مهاجرت به ایتالیا

انواع مهاجرت به ایتالیا

به دلیل پیچیدگی‌هایی که پروسه مهاجرت با خود به همراه دارد، آشنایی با انواع مهاجرت به ایتالیا می‌تواند برای افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند مهم باشد. ایتالیا بخشی از منطقه شنگن است که با داشتن ویزای ایتالیا امکان مسافرت به همه کشورهای اروپایی را به لحاظ قانونی خواهید داشت. از طرفی همه شهروندان کشورهای شنگن می‌توانند بدون ویزا وارد ایتالیا شوند. شهروندان غیر اروپایی و اتباع کشورهایی که موافقت‌نامه لغو روادید را امضا کرده‌اند می‌توانند بدون دریافت ویزا به مدت ۹۰ روز در ایتالیا اقامت داشته باشند. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به ایتالیا، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را ترجمه کنید. دارالترجمه ایتالیایی ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

انواع مهاجرت به ایتالیا

انواع مهاجرت به ایتالیا به نوع فعالیتی که که قصد دارید در ایتالیا انجام دهید و همچنین مدت زمان اقامت‌تان در این کشور بستگی دارد.

مهاجرت کاری به ایتالیا

اگر هدف شما از مهاجرت به ایتالیا انجام فعالیت‌های کاری باشد، باید بدانید که ویزاهای کاری متفاوتی برای کار در ایتالیا ارائه می‌شوند که هر کدام شرایط و مجوزهای مخصوص به خود را دارند. ویزای کاری ایتالیا نوعی از ویزای اقامت طولانی مدت است که نوعی ویزای ورودی محسوب می‌شود. این بدین معنا است که با داشتن این ویزا می‌توانید وارد کشور ایتالیا شوید، اما باید مجوز دیگری نیز برای اقامت داشته باشید مانند مجوز اقامت. مجوز اقامت را باید طی ۸ روز بعد از ورود به ایتالیا دریافت کنید. متاسفانه اگر شهروند غیر اروپایی باشید برای ورود به ایتالیا با ویزای کار باید در ایتالیا دارای یک شغل باشید و سپس برای ویزای کار درخواست کنید.

 

مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی یکی دیگر از انواع مهاجرت به ایتالیا است که با مهاجرت تحصیلی نه تنها از کیفیت آموزشی بالایی برخوردار خواهید شد، بلکه فرصت لذت بردن از آشپزی مشهور ایتالیایی، معماری شگفت‌انگیز و جذابیت‌های گردشگری ایتالیا نیز خواهید داشت. اگر تصمیم دارید در ایتالیا به تحصیل ادامه دهید و اهل یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا باشید، نیازی به دریافت ویزای تحصیل ایتالیا نخواهید داشت. اما شهروندان کشورهای غیر اروپایی باید برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا اقدام کنند. برای دریافت ویزای تحصیلی، پس از پذیرش در یکی از دانشگاه‌های ایتالیا، باید نامه پذیرش را برای تقاضای ویزا دریافت کنید.

بستگی به مدت زمانی که می‌خواهید در ایتالیا بمانید و همچنین در چه مقطعی تحصیل کنید نوع ویزای تحصیلی متفاوت خواهد بود.

 

مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری

ویزای سرمایه‌گذاری یکی دیگر از انواع مهاجرت به ایتالیا است که اگر بتوانید در ایتالیا سرمایه‌گذاری کنید واجد شرایط دریافت این ویزا خواهید بود. در سال ۲۰۱۸ برای اینکه واجد شرایط دریافت ویزای سرمایه‌گذاری باشید میزان سرمایه‌گذاری متقاضیان باید از یک میلیون یورو به ۵۰۰ هزار یورو کاهش یافت و حتی استارت‌آپ‌ها می‌توانند شرکت‌های خود را با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ هزاز یورو در ایتالیا شروع کنند. برای دریافت ویزای سرمایه‌گذاری نباید هیچ گونه سابقه سوء‌پیشینه داشته باشید.

 

مهاجرت از طریق ازدواج

در ادامه اشاره به انواع مهاجرت به ایتالیا نوبت به مهاجرت از طریق ازدواج می‌رسد. طبق قانون ایتالیا هر فردی که با یک شهروند ایتالیایی ازدواج کند می‌تواند بعد از دو سال از ازدواج تقاضای شهروندی ایتالیا را داشته باشد. البته اگر فرد متقاضی دارای فرزند باشد زمان انتظار برای دریافت شهروندی ایتالیا تا ۵۰ درصد کاهش می‌یابد. در واقع وقتی در مورد مهاجرت به ایتالیا صحبت می‌کنیم در واقع به یکی از پر تقاضاترین روش‌های مهاجرتی اشاره کرده‌ایم. تقاضای ازدواج با یک شهروند ایتالیایی توسط افراد خارجی به خاطر اهداف مهاجرتی هر ساله رو به افزایش است.

 

مهاجرت از طریق تولد

یکی از سریع‌ترین روش‌های مهاجرت به ایتالیا این است که یکی از والدین‌تان شهروند ایتالیا باشند. پروسه دریافت پاسپورت ایتالیایی از طریق تولد در ایتالیا مشابه با پروسه اقامت دائم است. برای این نوع مهاجرت، فرد متقاضی باید اثبات کند که در ایتالیا به دنیا آمده است.

 

مدارک لازم برای دریافت ایتالیایی

بدون در نظر گرفتن انواع مهاجرت به ایتالیا برای دریافت پاسپورت ایتالیایی به مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

  • شناسنامه، پاسپورت معتبر و مجوز اقامت ایتالیایی همه اعضای خانواده. این مدارک باید به صورت ترجمه رسمی همراه با اصل مدارک به سفارت ایتالیا ارسال شوند.
  • عدم سوءسابقه متقاضی در کشور مبدا و هر کشور دیگری که متقاضی از سن ۱۴ سالگی وارد آن کشور شده است.
  • تسلط به زبان ایتالیایی در سطح B1 یا بالاتر.
  • اثبات تمکن مالی تا ۲۵۰ یورو.

علاوه‌براین، متقاضیان برای شهروندی ایتالیا به وسیله ازدواج با یک فرد ایتالیایی به ترجمه رسمی سند ازدواج صادر شده در آن شهر از ایتالیا است که ازدواج متقاضی در آن شهر ثبت شده است.

 کلام آخر

برای اینکه بتوانید شهروند ایتالیا باشید باید به مدت ۱۰ سال در ایتالیا ساکن باشید. این مسیر برای هر کسی مناسب نیست. بنابراین با شناخت انواع مهاجرت به ایتالیا می‎‌توانید روش‌های سریع‌تری را انتخاب کنید. برخی از کشورها از جمله ایتالیا از سرمایه‌گذاران برای به دست آوردن مجوز اقامت، اقامت دائمی و شهروندی سریع‌تر استقبال می‌کنند. پروسه درخواست شهروندی ایتالیا می‌تواد سه ماه تا سه سال طول بکشد که به نوع مهاجرت بستگی دارد.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن