مهاجرت به ایتالیا

معرفی دانشگاه پلی تکنیک تورین ایتالیا

دانشگاه پلی تکنیک تورین یکی از دانشگاه‌های دولتی ایتالیا است که در شهر تورین ایتالیا واقع شده است. این دانشگاه در سال ۱۸۵۹ تاسیس یافته است و امروزه یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های فنی محسوب می‌شود.  این دانشگاه چندین دوره در رشته‌های مهندسی، معماری و طراحی صنعتی ارائه می‌کند. دانشگاه پلی تکنیک تورین، عنوان «دانشگاه اروپایی» را از سوی کمیسیون اروپایی دریافت کرده است. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به ایتالیا، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را ترجمه کنید. دارالترجمه ایتالیایی ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

دانشگاه پلی تکنیک تورین

دانشگاه پلی تکنیک تورین یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های دولتی در ایتالیا است. رشته‌های مهندسی، معماری، برنامه‌ریزی شهری و طراحی صنعتی جزو برترین رشته‌های این دانشگاه محسوب می‌شوند.

 

محوطه دانشگاه  

محوطه دانشگاه پلی تکنیک تورین از ساختار محوطه آنگلو-ساکسون الهام گرفته شده است و در آن می‌توانید ساختمان‌های چند منظوره برای تدریس، تحقیق پایه، تحقیق کاربردی و خدمات به دانشجویان دانشگاه تورین بیابید. ساختمان نمادین دانشگاه پی تکنیک تورین در قلعه والنتینو قرار گرفته است. این محوطه، محوطه اصلی معماری است و دارای بیش از ۲۳ هزار متر مربع است. محوطه مهندسی در سال ۱۹۵۸ تاسیس یافته بود و بیش از ۱۷۰۰۰ متر مربع است. در مجاورت ساختمان اصلی دانشگاه، محیطی برای فعالیت دانشجویان، فعالیت‌های تحقیقاتی و خدمات فناوری در نظر گرفته شده است.

 موزه دانشگاه پلی تکنیک تورین

هدف موزه دانشگاه پلی تکنیک تورین، تحقیق و توسعه فرهنگ پلی تکنیک تورین و برگزاری رویدادهایی است که موسسات و صنایع فنی در آن شرکت می‌کنند. در موزه دانشگاه، ورکشاپ‌ها، کنفرانس‌ها و فعالیت‌های دیگر در مورد علوم و فناوری برگزار می‌شود.

 

انواع برنامه‌های دانشگاه پلی تکنیک

مقاطعی که در دانشگاه پلی تکنیک تورین ارائه می‌شوند به صورت زیر هستند:

مقطع کارشناسی

تمامی مقاطع کارشناسی در دانشگاه پلی تکنیک تورین هر ساله توسط هیئت علمی دانشگاه تعیین می‌شوند. برای ورود به مقطع کارشناسی باید از آزمون ورودی دانشگاه با عنوان TIL برای پذیرش در رشته‌های زیر قبول شوند:

  • همه برنامه‌های مرتبط با رشته مهندسی
  • طراحی و ارتباطات
  • برنامه‌ریزی شهری و محیطی
  • فناوری‌های تولید صنعتی

 

مقطع کارشناسی ارشد

پذیرش در مقاطع کارشناسی ارشد دانشگاه پلی تکنیک تورین در برنامه‌های زیر توسط فراخوان‌های خاصی ارائه می‌شود:

  • برنامه‌های مقطع کارشناسی ارشد در مهندسی تولید صنعتی؛
  • برنامه مقطع کارشناسی ارشد در نوآوری فناورانه؛
  • برنامه‌های مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های فیزیک سیستم‌های پیچیده و نانوتکنولوژی برای ICT.

ثبت‌نام در دوره‌های مجزا

اگر قصد تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک تورین را دارید می‌توانید در دوره‌های مجزای این دانشگاه ثبت‌نام کنید. ثبت‌نام در دوره‌های مجزا برای موارد زیر امکان‌پذیر است:

  • دانشجویانی که مسلط به زبان انگلیسی در سطح B2 نیستند می‌توانند برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه پلی تکنیک تورین در این دوره‌ها شرکت کنند.
  • دوره‌هایی که برای جبران هرگونه شرایط تحصیلی دانشجویان برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد برگزار می‌شوند.
  • دوره‌هایی برای آمادگی در آزمون‌های رقابتی و صلاحیت.

رشته‌های تحصیلی

رشته‌های تحصیلی که در دانشگاه پلی تکنیک تورین ارائه می‌شوند عبارتند از:

معماری، مهندسی معماری، طراحی صنعتی، مهندسی هوا و فضا، مهندسی خودرو، مهندسی زیست‌پزشکی، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق، مهندسی الکترونیک، مهندسی محیط، مهندسی انرژی، فیزیک مهندسی، مهندسی مواد و مهندسی مکانیک، مهندسی مکاترونیک، مهندسی معدن، مهندسی هسته‌ای، مهندسی نانوتکنولوژی، مهندسی صنعتی، مهندسی نفت، مهندسی ارتباطات و مهندسی نساجی.

 

شهریه دانشگاه

شهریه دانشگاه پلی تکنیک تورین متغیر است. تقریباً بین ۱۶۱ یور تا ۳۸۲۱ یورو در سال متغیر است. البته بسیاری از دانشجویان از جمله دانشجویان بین‌المللی شامل تخفیف دانشجویی می‌شوند.  

همچنین دولت ایتالیا بورسیه‌هایی را برای دانشجویان بین‌المللی که قصد دارند در دانشگاه پلی تکنیک تورین ادامه تحصیل دهند در نظر گرفته است. دانشجویانی که می‌خواهند از فرصت‌های بورسیه دانشجویی در این دانشگاه استفاده کنند باید ضعیت درآمد خانوادگی خود را قبل از شروع ترم اثبات کنند.

 

امکانات دانشگاه تورین

  • دانشجویانی که در دانشگاه تورین مشغول به تحصیل هستند می‌توانند از امکانات خوابگاه دانشجویی استفاده کنند.
  • دانشگاه پلی تکنیک تورین فرصت‌های بسیاری را برای تحقیق دانشجویان فراهم می‌کند. دانشجویان می‌توانند در پروژه‌های تحقیقاتی شرکت کنند.
  • اکثر دروس این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. همچنین دوره‌های زبان ایتالیایی برای دانشجویان برگزار می‌شود.

شرایط تقاضا و پذیرش

دوره‌های مقطع کارشناسی در دانشگاه پلی تکنیک تورین معمولاً سه سال طول می‌کشد. برنامه‌های مقطع کارشناسی ارشد به مدت دو سال است. شرایط تقاضا و پذیرش در این دانشگاه به‌صورت زیر است:

شرایط پذیرش در مقطع کارشناسی

  • مدرک دیپلم دبیرستان
  • داشتن حداقل امتیاز در آزمون ورودی دانشگاه
  • مهارت زبانی در سطح B2 برای آزمون‌های آیلتس و یا تافل (برای دوره‌هایی که به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند)
  • مهارت به زبان ایتالیایی در سطح زبانی B2 (آزمون‌های CELI و CILS )
  • تکمیل ویزای دانشجویی

شرایط پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد

  • مدرک کارشناسی
  • مهارت زبانی در سطح B2 برای برنامه‌هایی که به زبان ایتالیایی یا انگلیسی تدریس می‌شوند.
  • برآوردن پیش‌نیازهای لازم برای ادامه تحصیل
  • تکمیل ویزای دانشجویی و ترجمه رسمی مدرک کارشناسی

کلام آخر

دانشگاه پلی تکنیک تورین یکی از دانشگاه‌های دولتی ایتالیا است که در سال ۱۸۴۲ در شهر تورین ایتالیا تاسیس یافته بود. این دانشگاه هر ساله میزبان بسیاری از دانشجویان بین‌المللی از سراسر جهان است. بنابراین با تحصیل در این دانشگاه از آموزش در محیط اجتماعی با تنوع فرهنگی متفاوت برخوردار خواهید بود. این دانشگاه دارای مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد است. همچنین دوره‌های ویژه برای دانشجویان بین‌المللی در این دانشگاه برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن