۷ یورو به ازاری هر متر مربع است و در حاشیه شهر برلین، قیمت هر متر مربع ۶۰۵۶ یورو است. در هامبورگ، قیمت هر متر مربع در مرکز شهر ۸۲۳۷ یورو و در حاشیه شهر متری ۵۲۹۹ یورو است.

چگونه در آلمان خانه پیدا کنیم؟

برای یافتن خانه در آلمان، روش‌های متعددی وجود دارد. برای مثال، جلوی درب خانه‌هایی که به فروش می‌‌روند  تابلوی «برای فروش» را خواهید دید. همچنین، برای یافتن خانه مناسب می‌توانید به آگهی روزنامه‌ها نیز مراجعه کنید. همچنین در بسیاری از وبسایت‌های مخصوص خرید و فروش خانه، می‌توانید آگهی‌های بسیاری را برای فروش خانه مشاهده کنید. برای یافتن خانه مورد علاقه‌تان در آلمان، باید یک یا دو سال زمان در نظر بگیرید.

چرا در آلمان خانه بخریم؟

بازار ملک از تبدیل به یکی از جذاب‌ترین مراکز برای سرمایه‌گذاری در اروپا شده است. یک سری دلایل برای خرید خانه در آلمان وجود دارد. در ادامه، از این دلایل برای‌تان خواهیم گفت.

  • اگر روحیه‌تان به گونه‌ای است که باید مالک خانه‌تان باشید تا خیال‌تان راحت شود، بهتر است به خرید خانه در آلمان فکر کنید.
  • اگر صاحب خانه‌تان باشید، می‌توانید با خیال راحت، نقشه داخلی آن را تغییر دهید.
  • در آلمان، صاحب‌خانه‌ها می‌توانند به راحتی، حیوان خانگی نگه دارند.

سخن آخر

تا به اینجا، با مبحث خرید خانه در آلمان آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، هیچ محدودیتی برای خرید خانه در آلمان وجود ندارد و مهاجران غیر اروپایی نیز می‌توانند به راحتی در این کشور خانه مورد علاقه‌شان را خریداری کنند. در مورد قیمت خانه در آلمان نمی‌توان عددی کلی گفت، اما به طور کلی، قیمت خانه در شهرهای بزرگ آلمان گران‌تر از قیمت آن در شهرهای کوچک است. در روستاهای آلمان نیز هزینه خرید خانه زیاد نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن