مهاجرت به ایتالیا

تحصیل رایگان در ایتالیا

بسیاری از کسانی که می‌خواهند در اروپا به تحصیل ادامه دهند، به خاطر شرایط تحصیل رایگان در ایتالیا این کشور را انتخاب می‌کنند. ایتالیا یکی از کشورهای زیبای دنیا است که فرهنگ و تاریخ متنوعی دارد. هر ساله دانشجویان بسیار زیادی از سراسر دنیا می‌خواهند در این کشور تحصیل کنند. اما بسیاری از دانشگاه‌های ایتالیا بسیار پر هزینه هستند و دانشجویانی که بودجه کافی برای تحصیل در این دانشگاه‌ها را ندارند، از ادامه تحصیل در این کشور نا اُمید می‌شوند. اما خبر خوب این است که به روش‌های مختلفی می‌توانید به رایگان در ایتالیا تحصیل کنید. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به ایتالیا، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را به زبان ایتالیایی ترجمه کنید. دارالترجمه ایتالیایی ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی فارسی به ایتالیایی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

تحصیل رایگان در ایتالیا

شاید فکر کنید که تحصیل رایگان در ایتالیا رویایی بیش نیست. اما واقعاً می‌توانید بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای در این کشور تحصیل کنید. پس اگر می‌خواهید چگونه می‌توانید به رایگان در ایتالیا تحصیل کنید باید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  1. مهارت‌ها و نمونه کارهای خودتان را توسعه دهید

وقتی برای تحصیل رایگان در ایتالیا به دانشگاهی تقاضا ارسال می‌کنید، داشتن پیش زمینه خوب شانس شما را برای پذیرش افزایش می‌دهد. پیش زمینه خوب ثابت می‌کند که شما واجد شرایط دریافت بورسیه از طرف دانشگاه مورد نظرتان هستید.

با داشتن مجموعه‌ای از مهارت‌ها و ارائه نمونه کارهای خوب، اکثر دانشگاه‌های ایتالیا از شما دعوت خواهند کرد تا در آن دانشگاه‌ها تحصیل کنید.

همچنین نباید رفتاری داشته باشید که زیر سوال بروید، در غیر این صورت دانشگاه‌ها از پذیرش رایگان شما منصرف خواهند شد. بنابراین تا می‌توانید شهرت خوبی را برای خودتان فراهم کنید.

  1. به‌دنبال دانشگاه‌های مقرون به صرفه در ایتالیا باشید

اگر بودجه کمی دارید، باید به دنبال دانشگاه‌های مقرون به صرفه باشید. تقاضا برای دانشگاه‌های مقرون به صرفه باعث می‌شود تا هزینه تحصیل در خارج از کشور برایتان کمی آسان‌تر شود.

لیستی از دانشگاه‌های ارزان در ایتالیا را برای رشته مورد نظرتان تهیه کنید و سپس بهترین آنها را انتخاب کنید. با داشتن بورسیه خوب و تحصیل رایگان در ایتالیا به راحتی می‌توانید هزینه‌هایتان را مدیریت کنید.

  1. درخواست خود را از قبل آماده کنید

بسیاری از دانشگاه‌های ایتالیا به کسانی که زودتر از موعد مقرر تقاضای خود را به دانشگاه ارسال کنند تخفیف می‌دهد. این کار شاید به تحصیل رایگان در ایتالیا به شما کمک نکند، اما قطعاً هزینه‌های تحصیل‌تان را تا حدود بسیار زیادی پایین می‌آورد. این نکته را به ذهن بسپارید که رقابت برای پذیرش در دانشگاه‌های اروپایی بسیار زیاد هست، بنابراین هر چه زودتر اقدام کنید بهتر است.

  1. تقاضا برای بورسیه در دانشگاه‌های ایتالیایی

بورسیه دانشگاهی بهترین روش برای دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل رایگان در ایتالیا است. برخی از بورسیه‌های دانشگاه‌های ایتالیا به‌صورت آنلاین در وب سایت یا پورتال دانشگاهی ارائه می‌شوند. برخی از این بورسیه‌ها، هزینه‌های خوابگاه، شهریه و دیگر هزینه‌های زندگی را نیز پوشش می‌دهند.

 

  1. به‌دنبال بورسیه از طرف کشور خودتان باشید

در برخی مواقع، دولت‌ها بورسیه‌هایی را در اختیار افراد متقاضی برای تحصیل رایگان در ایتالیا قرار می‌دهند. برای دریافت این نوع از بورسیه باید شرایط لازم را داشته باشید. می‌توانید وب سایت‌های دولتی را سرچ کنید تا از این شانس طلایی استفاده کنید.

  1. تقاضا برای بورسیه خارجی در ایتالیا

برای تحصیل رایگان در ایتالیا می‌توانید برخی سازمان‌ها و شرکت‌ها را پیدا کنید که آماده ارائه هزینه‌های آموزشی در قبال کار کردن برای آنها بعد از فارغ‌التحصیلی هستند. اگر به کار در شرکت و یا سازمان خاصی هم علاقه داشته باشید، فرصت خوبی است تا برای این سازمان‌ها و شرکت‌ها تقاضا ارسال کنید و از آنها بخواهید از شما حمایت کنند.

ارزان‌ترین دانشگاه‌ها در ایتالیا

تحصیل رایگان در ایتالیا غیر ممکن است و فقط با داشتن برخی شرایط مانند گرفتن بورسیه می‌توانید به رایگان در ایتالیا تحصیل کنید. با این وجود، می‌توانید برخی دانشگاه‌های ارزان قیمت را پیدا کنید و تقاضای خودتان را برای تحصیل در آنها ارسال کنید. برخی از این دانشگاه‌ها عبارتند از:

  • دانشگاه جان کابوت
  • دانشگاه کامرینو
  • لونرزو مدیچی
  • دانشگاه مد و طراحی دل لوسسو
  • دانشگاه آزاد بوزن بولزانو
  • دانشگاه اروپایی رُم
  • دانشگاه پلی تکنیک میلان
  • دانشگاه پادوا

بورسیه در ایتالیا برای دانشجویان بین‌المللی

دانشگاه‌های ایتالیا با در اختیار گذاشتن بورسیه برای دانشجویان بین‌المللی، امکان تحصیل رایگان در ایتالیا را فراهم کرده‌اند. برخی از دانشگاه‌های مشهور که به دانشجویان بین‌المللی بورسیه ارائه می‌کنند عبارتند از:

  • دانشگاه میلان
  • برنامه «سرمایه‌گذاری بر روی استعداد در ایتالیا»
  • بورسیه دانشگاه بولونیا برای دانشجویان بین‌المللی
  • بورسیه برای دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه پاویا برای دانشحویان کشورهای در حال توسعه
  • بورسیه دانشگاه کاتولیکا برای دانشجویان بین‌المللی
  • بورسیه دانشگاه پادوا برای همه مقاطع تحصیلی

 کلام آخر  

اُمیدواریم با راهنمایی‌هایی که در این مقاله ارائه شد بتوانید تحصیل رایگان در ایتالیا را تجربه کنید. بسیاری از دانشگاه‌های ایتالیا با ارائه بورسیه از دانشجویان بین‌المللی استقبال می‌کنند و حتی بسیاری از هزینه‌های زندگی از جمله هزینه خوابگاه را نیز پرداخت می‌کنند. همچنین می‌توانید دانشگاه‌های ارزان در ایتالیا را پیدا کنید و تقاضای خودتان را برای تحصیل در آن دانشگاه‌ها ارسال کنید.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن