مهاجرت به ایتالیا

بیمه سفر برای ایتالیا چیست؟

بیمه سفر برای ایتالیا برای افرادی که به ویزای شنگن برای ورود به ایتالیا نیاز دارند الزامی است. ایتالیا یکی از ۲۷ کشور متعلق به منطقه شنگن است. بستگی به کشوری که اهل آن هستید، باید برای ورود به ایتالیا ویزای شنگن داشته باشید. در هنگام تقاضا برای ویزای شنگن باید باید ثابت کنید که دارای بیمه مناسب برای سفر هستید. بنابراین، بیمه سفر برای دریافت ویزای شنگن ضروری است. اگر به ویزای شنگن نیازی نداشته باشید، دریافت بیمه سفر اختیاری است، اما به هر حال توصیه می‌شود برای کاهش هزینه‌های درمانی از این بیمه استفاده کنید. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به ایتالیا، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را ترجمه کنید. دارالترجمه ایتالیایی ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

چه کسانی به بیمه سفر برای ایتالیا نیاز دارند؟

همانطور که در مقدمه اشاره کردیم اگر برای ورود به ایتالیا نیاز به ویزای شنگن داشته باشید، باید دارای بیمه سفر به ایتالیا باشید تا بتوانید برای ویزای ایتالیا تقاضا کنید. با این وجود، اگر بدون ویزای ایتالیا می‌توانید به ایتالیا سفر کنید این بیمه اجباری نیست (اگرچه توصیه می‌شود از آن استفاده کنید).

اگر درخواست دریافت ویزای طولانی مدت به ایتالیا را داشته باشید (مانند ویزای کار یا ویزای دانشجویی) ممکن است به جای بیمه سفر به بیمه سلامت بین‌المللی نیاز داشته باشید.

 

شرایط لازم برای بیمه سفر

چون ایتالیا بخشی از ناحیه شنگن است باید شرایط لازم برای دریافت بیمه سفر برای ایتالیا را فراهم کنید. بیمه پزشکی برای ویزای شنگن باید دارای شرایط زیر باشد:

پوشش حداقل هزینه‌های پزشکی: حداقل ۳۰۰۰۰ یورو

این بیمه باید همه کشورهای عضو ناحیه شنگن را پوشش دهد.

همه هزینه‌های درمانی از جمله رسیدگی اورژانسی به بیمار یا بستری شدن در بیمارستان و یا حتی مرگ بیمار را پوشش دهد.

 

 بیمه سفر را از کجا دریافت کنم؟

بیمه سفر برای ایتالیا را می‌توانید به یکی از روش‌های زیر دریافت کنید:

از طریق مراجعه مستقیم به شرکت بیمه سفر

بهترین روش برای دریافت بیمه سفر به ایتالیا این است که به‌طور مستقیم به شرکت بیمه مراجعه کنید. اکثر شرکت‌های بیمه به‌صورت آنلاین فعالیت می‌کنند، بنابراین می‌توانید یکی از طرح‌های بیمه را انتخاب کنید و هزینه آن را پرداخت کنید. از بهترین شرکت‌های بیمه که مورد تایید سفارت و کنسولگری ایتالیا هستند می‌توان به شرکت‌های Europ Assistance و vti.travel اشاره کرد.

از طریق بروکرهای بیمه سفر

بروکرهای بیمه سفر، شرکت‌هایی هستند که به‌صورت آنلاین فعالیت می‌کنند و طرح‌هایی را متفاوت از شرکت‌های بیمه ارائه می‌کنند. می‌توانید یکی از طرح‌هایی که مناسب شما است را انتخاب کنید.

از طریق آژانس مسافرتی

اگر برای سفر به ایتالیا در یک تور گردشگری ثبت‌نام کرده باشید، بسیاری از شرکت‌ها برنامه‌هایی را برای بیمه سفر برای ایتالیا ارائه خواهند کرد. ممکن است این طرح‌های بیمه کمی گران باشند و برای شما مناسب نباشند، بنابراین قبل از ثبت‌نام در این تورها سیاست‌های شرکت تور گردشگری را به دقت مطالعه کنید.

 

نحوه ارسال مدرک بیمه مسافرتی ایتالیا   

وقتی بیمه سفر برای ایتالیا را از یکی از شرکت‌های بیمه خریداری کردید، پرینت یا فایل دانلود گواهی بیمه یا بیمه نامه را دریافت خواهید کرد. این مدرک را باید به سفارت یا کنسولگری ایتالیا همراه با دیگر مدارک مورد نیاز تحویل دهید.

 چرا بیمه سفر به ایتالیا این همه مهم است؟

اگر قصد سفر به ایتالیا را داشته باشید باید بیمه سفر برای ایتالیا را خریداری کنید تا بتوانید با هزینه‌های بالا و غیر منتظره در حین سفر به ایتالیا روبه‌رو نشوید. فرض کنید در ایتالیا هستید و می‌خواهید از تعطیلات لذت ببرید. در حین سفر هر اتفاقی ممکن است بیفتد از جمله تصادف که باید فوراً تحت درمان قرار بگیرید. در این مورد، بیمه سفر همه هزینه‌های درمانی شما را تحت پوشش قرار خواهد داد.

مورد دیگری که می‌خواهیم مثال بزنیم این است که فرض کنید هزینه سفر به ایتالیا را پرداخت کرده‌اید، اما برنامه سفرتان لغو شده است و یا طول سفرتان کوتاه‌تر شده است. در این مورد، بیمه سفر بخشی از هزینه‌های سفرتان مانند هزینه رزرو هتل، بلیط هواپیما و غیره را به شما برمی‌گرداند.

 

بیمه مسافرتی ایتالیا چه مواردی را پوشش می‌دهد؟

اکثر برنامه‌های مرتبط با بیمه سفر برای ایتالیا موارد زیر را پوشش می‌دهد:

فوریت‌های پزشکی

اگر در حین اقامت در ایتالیا دچار تصادف شدید و یا به‌طور ناگهانی بیمار شدید، بیمه سفر همه هزینه‌های درمانی شما را پوشش می‌دهد. این بیمه تنها شامل موقعیت‌های اورژانسی و غیر پیش بینی شده است، نه بیماری‌هایی که فرد قبلاً به آن مبتلا بوده است.

 بازگشت به کشور

اگر در حین ماندن در ایتالیا به شدت بیمار شدید و هر چه زودتر باید به کشورتان برگردید، این بیمه هزینه آمبولانس هوایی را پوشش خواهد داد. در صورت فوت فرد بیمه شده نیز هزینه برگشت جسد به کشور خودش با این بیمه پرداخت می‌شود.

 کلام آخر

بسیاری از مسافران و گردشگران ایتالیا بیمه سفر به ایتالیا را برای محافظت از خود در برابر هزینه‌های غیر منتظره انتخاب می‌کنند. با این بیمه دیگر لازم نیست در برابر بیماری‌های اورژانسی و یا تصادف نگران باشید. همچنین اگر به هر دلیلی بعد از پرداخت هزینه سفر، سفرتان به ایتالیا لغو شود همه هزینه‌هایتان به شما برخواهد گشت. توصیه می‌شود برای کاهش هزینه‌های درمانی در ایتالیا حتماً از این بیمه استفاده کنید.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن