مهاجرت به ایتالیا

مدارک لازم برای تحصیل در ایتالیا

در حین تقاضا برای دانشگاه‌ها چه به صورت آنلاین و چه به صورت آفلاین، عمدتاً باید به فکر مدارک لازم برای تحصیل در ایتالیا نیز باشید. اگر اهل یکی از کشورهای اروپایی یا عضو اتحادیه اروپا نباشید، قبل از تحصیل در ایتالیا به ویزای طولانی مدت  نوع D نیاز خواهید داشت. برای دریافت ویزای تحصیلی باید سه ماه قبل از برنامه‌ریزی برای ورود به ایتالیا اقدام کنید. همه دانشجویان پس از ورود به ایتالیا می‌توانند به مدت ۹۰ روز در ایتالیا اقامت داشته باشند که پس از آن باید برای اجازه اقامت در ایتالیا اقدام کنند. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به ایتالیا، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را ترجمه کنید. دارالترجمه ایتالیایی ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

مدارک لازم برای تحصیل در ایتالیا

مدارک لازم برای تحصیل در ایتالیا برای هر دانشگاهی که بخواهید در آن تحصیل کنید عبارتند از:

 فرم تقاضا

دانشگاه‌های ایتالیا هم دارای فرم تقاضای آنلاین  و هم دارای فرم تقاضای کاغذی هستند. برای پذیرش در دانشگاه‌های ایتالیا ابتدا باید فرم تقاضا را پر کنید و قبل از موعد مقرر به دانشگاه مربوطه ارسال کنید.

 

مدارک تحصیلی

یکی از مدارک لازم برای تحصیل در ایتالیا، مدارک تحصیلی است. ترجمه رسمی و کپی هر نوع مدرک تحصیلی که در آن فارغ‌التحصیل شده‌اید در هنگام تقاضا برای پذیرش در دانشگاه‌های ایتالیا مورد نیاز خواهد بود. اگر در سال آخر تحصیلی هستید و هنوز مقطع تحصیلی‌تان را به پایان نرسانده باشید، می‌توانید ریز نمرات ترم قبلی یا سال نهایی را به دانشگاه مورد نظر ارسال کنید.

ریزنمرات تحصیلی

ریزنمرات اسناد معتبر و رسمی هستند که تکمیل دوره تحصیلی خاص را تایید می‌کنند. ریزنمرات تحصیلی شما برای تایید گزارشات تحصیلی استفاده می‌شوند. همچنین از ریزنمرات تحصیلی می‌توانید برای دریافت بورسیه و دریافت وام نیز استفاده کنید.

 نمره آزمون مهارت زبانی

برنامه‌های دانشگاه‌های ایتالیا هم به زبان ایتالیایی و هم به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. برخی از دوره‌ها در دانشگاهای ایتالیا به زبان ایتالیایی آموزش داده می‌شوند، اما امتحان به صورت زبان انگلیسی گرفته می‌شود. برای هر دو زبان دو نوع آزمون وجود دارد. اگر می‌خواهید در دوره‌هایی شرکت کنید که به زبان ایتالیایی تدریس می‌شوند به مدارک زبان زیر نیاز خواهید داشت:

CILS: مدرک ایتالیایی به عنوان زبان دوم

CELI: مدرک دانش زبان ایتالیایی

اگر می‌خواهید در رشته‌ای تحصیل کنید که به زبان انگلیسی ارائه می‌شود به مدارک زبان زیر نیاز خواهید داشت:

تافل: آزمون انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی

TOELC: آزمون انگلیسی برای ارتباط بین‌المللی

آیلتس: سیستم بین‌المللی آزمون زبان انگلیسی

C1 پیشرفته: دانش زبان انگلیسی به صورت پیشرفته

 

دانشجویانی که می‌توانند ثابت کنند مقطع قبلی آنها (حداقل سه سال آخر) به زبان انگلیسی تدریس شده است نیازی به ارائه نمره آزمون زبان انگلیسی ندارند و می‌توانند بدون مدرک زبان آیلتس وارد دانشگاه ایتالیا شوند.

 

دیگر آزمون‌های ورودی

آزمون GRE جزو مدارک لازم برای تحصیل در ایتالیا محسوب نمی‌شود. با این وجود، نمره این آزمون شانس شما برای پذیرش در دانشگاه‌های ایتالیا را افزایش می‌دهد. برای مثال، در هنگام ارسال مدارک برای پذیرش در دانشگاه‌های ایتالیا، نمره آزمون استانداردسازی شده مانند GMAT یا GRE را نیز ارسال کنید. ممکن است فقط برخی از برنامه‌های مقطع کارشناسی ارشد به نمره GMAT نیاز داشته باشند.

 

توصیه نامه (LOR)

توصیه نامه مدرکی است که در مورد فرد متقاضی نوشته می‌شود. دانشگاه‌ها از توصیه نامه برای این استفاده می‌کنند که دیگران در مورد شما چه فکری می‌کنند و از این طریق توانایی شما برای پذیرش در دانشگاه را ارزیابی می‌کنند. سعی کنید از فرد مطمئنی برای نوشتن توصیه نامه استفاده کنید.

 

انگیزه نامه (SOP)

اظهارنامه یکی از مدارک لازم برای تحصیل در ایتالیا است که از طریق آن هدف‌تان از ادامه تحصیل را ابزار می‌کنید. در انگیزه نامه باید توضیح دهید که چرا این دوره را انتخاب کرده‌اید، چرا این دانشگاه را انتخاب کرده‌اید، بعد از به پایان رساندن دوره می‌خواهید چه کنید، علایق‌تان و دیگر اطلاعات شخصی‌تان را وارد کنید. این مدرک یکی از مدارک مهمی است که باید به اندازه کافی برای آن وقت بگذارید.

 

رزومه

ترجیحاً در یک صفحه در مورد تجربه کاری، مدارک تحصیلی، علایق و دیگر دوره‌ها و فعالیت‌های که قبلاً انجام داده‌اید توضیح دهید.

 

توصیف پروژه یا نمونه کار

توصیف پروژه یا نمونه کار جزو مدارک لازم برای تحصیل در ایتالیا در رشته‌های خاص مانند کارشناسی ارشد تحقیقات یا کارشناسی ارشد علوم است. در هنگام تقاضا برای مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد در رشته‌های هنر، طراحی یا معماری، ارائه نمونه کار ضروری است. دانشگاه‌ها در هنگام پذیرش می‌خواهند در مورد استعداد شما بدانند. همچنین دانشگاه‌ها به پروژه‌هایی که تاکنون انجام داده‌اید توجه می‌کنند.

گواهی فعالیت‌های فوق برنامه

علاوه بر مدارک لازم برای تحصیل در ایتالیا که در بالا اشاره کردیم ممکن است هر گونه مدرک دیگر که نشان از فعالیت فوق برنامه شما است ارسال کنید. با کوچک‌ترین جایزه ممکن است در رقابت برای پذیرش در دانشگاه ارجحیت داشته باشید. بنابراین هرگونه مدرکی که نشان از مهارت‌ها و فعالیت‌های خارج از برنامه درسی شما است را در کنار مدارک لازم پیوست کنید.

 

کلام آخر

نوع مدارک لازم برای تحصیل در ایتالیا به دانشگاهی که تقاضای خود را ارسال کرده‌اید بستگی دارد و ممکن است برخی از این مدارک مورد نیاز نباشد. اگر مدارکی که ارسال کردید رد شدند، می‌توانید درخواست تجدید نظر از دانشگاه مورد نظر داشته باشید. در این مرحله باید همراه با ارسال مدارک، درخواست تجدید نظر را نیز به صورت مکتوب ارسال کنید و توضیح دهید که چرا فکر می‌کنید تقاضای شما به اشتباه رد شده است.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن